VW Motošport

  • Formula 3 ATS Cup, British Formula 3 in FIA European Formula 3


    PREDPISI

    Komaj opazne razlike so odločilnega pomena. Formula 3 je napredna šola med različnimi serijami za mlade voznike. Poleg talenta za vožnjo je potrebno imeti tudi dobro tehnično znanje. V nasprotju z večino drugih razredov za mlade voznike to ni standardni avtomobil v Formuli 3. Vsaka dirkaška ekipa ima priložnost za okrepitev svojih vozil, vendar morajo biti vedno v skladu s 30 strani debelo knjigo predpisov, ki določa stroga merila.

    Motor

    Pravilo omejitve velikosti motorja je dva litra s štirimi cilindri, brez turbinskega polnilnika. Blok motorja in glava morata biti izdelana na osnovi standardnega motorja (vsaj 2500) in morata biti zgrajena v zadnjih 12 mesecih. Materiali, kot sta magnezij ali keramika, nista dovoljena.

    Podvozje

    Ekipe imajo na splošno prosto izbiro, ko gre za šasijo, ampak pod pogojem, da je v skladu s smernicami testnega trčenja FIA. Poleg tega mora imeti podvozje kompaktni blok, ki je širok natanko 300 milimetrov. To preprečuje, da bi posamezni konstruktorji pridobili kakršno koli prednost prek tako imenovanega “učinka tal”, ki ga lahko pridobišs posebno vrsto podvozja . Širina vozila je omejena na 1,85 metra.

    Prenos moči

    Avto ima lahko samo dvokolesni pogon in največ šest prestav. Nadzor oprijema, polsamodejni in samodejni menjalnik niso dovoljeni. Medosna razdalja mora meriti najmanj dva metra in širina koloteka mora biti najmanj 1,20 metra.

    Koncept motorja

    Dva koncepta motorja z enim samim ciljem: maksimalna moč. Od leta 2012 Volkswagen tekmuje v formuli 3 z dvema različnima konceptnima motorjema. Poleg preizkušenih in zaupanja vrednih pogonskih sistemov, ki se uporabljajo z velikimi uspehi od leta 2007, Volkswagnov motor zdaj uporabljajo tudi v pokalu ATS Formula 3. Osnovno načelo je enako: motorji prostornine dveh litov, ki temeljijo na serijski proizvodnji pogonskih sklopoov.

    Volkswagen – moč motorja

    Zahteve so visoke. V skladu z predpisi pokala ATS Formula 3, morajo imeti motorji ne samo dostojno količino moči, ampak morajo tudi dokazati absolutno vzdržljivost – 10.000 kilometrov čez celotno sezono, brez dragih popravil po vsaki dirki. Volkswagen je izziv sprejel tako, da proizvodnjo temelji na trdnejših komponentah, ki prav tako prihajajo iz proizvodnje avtomobilov, kot je npr. uliti blok motorja. Druga pomembna značilnost novega koncepta motorja je sistem »push-to-pass«, ki omogoča voznikom, da pridobijo dodatnih 20KM (240KM), s pritiskom na gumb pri prehitevanju. To je mogoče s pomočjo posebne programske opreme motorja, ki ima dve različni mapi motorja, ki zagotavljata več konjskih moči, vendar samo začasno.

    Volkswagen Formula 3 motor

    Ta zelo uspešen motor je še vedno v stalni uporabi. Osvojenih sedem naslovov in 127 dirk oz. zmag v samo štirih letih govorijo sami zase. Izziv za tehnike je – dobiti največjo učinkovitost iz avta, medtem ko se morajo držati strogih predpisov. Na primer zračni omejevalnik meri le 26 milimetrov v premeru in otežuje hlajenje motorja. Ampak tudi tukaj so razvojniki imeli rešitev – aluminijast okrov motorne gredi in glave cilindra. Proizvodnja FSI motorja za dirke, ki je idealen za uporabo v seriji Formula 3, Formula FIA 3 Evropsko prvenstvo in prvenstvo v britanski Formuli 3.

     

    Zgodovina

    Začetek

    Zadaj nameščen Hroščev motor z uplinjačem z dobrimi 34 konjskih moči: to je prva formula, ki je bila prvič predstavljena leta 1966 na evropskem dirkališču na Norisring v Nürnbergu na takratnem »Vee« dogodku. Leto pozneje se je Volkswagen pridružil z enosedežno formulo k seriji za mlade voznike. Svetovni prvaki v preteklosti (v Formuli 1) so začeli v razredu formula V, nekaj poznanih imen je Niki Lauda, Nelson Piquet in Keke Rosberg.

    Za boljšo vključenost

    Leta 1979 je Volkswagen okrepil svojo zavzetost prihajajočih športnih talentov z dobavo motorjev za nemško prvenstvo Formula 3 in to s kar nekaj uspehi: do leta 1994 so Volkswagnovi vozniki osvojili 92 posamičnih zmag in sedem naslovov. Med nagrajenci so bili vozniki, kot so DTM prvak Bernd Schneider, sedemkratni svetovni prvak formule 1 Michael Schumacher in osemkratni zmagovalec Le-Mans-a Tom Kristensen.

    Povratek

    Leta 2007 je bil Volkswagen izbran kot dobavitelj motorjev za mlade voznike v enosedu in tako so tudi predstavil na novo razvit dvolitrski motor za Formulo 3 – Evropsko serijo na Nürburgringu. Prve zmage so sledile v naslednji sezoni in prvi naslov je osvojil leta 2010 sedanji voznika DTM Edoardo Mortara.

    Uspehi

    Volkswagnovim voznikom, ki so bili uspešni po vsem svetu, je do zdaj uspelo osvojiti že skoraj 50 naslovov, vključno z ostrim izpodbijanjem v britanskem prvenstvu Formula 3.

    Leta 2009 je zmagal Daniel Ricciardo, leta 2010 pa je bil na vrsti Jean Eric Vergne. Oba voznika zdaj dirkata v formuli 1.

    Klasika

    Volkswagen je dodal svoje ime na seznam zmagovalcev tudi v klasični Formuli 3: osemkrat na Macao Grand Prix, vključno z zmago voznika novinca Michaela Schumacherja leta 1990 in z Edoardom Mortaro, ki je bil edini dvojni zmagovalec v Macau leta 2009 in 2010.

     

    ADAC Formel Masters

    Med tednom še vedno hodijo v šole in se učijo matematiko, angleščino ali biologijo… A konec tedna so že na dirkalnih stezah. Vozniki morajo biti stari najmanj 15 let, če želijo iti po istih poteh kot Timo Glock, Nico Rosberg in Sebastian Vettel, ki so začeli v formuli Masters ADAC, ki omogoča, da se ugotovi talent in se jih v nadaljevanju sprejme za nekaj hitrih krogov.

    Formula Masters ADAC daje mladim karting talentom, ki prihajajo, možnost, da zbirajo prve izkušnje na dirkališčih in utrdijo svoje znanje. Nemški avtomobilski klub je gojil mlade od leta 2008, zgodbo o uspehu pa nadaljeval v formuli ADAC. Ob koncu sezone lahko trije najboljši vozniki pričakujejo ne le skupni nagradni sklad v višini 100.000€, temveč tudi test dirkalnikov v pokalu ATS Formula 3.

    PREDPISI

    V formuli Masters ADAC je spretnost vožnje odločilna pri določanju zmagovalca. Vozila Formule ADAC poganjajo Volkswagnovi motorji. Tehnična osnova je enaka za vse voznike: šasija Dallara monocoque ima vgrajen Volkswagnov 1.6-litrski FSI motor z 145 konjskimi močmi. Pravila glede varnosti so enaka, kot v razredu Formula 3.

    Štiriindvajset dirk na osmih dirkališčih zagotavlja maksimalno prakso. Vse to ne poteka v zakulisju, ampak v polnem siju motošporta. Formula Masters ADAC konec tedna na dirkališču se zaključi s spektakularnimi dirkami serije ADAC GT Masters ali ADAC PROCAR Masters.

    O dirkalniku

    V formuli Masters ADAC ima vsak voznik enake možnosti. Vsi vozijo Dallara dirkalnik z 1.6-litrski motorjem z neposrednim vbrizgom goriva in 145KM iz Volkswagna. Voznik in dirkalnik morata imeti natanko 570 kilogramov. Razlike se začnejo tudi z izbiro elementov, kot so set-up šasije ali s pravo izbiro pnevmatik – predvsem pa s spretnostjo posameznih voznikov.

    PODATKI

    Leto izgradnje: 2008

    Šasija: Dallara

    Motor: 1.6 litrski FSI

    Proizvajalec motorjev: Volkswagen

    Moč: 145KM

    Teža: 570Kg (vključno z voznikom)

    Pnevmatike: Dunlop

    Dimenzije pnevmatik: spredaj 190/535-R13 in zadaj 205/570-R13

    Platišča: Motec (AVO tehnologija)

    Velikost platišč: 9×13 spredaj in zadaj

    Amortizerji: Sachs


Fotografije