Volkswagen modeli
Volkswagen modeli
Passat
Prva generacija Pasata z oznako B1 je na trg zapeljala leta 1973. Na voljo so bile tri karoserijske izvedbe in sicer kot dvovratna, štirivratna in petvratna limuzina oz. karavan izvedba. Avto je delo italijanskega oblikovalca Giorgetta Giugiara, tehniko pa si je delil z takratnim Audijem 80. Motorno paleto sta sestavljala dva bencinska motorja (1.3 z 55KM in 1.5 z 74 in 85KM) in dieselski motor (1.6 z 50KM). Pogon je bil speljan na prednji par koles, za prenos moči pa sta poskrbela ročni ali samodejni menjalnik. Leta 1978 so avto pomladili, dobil je nove sprednje žaromete in večje plastične odbijače. Leto pozneje je sledil še novi, 1.5 litrski dizelski motor, proizvodnja pa se je zaključila leta 1981.
Druga generacija z oznako B2 je na trg zapeljala leta 1981. Passat je bil tokrat na voljo le v dveh karoserijskih izvedbah – limuzina in karavan. Avto je bil daljši in večji kot predhodnik. Leta 1984 je na trg zapeljal še Passat z štirikolesnim pogonom Syncro. Na voljo so bili štirje bencinski in dieselski motorji s štiri- in petstopenjskim ročnim menjalnikom in tudi tristopenjskim samodejnim. Leta 1985 je doživel pomladitev – spremenjeni so bili notranjost, novi žarometi, odbijači in nova sprednja maska. 31 Marca leta 1988 so zaključili s proizvodnjo druge generacije.
Nato je v letu 1988 sledila tretja generacija Passata z oznako B3. Avto je bil zgrajen na povsem novi platformi. Passat je bil na voljo v limuzinski in karavan izvedbi. Motorno paleto so sestavljali bencinski (1.8 V8, 2.0 V16, 2.8 VR6) in dieselski motor (1.9). V letu 1993 pa je sledila konkretna pomladitev Passata, ki je dobil novo oznako – B4. V primerjavi z modelom B3 je ostala enaka streha in steklene površine medtem ko so sprednji, zadnji in stranski profil dobili novo podobo. Tudi v notranjosti je bilo nekaj manjših popravkov. S prenovo je prišel tudi nov turbodieselski motor 1.9 TDI z 90 konjskimi močmi. Proizvodnja se je zaključila leta 1996.
Leta 1996 pa je na trg zapeljala peta generacija Passata z oznako B5 in pozneje z pomladitvijo še B5.5. V Evropi ga poznamo pod oznako 3B in 3BG. Zgrajen je bil na platformi takratnega Audi A4, na voljo pa je bil v limuzinski in karavan izvedbi. Poleg nove tehnologije in varnostnih sistemov je dobil še nove bencinske in dieselske motorje, pet- in šeststopenjski ročni menjalnik, petstopenjski samodejni menjalnik Tiptronic in prvič je bil poleg dvokolesnega pogona, na voljo v Passatu nov štirikolesni pogon 4MOTION. V letu 2001 je sledila pomladitev Passata, poznanega pod oznako 3BG. Dobil je nove žaromete, večjo sprednjo masko ter še nekaj manjših popravkov. Predstavljen je bil tudi nov motor 4.0 W8 z 275 KM in stalnim 4MOTION pogonom. Leta 2003 je sledil še nov turbodieselslki motor 2.0 TDI z 136 KM. Peto generacijo Passata so izdelovali vse do leta 2005.
Marca leta 2005 Volkswagen predstavi novo, šesto generacijo Passata z oznako B6/B7 oz. nam poznan pod oznako 3C. Temelji na izboljšani platformi Golfa pete generacije. Passat je bil na volji v limuzinski in karavan izvedbi. Motorno paleto sestavljajo bencinski in dieselski motorji z ročnim ali avtomatskim DSG menjalnikom. Pogon je speljan na sprednji par koles, določene izvedbe pa imajo stalni štirikolesni pogon 4MOTION.
Leta 2008 Volkswagen na avtomobilskem salonu v Detroitu uradno predstavi Passata CC. Gre za štirivratno »coupe« izvedbo. Leta 2012 ob prenovi modela, pa se pri Volkswagnu odločijo, da ob oznaki »CC« ukinejo ime Passat. Tako nastane nov model z imenom »CC«.Leta 2010 Volkswagen na trg pošlje trenutno aktualno prenovljeno generacijo Passata z oznako B7. Avto dobi novo obliko sprednjega in zadnjega dela ter prenovljeno notranjost. Več pa v spodnjem opisu.
Leta 2011 na avtomobilskem salonu v Tokiu predstavijo izvedbo Passat Alltrack. Gre za terensko izvedbo, ki je višje oddaljena od tal, s stalnim štirikolesnim pogonom 4MOTION in zunanjimi zaščitnimi plastikami.
V letošnjem letu (2014) Volkswagen na trg pošilja novo, že osmo generacijo Passata. Uradna predstavitev naj bi bila v jesenskih mesecih.
ZUNANJOST
Mere Passata B7 so naslednje: dolžina 4,76 metra, širina 1,82 metra, višina 1,47 metra in medosna razdalja 2,71 metra pri limuzinski izvedbi. Mere pri Variantu so: dolžina 4,77 metra, širina in medosna razdalja ostaja enaka in višina 1,51 metra. Popolnoma nov sprednji del daje bolj dominanten videz. Prenovljeni Passat ima sprednji del poudarjen z masko s štirimi krom prečnimi letvicami in velikim VW znakom ,višina rešetke pa se ujema z žarometi. K izrazitemu videzu, doda veliko tudi gladek in velik pokrov motorja.
Prevladujoči izraz je podkrepljen z novimi, dvojnimi žarometi z (lahko) Bi- ksenonsko tehniko in LED dnevnimi lučmi. V odbijaču spodaj na sredini je reža za zajem zraka, ki je posebna zaradi oblike, saj je obrobljena s krom obrobo. Na levi in desni strani odbijača sta nameščeni meglenki v pravokotni obliki. Na spodnjem delu odbijača se čez celoten odbijač razprostira krom letev, ki je skladna s stransko in zadnjo letvijo. Na koncu se odbijač zaključi z podaljškom. Stranski profil se skladno zlije skupaj z linijami sprednjega in zadnjega dela. Predvsem za živahnejši videz poskrbijo nove in nižje linije. K izgledu veliko pripomore tudi elegantno oblikovana streha, ki se proti zadnjemu delu malenkostno spušča, poleg tega pa so tu še velika stranska stekla s krom obrobo, ki poskrbijo, da stranski profil ne deluje preveč pusto. K temu svoje doda tudi spodnja krom letev vrat, ki je skladna s sprednjim in zadnjim delom avtomobila. Zadnji del skupaj z novo obliko daje bolj eleganten videz. Za dober pogled nazaj poskrbi veliko zadnje steklo. Najbolj izrazit del na zadnjem delu so zadnje dvodelne luči, ki segajo od krilnih položajev in se zaključijo v pokrovu prtljažnika. Zadnje luči so lahko standardne ali pa LED. Na sredini pokrova prtljažnika je VW logotip ter na koncu, na robu, še krom letev. Zadnji odbijač je skladen z linijami avtomobila, na sredini je prostor za registrsko tablico, na levi in desni strani sta krom letvi ter na koncu odbijača še difuzor v črni barvi. Za končni videz pa poskrbi še dvojna izpušna cev.
K še boljšemu celotnemu videzu pa pripomorejo Bi-ksenonski LED žarometi in lahka aluminijasta platišča velikosti 16 do 18 palcev (Perugia, Barcelona, Alicante, Michigan, Mallory, Buenos Aires, Fontana, Sao Paulo, Minneapolis, Salamanca ter Kansas in Vicenza.Pri Passatu Variant je ob doplačilu na voljo tudi električno panoramsko strešno okno.
NOTRANJOST
Tudi notranjost se je v nekaterih pogledih spremenila. Nekaj malenkostnih sprememb je doživela tudi armaturna plošča, zgornji del ima novo površinsko strukturo, nov dizajn zračnikov in še kaj bi se našlo. Nova je tudi instrumentna plošča oz. merilnika v njej in potovalni računalnik, lahko pa si dodatno izberete večopravilni prikazovalnik Premium. Novo obliko je dobil tudi trikraki usnjen volan, ki je ob doplačilu lahko tudi večopravilnii (telefon, radio,…). Spremembe je doživela tudi sredinska konzola. Na začetku je na sredini analogna ura (enako kot pri modelu Phaeton). Pod uro se nahaja multimedijski sistem in sicer osnovni RCD 310, ob doplačilu pa si lahko izberemo radijski sistem RCD 510 ali pa radijsko-navigacijski sistem RNS 315/RNS 510. Takoj spodaj je ob tem še gumb za vse štiri varnostne utripalke. Nato sledi enota za upravljanje klimatizacije (Climatronic). Že smo pri prestavni ročici, kjer se ob strani nahajajo dodatna stikala in gumbi. Tu je zdaj gumb elektronske ročne zavore (prej levo od volana), gumbi Auto Hold, ESP in odvisno od izvedbe še gumb Keyless Access. Za prestavno ročico sledi predal za shranjevanje in sredinski naslon za roko. V prenovljeni generaciji so rahlo spremenili tudi sedeže in njihovo oblazinjenje (tekstilne prevleke Conte, Matera in usnje Vienna v kombinaciji z alkantro in tekstilne prevleke Kyalami s tkanino San Remo, ki je na voljo pri R-Line izvedbi). Poleg tega je notranjost lahko črna, rjavo-črna, rjavo-bež in še bi lahko naštevali. Ob doplačilu si lahko izberete integrirani otroški sedeži (enako kot pri modelu Touran), ki je vgrajen v zadnji klopi. Za popestritev in prijetno vzdušje ob doplačilu poskrbi paket Ambient, ki osvetli prostor okoli nog in dekorativne elemente v vratih. Prostornina prtljažnika znaša pri limuzinski izvedbi 565 litrov, pri Variantu pa 603 litre, ob podrti zadnji klopi pa 1731 litrov. Pri 4MOTION izvedbah je prostornina za nekaj litrov manjša. Pri nas je Passat glede na vrsto opremljenosti na voljo v Trendline, Comfortline, Highline in R-Line.
VARNOST
Tudi Passat je, kar zadeva varnost, dobro opremljen, tudi z sistemi, ki pomagajo vozniku. Poleg osnovnih šestih zračnih blazin in sistemov ABS, ESP, BAS, ASR, EDS, MSR, elektronska prečna zapora diferenciala XDS (Alltrack, 2.0TSI, 3.6 V6, 2.0TDI), samodejni vklop opozorilnih utripalk pri sunkovitem zaviranju, elektronska parkirna zavora s funkcijo Auto Hold in asistenco za speljevanje na klancu, samodejni vklop luči z dnevnimi lučmi ter funkcijo Leaving Home in mehansko funkcijo Coming Home, notranje vzvratno ogledalo s samodejnim zasenčenjem in prilagodljivo uravnavanje podvozja (DCC). Ob doplačilu pa so na voljo še sistemi ACC, Rear Assist, Lane Assist, Side Assist, Park Assist in sistem za zaznavanje utrujenosti voznika.
TEHNIČNE LASTNOSTI
Motorno paleto sestavlja pet dieselskih in štirje bencinski motorji. Vseh pet dieselskih motorjev nosi oznako BlueMotion Technology, medtem ko pri bencinskem motorju nosi to oznako le en motor (1.4 TSI 160KM). Vsi motorji so na voljo v limuzinski in Variant izvedbi.
Bencinski motorji so:
1.4 TSI z 90kW/122KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom
1.4 TSI z 118kW/160KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu s samodejnim DSG menjalnikom(7)
2.0 TSI z 155kW/210KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu s samodejnim DSG menjalnikom(6)
3.6 V6 z 220kW/300KM, 4MOTION in avtomatskim DSG menjalnikom(6)
*(6) šeststopenjski samodejni DSG menjalnik
*(7) sedemstopenjski samodejni DSG menjalnikDieselski motorji so:
1.6 TDI z 77kW/105KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom
2.0 TDI z 103kW/140KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu s samodejnim DSG menjalnikom(6)
2.0 TDI z 103kW/140KM, 4MOTION in šeststopenjskim ročnim menjalnikom
2.0 TDI z 130kW/177KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu s samodejnim DSG menjalnikom(6)
2.0 TDI z 130kW/177KM, 4MOTION in samodejnim DSG menjalnikom(6)
*(6) šeststopenjski samodejni DSG menjalnik