Testi

Testi

  • GOLF GTE – estetika in moč?


    GTI, GTD, GT –E ? Kako drugače pa naj bi se imenovala najbolj športna e– različica Golfa?

     

    TEHNIČNI PODATKI

    Dolžina 4270 mm, širina 1799 mm, višina 1473 mm. Masa vozila 1599 kg. Pnevmatike Continental (zimske) v dimenziji 225 40 R18.

     

    UPORABNIŠKA IZKUŠNJA

    Ta test bo nekoliko drugačen od prejšnjih; osredotočil se bom predvsem na (svojo) uporabniško izkušnjo s tem ”e-dirkalnikom”.

    Zakaj e-dirkalnikom? – ker za moč poskrbita tako bencinski 1.4 TSI motor s 150 KM kot 102 – ”konjski” (sinhronski) elektromotor; skupna sistemska moč znaša 150 kW oziroma 204 ”konje”.

    V povezavi s šest-stopenjskim DSG menjalnikom in 350 Nm (sistemski) navora zmore GTE pospešiti od 0 – 100 KM/H v 7,6 sekundah (tovarniški podatki), njegova končna hitrost pa znaša 222 KM/H. Ob normalni vožnji naj bi – poudarek na naj bi; bila poraba goriva (mešani cikel) pičlih 1.5L/100KM, česar sam nisem dosegel. A več o tem malo kasneje. Ker govorimo o hibridnem vozilu, moram omeniti, da Litij-ionske baterije lahko shranijo za 8,7 kWh energije, nameščene pa so pod zadnjo klopjo. S to namestitvijo so dosegli, da je prostornina posode za gorivo 40L, kar pa je dovolj za skupni doseg do 900 kilometrov. Česar pa zopet nisem dosegel. Zakaj? – ker sem avto praktično dobil z dosegom pičlih šestnajstih kilometrov (vožnje na elektriko seveda). Rezervoar za bencin je bil pa poln. A kaj ko je smisel GTEja kombinirana vožnja, tako na elektriko (v mestih in ob nižjih hitrostih) kot na bencin (na hitrih cestah, avtocestah in višjih hitrostih, tudi takšnih, ki niso nikjer v Sloveniji dovoljene). Vseeno sem lahko dobil nekaj e- vtisa, ko sem se vozil po Ljubljani izključno na elektriko… Občutek je bil fenomenalen; tišina, bliskovito speljevanje na križiščih, start stop sistem, ki se pri temu avtu ne da izklopiti in 130KM/H na avtocesti – vse to na električni pogon? JA! In če dobil avto z napolnjenimi baterijami, bi se lahko praktično cel test vozil samo na elektriko. Tako pa sem bil primoran voziti v ”GTE” načinu. V kombinaciji elektromotorja in bencinskega agregata. In ko v tem načinu pritisneš pedalko plina do konca v t.i. ”kick down” načinu… se ti še BMW 335i umakne. Za nekaj sekund seveda, dokler pomaga elektromotor z ”boostom”. Nato se raje umaknite na vozni pas in se delajte, da je to..to. =)

    Šalo na stran; GTE je zelo poskočen in vodljiv golf. Imam pa grajo na DSG menjalnik. DSG menjalnik ni bil tako športno naravnan oziroma vsaj takega občutka nisem dobil. Ampak če želite imeti hiter in kljub temu varčen avto, razmislite raje o GTDju. Ali pa o GTIju. Sta boljši izbiri.

    Ko sem že ravno zaplaval v ”minuse” pri tem vozilu; asistenca dinamičnih pomikov dolgih luči, imenovana Dynamic light assist ali DLA me je rahlo razočarala z nezmožnostjo sledenju po ovinkasti cesti. Drugače dela 85%. Verjamem, da jo bodo Volkswagnovi inženirji z novo generacijo še bolj izpilili in izboljšali. Tretji minus lahko pripišem dometu vozila izključno z električnim pogonom. Ta znaša le 50 kilometrov ob povprečni vožnji in nekaj več kot 30 kilometrov, če je vožnja bolj divja. Četrti in hkrati zadnji minus pa je po mojem mnenju nesmiselno počasno polnjenje prek hišne vtičnice. Morda sam nisem znal pravilno vklopiti ali nastaviti, vendar se mi je avto v treh urah polnjenja napolnil za 1 (en) kilometer. Tovarniški podatki pa pravijo, da se GTE napolni v manj kot štirih urah (iz navadne vtičnice) ali v dobrih dveh urah, če je priključen v tako imenovani wallbox (poseben priklop na normalni elektronapeljavi). Tu krivim predvsem sebe, saj se nisem poglobil v navodila, katero so bila priložena. Ni pa to ”trotl zihr”.

    MOJE MNENJE

    Avto je super in z veseljem povem, da je to trenutno najboljše vozilo, kar sem jih kadarkoli testiral pri VAG grupi. Hiter, varčen, sodoben, kulski. Čeprav je skoraj enkrat dražji od povprečnega golfa, ne smemo pozabiti na eko subvencije (nekje v višini 5.000€), kar postavi končno ceno na nekje 35.000€.

    Če ste iz glavnega mesta in delate malo kilometrov ter ste blizu kakšne vtičnice, je ta avto za vas ”best-buy”; odličen nakup! Drugače raje razmislite o športnem varčnežu, golfu GTD.

     

    Več o tehnologiji in informacijah o GTE najdete na forumu.

     

    Vozilo nam je posodil generalni uvoznik in zastopnik Porsche Slovenija, ki se mu hkrati najlepše zahvaljujemo.

    Tekst in foto: .com

     

     


Fotografije