FORUM

Odgovori na: Volkswagen zgodovina, obletnice, jubileji…


Forum Forum Splošno Splošna debata Volkswagen zgodovina, obletnice, jubileji… Odgovori na: Volkswagen zgodovina, obletnice, jubileji…

#4934
bundr
bundr


administrator foruma
Vozim: Passat 3BG
Pridružen/a: 19/12/2013
Lokacija: Gorenjska
1709 sporočil

V lanskem letu (1.7.2013) je Volkswagen tovarna v Wolfsburgu praznovala 75 let obstoja.

Wolfsburg praznuje 75 let obstoja

Za prebivalce nemškega mesta Wolfsburg je poseben dan, ker praznujejo točno 75 let obstoja tega pomembnega industrijskega mesta, ki so ga nekoč (od leta 1938 do leta 1945)poznali samo s polnim imenom ‘Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben’, ker je zraslo na območju nekdanje vasice Fallersleben.

Ime Wolfsburg, ki ga je posodil bližnji srednjeveški grad, smo dobili šele po posredovanju Britancev, ki so 25. maja 1945 izvršili preimenovanje mesta. Te pomembne obletnice (1. julij leta 1938) so se danes spomnili tudi v koncernu Volkswagen, ker je Wolfsburg že od samega začetka zelo pomemben kamenček v mozaiku koncerna Volkswagen. Vse skupaj se je pričelo odvijati 22. junija leta 1934, ker je tedanja nemška vladna organizacija RDA (Reichsverband der Automobilindustrie) seznanila vodilne v podjetju ‘Dr. Ing. h.c. F. Porsche GmbH, Konstruktionen und Beratung für Motoren – und Fahrzeugbau’ z vladnim naročilom, ki je podjetju prof. Ferdinanda Porscheja prineslo razvoj in izdelavo prototipnega nemškega ljudskega vozila, znanega tudi pod nazivom ‘KdF-Wagen’.

Prototipni koncept ljudskega vozila, ki ga je prof. Porsche predstavil že 17. januarja leta 1933 je prepričal tudi tedanjo nacistično oblast, ker je v njem videla odlično priložnost za uveljavitev njihove ‘KdF’ (Kraft durch Freude) strategije, ki bi zaradi Volkswagnove nizke (990 Reichsmark) prodajne cene in ugodnega kreditiranja (5 Reichsmark na teden) poskrbela, da bi postal pravi ‘Jedermanns-Auto’ (avtomobil za vsakogar) in tako tudi opravičil ime Volkswagen (ljudsko vozilo). Zato so 7. decembra 1934 namesto enega naročili tri prototipe, ki so vsi nastali v domači garaži prof. Porscheja. 3. julija 1935 je pred RDA komisijo potekala prva predstavitev prototipne limuzine, ki jo je krasila oznaka V1 (V = Versuchswagen), v roku petih mesecev (22. decembra 1935) pa so predstavili tudi V2 v kabrioletski izvedbi. V času (februar 1936), ko se je pred komisijo pojavil V3 so se pojavila tudi prva nesoglasja med člani vladne komisije, ki bi skoraj zaustavila projekt ljudskega vozila, ker je bilo nekaj članov komisije prepričanih, da je projekt preveč tehnološko napreden in bi lahko resno ogrozil tedanje nemške proizvajalce avtomobilov.

Navzlic vsemu so bili pri RDA tako zadovoljni, da so naročili izdelavo 30 prototipov (VW30) pri tedanjem podjetju Daimler-Benz AG, kjer naj bi tudi izvedli vsa potrebna testiranja. To se je tudi uresničilo, Mercedes-Benzovi testni vozniki pa so z njimi prevozili približno 2,4 milijona testnih kilometrov. Čeprav je bilo prvotno načrtovano, da bo za izvedbo projekta ljudskega vozila poskrbelo več tedanjih nemških proizvajalcev (izdelava posameznih sklopov) so se nemški oblastniki 4. julija leta 1936 odločili, da bodo na območju Fallerslebena (današnji Wolfsburg) postavili obrat, namenjen le izdelavi ‘ljudskih vozil’. 28. maja leta 1937 so Nemci ustanovili tudi družbo Gezuvor (Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH), ki se je ukvarjala s pripravo na proizvodnjo. Ker je bil prof. Ferdinand Porsche izbran kot eden izmed treh ‘Geschäftsführerjev’ mu je družba Gezuvor dodelila tudi nalogo konstruiranja in priprave potrebne proizvodne tehnologije, kjer je prof. Porsche s pridom uporabil pridobljeno znanje in opažanja iz njegovega obiska tedanjih avtomobilskih proizvajalcev v ZDA.

Naslednji pomemben datum je 26. maj leta 1938, ker je Adolf Hitler pred zbrano javnostjo postavil temeljni kamen nove tovarne. To slovesnost so takrat izkoristili tudi za predstavitev vozila, čeprav so ob tem uporabili samo makete v merilu 1:1, ki so jih izdelali iz lesa. V drugi polovici leta 1938 so predstavili prototipno serijo VW38, ki jo zaznamuje skoraj velikoserijska podoba izdelanih prototipov. Čeprav so Nemci po zaslugi ugodnega kreditiranja do takrat že zbrali približno 340.000 individualnih naročil do kupcev ni prišel niti en sam Volkswagen, ker so se nad Evropo že začeli zbirati temni oblaki bližajoče se vojne, ki so poskrbeli za drugačen razvoj dogodkov. Tako je tovarno do konca druge svetovne vojne zapustilo približno 60.000 tedanjih vojaških terensko prehodnih vozil v različnih oblikah (‘Kübelwagen’, ‘Schwimmwagen’ in ‘Kommandeurwagen’), tudi z delnim štirikolesnim pogonom. Poleg tega lahko omenim tudi paralelni športni projekt z oznako Typ 64 ‘Berlin-Rom-Wagen’, ki naj bi leta 1939 nastopil na vztrajnostni dirki Berlin-Rim. Zaradi njegove, aerodinamično optimirane karoserije iz aluminija in ‘sfriziranega’ hroščevega motorja, ki ga je lahko pognal do 145 km/h ima to vozilo med poznavalci in zgodovinarji status pravega prednika kasnejših Porschejev.

Po končani drugi svetovni vojni od tovarne po bombandiranju ni ostalo veliko, prvotni načrti zavezniških sil pa so predvidevali popolno uničenje tovarne in njenih izdelkov. Predstavniki britanskih sil so sčasoma spremenili svoje mnenje in naročili majorju kraljevih inžinerskih enot (Royal Electrical and Mechanical Engineers) zagon civilne proizvodnje vozil. Major Ivan Hirst je s svojimi pooblastili zagotovil pričetek proizvodnje v decembru leta 1945. Na začetku je bila kompletna proizvodnja namenjena uporabi v zavezniških enotah in za potrebe policije. V samem mestu Wolfsburg so z uporabo hroščev (tip I) povzročili zanimanje meščanov in tujcev za nakup tega zanesljivega vozila. Novembra leta 1945 so izvedli prve volitve predstavnikov zaposlenih. Na Nizozemsko so leta 1947 izvozili prvi kontingent vozil, sčasoma pa so hrošče izvažali tudi v druge evropske države. Leta 1949 je 10277 zaposlenih proizvedlo 46154 vozil, na tuje trge jih je odšlo 7128. 8. oktobra leta 1949 je britanska vojaška oblast predala nadzor nad tovarno VW in jo izročila vladi nemške zvezne dežele Spodnje Saške, kjer je srce in duša te znamke. Serijska proizvodnja civilne izvedbe modela ‘Käfer’ (hrošč) se je pričela odvijati šele leta 1945, v marcu leta 1946 so izdelali tisoči primerek, do konca (julij 2003) proizvodnje pa so izdelali približno 21,5 milijona primerkov tega legendarnega avtomobila, ki sodi v družbo najbolje prodajanih avtomobilov vseh časov.

V koncernu Volkswagen so počastitev petinsedemdesete obletnice ustanovitve mesta, ki je čez sedem let dobilo sedanje ime, pospremili z nekaj zanimivimi darili, od katerih bo eno resnično impozantno, ker bo ob obrobju mesta zrasla nova, belo obarvana kiparska skulptura (dolžina: 9,95 metra, širina: 4,25 metra, višina: 3,30 metra) aktualnega golfa (merilo: 2,3:1), ki bo izdelana iz umetnih materialov (neopor). Poleg tega bo koncern Volkswagen mestu Wolfsburg podaril nov in dobro opremljen MAN-ov vlačilec s priklopnikom, ki bo imel funkcijo premičnega laboratorija, kjer bo domačim šolarjem lahko ponudil vpogled v informatiko, matematiko, naravoslovje in tehniko. Današnje praznovanje je popestrila tudi podelitev dveh maket, ki jih je županu (Klaus Mohrs) mesta Wolfsburg izročil prvi človek (Martin Winterkorn, predsednik uprave delniške družbe Volkswagen) domačega avtomobilskega koncerna.

Nekaj slik, več si jih lahko ogledate na spodnji povezavi…

vir: Volan – http://www.volan.si/novosti/novice/2576-volkswagen/

It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!