Zimske pnevmatike

Nemški ADAC je objavil test zimskih pnevmatik za sezono 2013/2014 v dimenzijah 180/60/R15 in 225/45/R17.
Kako so se odrezale številne pnevmatike v njihovem testu, si lahko ogledate v tabelah:

V dimenziji 185/60 R 15 T smo preskusili 17 pnevmatik, ki jih uporabljajo majhni avtomobili kot so citroen C3, opel corsa, peugeot 208, renault clio, seat ibiza, škoda fabia, toyota yaris, VW polo, … Kar sedem pnevmatik se je izkazalo s svojo uravnoteženostjo na visoki ravni, zato so dobile najboljšo oceno dobro oziroma zelo priporočljivo. Prav tako je sedem pnevmatik dobilo oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo. Ena pnevmatika je dobila oceno pomanjkljivo – priporočljivo z omejitvami, dve pnevmatiki pa sta dobili oceno slabo in nista priporočljivi.

Med sedmimi pnevmatikami, ki so dobili oceno zelo priporočljivo, imajo vse uravnotežene lastnosti, a vendarle tudi svoje poudarke – lahko bi rekli, da te “začimbe” izstopajo v njihovih lastnostih. Tako se je Continentalova pnevmatika contiwintercontact TS850 (v tej dimenziji je zamenjala dosedanjo pnevmatiko z oznako TS800) izkazala z najboljšimi lastnostmi na mokri cesti, na snegu in na ledu. Na mokri cesti in na snegu ji je bila povsem enakovredna z enakimi ocenami tudi na novo razvita Dunlopova pnevmatika winter response-2, ki pa se je hkrati odlikovala tudi z najmanjšo porabo goriva. Ima pa nova Dunlopova pnevmatika tudi posebnost, ki povzroča težave celo izkušenim vulkanizerjem oziroma montažerjem pnevmatik. Razporejenost profilnih blokov v sredini pnevmatike tudi izkušene montažerje, ki dobro obvladajo montažo pnevmatik z določeno smerjo vrtenja, lahko zavede, da jih namestijo napačno oziroma vsaj podvomijo v oznako za smer vrtenja na boku pnevmatike. Prav tako na novo razvita Firestonova pnevmatika winterhawk 3 se v nobeni preskušeni lastnosti ni povzpela prav na vrh, zato pa se je izkazala s svojo uravnoteženostjo na zelo visoki ravni. Michelinova pnevmatika alpin A4 je znova dokazala svojo vzdržljivost, saj je imela najmanjšo obrabo. Nokianova pnevmatika WR D3 je bila med vsemi preskušenimi pnevmatikami najboljša na suhi cesti. Podobno kot za Firestonovo pnevmatiko velja tudi za Goodyearovo pnevmatiko ultragrip 8 – v nobeni posamični disciplini ni bila povsem na vrhu, pač pa v vseh pri vrhu, za kar je dobila oceno zelo priporočljivo. To oceno je dobila tudi Semperitova pnevmatika speed-grip2, ki se je povsem enakovredno kosala z Dunlopovo pnevmatiko glede porabe goriva, v ostalih disciplinah pa je bila dovolj dobra, da se je uvrstila med najboljše na našem testu.

Med pnevmatikami, ki so dobile oceno zadovoljivo – priporočljivo se je najbolje izkazala Vredesteinova pnevmatika snowtrac 3, ki je uvrstitev med najboljše zapravila z nekoliko slabšimi lastnostmi na mokri cesti. Podobno – tudi zaradi nekoliko slabših lastnosti na mokri cesti – je svojo uvrstitev pokvarila tudi Pirellijeva pnevmatika winter 190 snowcontrol 3. Barumova pnevmatika polaris 3 se z najboljšimi pnevmatikami ni mogla povsem enakovredno meriti zaradi lastnosti tako na suhi kot na mokri cesti. Podobno je tudi s pnevmatiko GT radial champiro weinterpro, ki najboljšim ni bila enakovredna tako na suhi kot mokri cesti, pa tudi na snegu. Hankookova pnevmatika i*cept RS (W442) je boljšo uvrstitev zapravila zaradi lastnosti na mokri cesti in na snegu. Nekaj težav na mokri cesti je imela tudi Falknova pnevmatika eurowinter HS-449, na njeno uvrstitev pa je vplivala tudi največja obraba med vsemi pnevmatikami v tej dimenziji, tako da je komaj ujela oceno zadovoljivo – priporočljivo. Dokaj slabo se je na mokri cesti izkazala Kleberjeva pnevmatika krisalp HP2, ki je tudi komaj še ujela oceno zadovoljivo – priporočljivo.

Nexenova pnevmatika eurowin 600 se je izkazala z dobrimi lastnostmi na suhi cesti, veliko slabša pa je bila na snegu – njena ocena je zadostovala zgolj za skupno oceno pomanjkljivo – priporočljivo z omejitvami. Nexen je že razvil novo pnevmatiko z imenom winguard snow G, a njenih lastnosti še nismo mogli preskusiti.

Dve pnevmatiki sta dobili najslabšo oceno. To sta kormoran snowpro b2 in pa marangoni 4 winter E+, obe zaradi zelo slabih lastnosti na mokri cesti. Kormoranova pnevmatika ima med vsemi tudi najdaljšo zavorno razdaljo na suhi cesti – ta je kar 9 metrov daljša kot pri najboljši Nokianovi pnevmatiki. Marangonijeva pnevmatika se je dokaj dobro izkazala zgolj na suhi cesti in z majhno obrabo, med vsemi pa je imela tudi največjo porabo goriva: naš preskusni avto VW polo je porabil 7,3 odstotka oziroma 4 decilitre več goriva na 100 km, če je bil namesto s Semperitovimi opremljen z Marangonijevimi pnevmatikami. Kaj pomenijo slabe lastnosti na mokri cesti, najbolje dokazuje podatek, da avto z Marangonijevimi pnevmatikami potrebuje kar 18 metrov daljšo zavorno pot za zaustavitev od hitrosti 100 km/h kot pa avto s Continentalovimi pnevmatikami, ki so imele najkrajšo zavorno pot.

V dimenziji 225/45 R 17 H smo preskusili 15 pnevmatik, ki jih uporabljajo avtomobili kot so audi A3 in A4, BMW razred 1 in 3, citroen C4, ford focus, C-max in mondeo, honda civic, kia cee’d, mazda 3, 5 in 6, opel astra in zafira, škoda octavia, toyota auris, VW golf, passat, touran in sharan. Štiri pnevmatike so dobile oceno dobro oziroma zelo priporočljivo, devet pnevmatik je dobilo oceno zadovoljivo – priporočljivo, dve pnevmatiki pa sta dobili slabo oceno in nista priporočljivi.

Vse štiri pnevmatike z oceno dobro – zelo priporočlijvo so se odlikovale s svojo uravnoteženostjo, tri pa imajo še posebej poudarjene dobre lastnosti. Tako se je pnevmatika continental contiwintercontact TS850, ki je nadomestilo za pnevamtiko TS830P, izkazala z najboljšimi lastnostmi na snegu, močno prenovljena Bridgestonova pnevmatika blizzak LM-32S (oznaka S označuje novo gumeno zmes in spremenjen profil tekalne površine) se je najbolje odrezala na mokri cesti, Michelinova pnevmatika alpin A4 pa je imela najmanjšo obrabo in torej z njo prevozite najdaljšo razdaljo. Na novo razvita Uniroyalova pnevmatika MS plus 77, ki je kot četrta dobila najboljšo oceno, sicer ni bila najboljša v nobeni posamični disciplini, temveč se je odlikovala z uravnoteženostjo na visoki ravni.

Takoj za temi štirimi pnevmatikami sta se uvrstili pnevmatiki goodyear ultragrip 8 performance in nokian WR D3, ki sta boljšo oceno izgubili zaradi lažjih slabosti na mokri cesti oziroma natančneje povedano zaradi dokaj hitrega splavanja (aquaplaninga). Dunlopova pnevmatika SP wintersport 4D je imela na tokratnem testu nekaj težav na ledu – njena vodljivost je bila podpovprečna. Fuldina pnevmatika kristall control HP je oceno zadovoljivo – priporočljivo dobila zaradi lažjih slabosti na suhi in na mokri cesti. Na mokri cesti, še posebej pri bočni vodljivosti sta imeli težave tudi Semperitova pnevmatika speed-grip 2 in pa pnevmatika esa-tecar seupergrip 7+ HP. Ta je imela tudi dokaj veliko obrabo. Na novo razvita Pirellijeva pnevmatika winter sottozero 3 si je višjo oceno zapravila s povečano obrabo, saj z njo prevozite le približno polovico razdalje, ki jo zmore pri obrabi najboljša Michelinova pnevmatika. Hankookova pnevmatika winter i*cept RS je imela kljub spremenjeni gumeni zmesi precejšnje slabosti na mokri cesti. To velja tudi za pnevmatiko toyo snowprox S953, ki se je ob tem dokaj slabo izkazala tudi na snegu, na ledu in je imela dokaj veliko obrabo.

Slabi oceni sta dobili pnevmatiki interstate winter IWT-2 in sailun ice blazer WSL-2. Interstatova pnevmatika (Interstate sodi v koncern Nankang) ima slabe lastnosti v skoraj vseh disciplinah, ki vplivajo na varno vožnjo, najslabše pa se je odrezala na mokri cesti. Tudi na zasneženi cesti je Interstatova pnevmatika zaostala za tekmicami. Sailonova pnevmatika (Sailun je kitajska znamka) je svoje ime upravičila vsaj z dobrimi lastnostmi na snegu in ledu, toda na mokri cesti je tudi zelo slaba.

Razlika v porabi goriva med najboljšo Semperitovo in najslabšo Nokianovo pnevmatiko je 4,4 odstotka oziroma 3 decilitre goriva na 100 km.

vir: ADAC in motorevija