VW Motošport
VW Motošport
VW POLO R WRC
Pogoji za Polo R WRC: Tehnično pravilo organizacije FIA v veljavi od leta 2011 v svetovnem rally prvenstvu (WRC), predpisuje 1.6 – litrski turbo motor z neposrednim vbizgom. Volkswagen ima tako vodilno vlogo pri majhnih motorjih s turbopolnilnikom in tako visoko učinkovite motorje.
Volkswagen Polo R WRC sestavljajo, upravljajo in razvijajo pri Volkswagen Motorsport –u. Avtomobil, ki je svoj prvi nastop doživel v sezoni 2013, je zgrajen po novih tehničnih pravilih organizacije FIA oz. WRC predpisov, ki so z letom 2011 stopile v veljavo. Temeljijo na obstoječih predpisih rally razreda S2000, vendar jih po novem poganja 1.6 – litrski turbo motor z neposrednim vbizgom, namesto atmosferskega 2.0 litrskega motorja, ki ga najdemo najdemo v S2000 razredu.
Volkswagen v svetovno prvenstvo v rallyu vstopa drugič, tokrat z dirkalnikom Polo R WRC. Volkswagen Motorsport je nastopal z Golf GTI na rellyih med letoma 1983 in 1988 in s kar nekaj uspehi , vključno s šestimi stopničkami in zmago na 19. rallyu v Afriki. Volkswagen je pozneje nastopal tudi z Golf MK3 in MK4 v skupina A (1993-1997), v glavnem na državnih prvenstvih.
Volkswagen Motorsport je v sezoni 2013 nastopal z tremi posadkami. Prva posadka Sébastien Ogier in Julien Ingrassia , druga posadka Jari-Matti Latvala in Miikka Anttila ter tretja posadka Andreas Mikkelsen in Mikko Markkula, ki pa sta nastopila samo na sedmih rallyih.
Prva krstna sezona se je začela in končala odlično saj je Volkswagen skupaj s prvo pasadko Sébastien Ogier/Julien Ingrassia osvojili naslov svetovnega prvaka, prav tako pa so osvojili tudi konstruktorski naslov.
Sebasttien Ogier/Julien Ingrassia, 1. Mesto – 290 točk
Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila, 3. Mesto – 162 točk
Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula, 7. Mesto – 50 točk (odpeljanih 7 rally-ev)
Volkswagen Motorsport – konstruktorski naslov 450 točk
Motor in menjalnik
Pod motornim pokrovom je 1.6 -litrski TSI (232 kW/315 KM) štirivaljni motor s turbopolnilnikom in direktnim vbrizgavanjem goriva. Moč je omejena na približno 300KM z zračnim omejevalcem, ki je bil nameščen v skladu s predpisi. V avtomobilu je vgrajen sekvenčni šeststopenjski menjalnik.
Sistem elektronike motorja
Sistem elektronike motorja zagotavlja optimalen nadzor. Ena od njegovih trikov je, če voznik odvzame nogo s pedala za plin, se hitrost turbopuhala vzdržuje z dobro zamišljenim sistemom, ki po kanalih spusti zrak mimo motorja do rotorjev. Gorivo, ki je v tem zraku se vžge zaradi vročih izpušnih plinov, tu pa glasen zvok spominja na povratni udar motorja. To je razlog, zakaj se tako imenovani “anti-lag” sistem tudi preprosto imenuje “bang bang”.
Prenos moči in podvozje
Polo R WRC ima pogon na vsa štiri kolesa. V skladu s predpisi je mehanska razlika pri delu z zadnjo osjo in drugo na sprednji strani. Glede na stanje površine se 18-palčna kolesa uporabljajo za asfaltno podlago in sneg ter 15-palčna kolesa za gramoz in led. Neodvisno vzmetenje ima tako imenovane A – roke na celotnem podvozju. Amortizerji so ročno nastavljivi po sistemu kompresije in povratnega načina.
Varnost
Varnost kletka je sestavljena iz približno 50 metrov visoko nateznih jeklenih cevi. Zaščita je vključena tudi v vratih. Sedeža sta opremljena z bočno zaščito (“ušesa”) v predelu glave. Šest točkovna varnostna pasova na sprednjih sedežih se pritrdita po sistem HANS (podpora za glavo in vrat). Samodejni sistem za gašenje požara se lahko aktivira iz zunanjosti, ročni gasilni aparat pa je vedno tudi v pilotski kabini.
Karoserija
Polo R WRC temelji na enakem proizvodnem Polu, iz katerega je bilo vzeto osnovno podvozje. Krila, vrata, pokrov motorja in prtljažna vrata so izdelana iz ogljikovih vlaken in kevlarja. Karoserija se je povečala na 1820 mm, kar je največja dovoljena širina, ki jo predpisi še dovoljujejo. Vstop zraka za prezračevanje kabine je sredinsko nameščen na strehi, nad vetrobranskim steklom. V skladu s predpisi je minimalna teža (brez potnikov) omejena na 1200 kilogramov.
Aerodinamika
Spodnji del sprednjega odbijača oz. “spojler” je nameščen na prilagodljivo gumijasto zaščito, ki v primeru stika z vožiščem pri skrajnem zavijanju in zavornih fazah vzdrži pritisk. Velik zadnji spojler zagotavlja optimalen pritisk na zadnjo os. Krila so aerodinamično optimizrana z podvozjem.
Notranjost
Standardne notranjosti tu ne boste našli. Da bi zagotovili optimalno razporeditev teže sta se sedeža za voznika in sovoznika premaknila nazaj do B –stebrička. Ročica na hidravlični ročni zavori je ustrezno nameščena skupaj z volanom. Elektronika na vozilu in varovalke se nahajajo v sredinski konzoli. Rally računalnik pred sovoznikovim sedežem zagotavlja osnovne podatke, kot so smer vožnje ali preostali čas do naslednje preizkušnje.
Ostali tehnični podatki
Motor
Štirivaljni motor z turbopomnilnikom, prečno nameščen pred prednjo osjo
Prostornina
1600 cc
Moč
232 kW (315 KM) pri 6250 vrtljajih na minuto
Navor
425 Nm pri 5.000 vrtljajih na minuto
Vrtina/Gib
83,0 mm / 73,8 mm
Zračni omejevalec
33 mm (predpis FIA)
Krmilna enota motorja
Bosch
Prenos moči
Menjalnik: sekvenčni šeststopenjski, prečno nameščen
Menjalnik končni pogon: stalni štirikolesni pogon s fiksnim pogonom med sprednjo in zadnjo osjo,
Sklopka
hidravličen dvojni disk, kovinska sklopka iz ZF
Šasija/Vzmetenje
Spredaj/Zadaj: prema McPherson, blažilniki iz ZF
Vzmetenje: pribl. 180 mm na asfaltu in pribl. 275 mm na produ
Krmiljenje: servo krmiljenje
Zavorni sistem: zračno hlajene kolutne zavore (spredaj premer 355 mm asfalt)
Kolesa: velikost 8×18 palčna asphalt in 7×15 palčna gramoz
Pnevmatike: Michelin pnevmatike
Šasija/Karoserija
Gradnja: FIA – ojačana jeklena zaščitna kletka
Dimenzije in teža
Dolžina/širina/višina: 3976/1820/1356 mm
Kolotek: 1610 mm
Medosna razdalja: 2480 mm
Minimalna teža: 1200 kg
Zmogljivost
Pospešek: 0-100 km/h – 3.9 sekunde
Največja hitrost: približno 200 km/h (odvisno od prestavnega razmerja)