Volkswagen modeli
Volkswagen modeli
Touran
Prva generacija modela Touran je na trg zapeljala v letu 2003 in je bila zasnovan na platformi Golfa V. Na voljo so bili trije motorji in sicer bencinski 1.6 FSI in dizelska 1.9 TDI (tudi z DSG menjalnikom) ter 2.0 TDI.
Leta 2007 je sledila prva pomladitev tega modela oz. »facelift«, ki so ga predstavili na avtomobilskem salonu v Parizu.
Istega leta pa so na avtomobilskem salonu v Bologni predstavili še različico Touran Cross, ki je bil za 15mm višji od standardne različice in dobil je še zaščitne plastične obrobe in 17 palčna platišča.
V letu 2007 pa je poleg prenove dobil še nove motorje, prvič tudi TSI motor. Tri bencinske (1.6, 1.4 TSI in 2.0 TSI) in tri dizelske (1.9 TDI, in dva 2.0 TDI z različno močjo), ter tudi menjalnike.
Poleg zunanjosti je velike prenove bila deležna tudi notranjost, na voljo pa so bili trije paketi opreme Conceptline, Trendline in Highline.
Touran pa je imel še eno novost – kot prvi serijski avto iz VAG skupine je imel vgrajen sistem »Park Assist«, ki je ob pomoči senzorjev avto znal parkirati samodejno, voznik pa ob tem upravlja samo s stopalko za plin in zavoro.
Leta 2011 pa je Volkswagen na trg poslal povsem novo drugo generacijo Tourana, ki je že zasnovana na platformi Golfa VI. Istega leta na trg zapelje še različica Touran Cross.
Volkswagen je za leto 2015 napovedal prihod novega Tourana.
ZUNANJOST
Mere Tourana so: dolžina 4,39 m, širina 1,79 m in višina 1,67 m. Pri Touranu Cross pa so mere naslednje: dolžina 4,40 m, širina 1,79 m in višina 1,68 m.
Kot že omenjeno je novi Touran druge generacije zgrajen na platformi Golfa VI. Tako je prevzel tudi večino linij po njem. Spremembe so vidne na sprednjem delu, kjer se bohoti nova maska hladilnika v sijaj črni barvi s kromirano obrobo, nova razpoznavna oblika žarometov, pokrov motorja in tudi sam odbijač. Tudi Touran je ob boljši opremljenosti dobil LED dnevne luči, ki so na voljo pri Bi-xenonskih žarometih.
Prav tako je na novo oblikovan zadnji del, ki daje eleganten videz. Zadnji del Volkswagnovega Tourana je bil oblikovan z željo po še večji eleganci . Z novimi linijami horizontalne strukture oblikovalskih površin zadnje dvodelne luči še posebej izstopajo. Te segajo od krilnih položajev pa do pokrovu prtljažnika. Oblikovan strešni spojler oz. rob zmanjšuje vrtinčenje zraka v zadnjem delu in zmanjšuje hrup. Poleg tega je večje tudi zadnje steklo, ki ponuja še boljši pogled nazaj.
NOTRANJOST
V notranjosti se nova generacija Tourana predstavlja z novimi materiali, instrumenti in dekorativnmi poudarki. Tu so sredinska konzola z novo enoto klimatske naprave in ogromno dodatki, ki so poudarjeni v krom obrobah (okvirji zračnikov, stikala za električni pomik stekel, stikala za nastavitev ogledal in stikalo za luči,…). Poleg tega ima Touran instrumentno ploščo osvetljeno v beli barvi in tud so še novi trikraki volani. Seveda so na voljo trije paketi opreme – Comfortline, Trendline in Highline izbere pa se lahko še veliko dodatne opreme.
Ergonomija sedenja navdušuje s standardnimi petimi sedeži ali po želji s sedmimi sedeži. Med prednjima in zadnjimi sedeži je dovolj prostora tudi za odrasle potnike. Omenimo žepe in zložljive mizice vključno z držalom za pijačo na zadnji strani sedežev voznika in sovoznika (od opreme Comfortline). Veliko je tudi odlagalnih površin v vratih, pod voznikovim in sovoznikovim sedežem ter pod drugo vrsto sedežev. Kot opcija ima lahko tudi tretjo sedežno vrsto, kjer sta v prtljažnem prostoru zložena v dno prtljažnika dodatna sedeža. V klasični konfiguraciji s petimi sedeži lahko prtljažnik sprejme do 695 litrov. Prostornina prtljažnika se ob zloženi drugi vrsti sedežev poveča do 1913 litrov, ob odstranjenih pa se poveča na 1989 litrov.
VARNOST
Za varnost je dobro poskrbljeno. Poleg osnovnih sistemov, kot so ABS, ESP, BAS, ASR, 6 varnostnih blazin in še bi lahko naštevali, velja izpostaviti še nekaj sistemov.
– Asistenca za uravnavanje dolgih luč »Light Assist«
– Parkirni sistem »Park Pilot« in parkirna asistenca »Park Assist«
– »Dynamic Light Assist« (permanentno prilagodljivi Bi-xenonski žarometi)
– Sistem za zaznavanje utrujenosti voznika: prikaz opozorila v več funkcijskem prikazovalniku in dodaten zvočni signal
– Speljevalna asistenca
– Isofix sistem
– »Lane Assist« – sistem za ohranjanje smeri na voznem pasu
TEHNIČNE LASTNOSTI
Motorno paleto sestavljajo trije bencinski TSI motorji in trije dizelski motorji.
Bencinski motorji so:
1.2 TSI z 77kW/105KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom
1.4 TSI z 103kW/140KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali z avtomatskim DSG menjalnikom
1.4 TSI z 125kW/170KM in avtomatskim DSG menjalnikom
* Model Cross je na voljo z obema 1.4 TSI motorjema. Pri prvem motorju je na voljo z obema menjalnikoma, medtem ko je pri drugem motorju na voljo le z DSG menjalnikom.
Dizelski motorji so:
1.6 TDI z 77kW/105KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali z avtomatskim DSG menjalnikom
2.0 TDI z 103kW/140KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali z avtomatskim DSG menjalnikom
2.0 TDI z 130kW/177KM in avtomatskim DSG menjalnikom
*Model Cross je na voljo z vsemi tremi motorji in enakimi menjalniki.