Volkswagen modeli
Volkswagen modeli
Beetle
Le kdo izmed nas se ne spomni legendarnega »Hrošča«, kot smo ga radi imenovali. Pa začnimo najprej z malo zgodovine. Zgodba, kako se je vse začelo, sega v leto 1934, ko je takratni voditelj nacistične Nemčije Adolf Hitler hotel imeti poceni in enostaven avtomobil, ki bi se proizvajal v njihovi državi. Naloge se je lotil Ferdinand Porsche in njegova ekipa ter leta 1938 je bil avto dokončno oblikovan – rojen je bil Hrošč oz. natančneje se je najprej imenoval Type 1, v Nemčiji Käfer, po drugih državah Beetle ali Bug. Poznejši modeli so bili VW 1200, 1300, 1500, 1302 ali 1303. Prvi trije modeli so imenovani po prostornini motorja, zadnja dva pa iz številke tipa. Bil je eden prvih avtomobilov, ki je imel motor nameščen zadaj. Hrošč je bil izdelan v več kot 21 milijonih primerkih (21529464 – leto 2002). Šele leta 1945 se je začela obsežna serijska proizvodnja, saj je bila do omenjenega leta proizvodnja zadržana zaradi druge svetovne vojne.
Vse do leta 1978 so Hrošča proizvajali v manjših tovarnah po Nemčiji, nato pa celotno proizvodnjo preselili v Brazilijo in Mehiko, kjer so model izdelovali do sredine leta 2003. Leta 2004 proizvedejo zadnjih 3000 Hroščev v posebni in omejeni seriji z oznako »Last Edition« (klasične bele obrobe pnevmatik, krom opremo – odbijači, dodatki,…, in dve posebni barvi).
Leta 1994 Volkswagen na mednarodnem avtomobilskem salonu v severni Ameriki predstavi koncept oz. naslednika Beetla.
Sledi leto 1998, ko Volkswagen uradno predstavi novi model Beetle. Zasnovan je bil na platformi Golfa 4. Avto je dobil nov moderni videz, vseeno pa so ohranili izstopajoče okrogle blatnike ter sprednje in zadnje okrogle luči.
V letu 2001 na trg zapelje športna različica RSI. Izdelovali so jo do leta 2004 v omejeni seriji.
Leta 2003 na trg zapelje še različica kabriolet s platneno streho.
V letu 2004 sledi Beetle Cabriolet »Dark Flint Limited Edition«. Avto ima posebno črno barvo, usnjena notranjost je obarvana opečnato, prav tako tudi zložljiva platnena streha in aluminijasta platišča.
Sledi leto 2005 in pri Volkswagnu predstavijo prenovljen in pomlajen Beetle. Osnovna oblika je ostala enaka, nova pa sta sprednji in zadnji odbijač, sprednje in zadnje luči, novi materiali in dodatki v notranjosti, 15 novih barv, 16 ter17 palčna platišča in 3 novi motorji.
V tem istem letu predstavijo na avtomobilskem salonu v Ameriki dvosedežni koncept Beetle Ragster.
18.04.2011 je dan, ko je Volkswagen prvič uradno predstavil novi model Beetle-a. Uradno so ga predstavili kar na treh lokacijah istočasno. Na avtomobilskem salonu v Šanghaju, v Berlinu in New Yorku. Več o novem Beetlu pa nekaj vrstic nižje.
Nekaj mesecev pozneje na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavijo koncept Beetle R, v letu 2013 pa je ujet na testiranjih na enem izmed dirkališč v Nemčiji.
Leta 2012 na avtomobilskem salonu v Detroitu predstavijo koncept E-Bugster. Avto ima večja aluminijasta platišča, LED dnevne luči, spojler na zadku in nižjo skupno višino (75mm). Bistvo je elektromotor z 83 kW (114 KM) in 270 Nm navora, energijo za delovanje pa pošiljajo litij-ionske baterije. Napolniti jih, do 80 odstotkov moči, je mogoče v 30 minutah, avtonomija enega polnjenja pa zagotavlja 160 kilometrov vožnje.
Marca na avtomobilskem salonu v Ženevi ponovno pripeljejo na ogled koncept E-Bugster in model R-line.
Na avtomobilskem salonu v Pekingu Volkswagen poleg koncepta E-Bugster pripelje še en koncept. Gre namreč za E-Bugster Speedster Concept, dvosed brez strehe.
Septembra, na avtomobilističnem salonu v Parizu, uradno predstavijo model Beetle R-Line. Spremenjena odbijača, kopica kromiranih detajlov, športni pragovi, 18 palčna aluminijasta platišča Tornado, športni sedeži ter volan in prestavna ročica v usnju.
V letu 2013 z enoletno zamudo sledi uradna predstavitev Beetle-a Cabriolet, ki so ga predstavili na avtomobilskem salonu v Los Angelesu. Posebnost je tradicionalna platnena streha.
V mesecu Februarju na avtomobilističnem salonu v Chicagu Volkswagen predstavi Beetla GSR. Gre za posebno omejeno serijo 3.500 Beetlov. Avto je v osnovi enak kot model R-Line, le da je zunanjost v rumeno-črni barvi, enako je tudi z detajli v notranjosti.
Aprila na avtomobilskem salonu na Kitajskem predstavijo modela z imenom iBeetle in iBeetle kabriolet. Avta sta povezljiva z storitvami iPhone oz. s kar osmimi različnimi aplikacijami (“Spotify, Expert, Trainer, Reader, Postcard, Photo, Post, Milestones”). Na trg naj bi zapeljala v letu 2015.
Na kratko o novem Beetlu.
Samo nekdo, ki pozna in spoštuje dediščino »hrošča« lahko ustvari novo generacijo. Naloga Volkswagnovih inženirjev je bila jasna – razviti moderno interpretacijo hrošča z vsemi prednostmi sodobnih tehnologij in učinkovitosti ter voznih lastnosti. Rezultat -ostati mora zvest duhu hrošča in njegovi veliki dediščini.
Zasnova novega hrošča predstavlja izziv. Kakšen naj bo videz, ki je tako prepoznaven in edinstven? Oblikovanje je prevzel Walter de Silva, šef oblikovanja Klaus Bischoff pa je zadal naloge in določil ambiciozen cilj: »Oblikujte nov original«.
Oblikovalci so si želeli avto, ki spoštuje preteklost, ampak gleda v prihodnost . In to je tisto, kar so ustvarili.
ZUNANJOST
Zunanje mere novega Beetla so: dolžina 4,27 m, širina 2,02 m, višina 1,48 m in medosna razdalja 2,53 m. Novi Beetle je ohranil značilne linije, le da je tokrat celoten izgled drznejši in bolj dinamičen. K temu prispeva kar nekaj dodatkov (zadnji spojler, kupolasta streha,…).
Zdaj je izgled samozavesten in prevladujoč. Avto ima nižji profil, je bistveno širši, sprednji pokrov je daljši, vetrobransko steklo se je premaknilo še bolj nazaj ter tako ustvari še bolj strm naklon. Novi Beetle je tako širši, nižji in daljši, kot njegov predhodnik. Novost je tudi C-stebriček. Povečal se je tudi kolotek avtomobila in medosna razdalja. Nova značilnost je zadnji spojler, ki je vgrajen v konstrukcijo (le z motorji TSI 2.0L s 160 in 200 KM). Zgornja površina zadnjega spojlerja je črna, medtem ko je spodnja stran v barvi vozila. Beetle je zdaj po izgledu tudi bolj športnega videza. K temu pripomorejo tudi sprednje, okroglo oblikovane dnevne LED luči ali pa bi-xenonski žarometi, ki so sploh prvič vgrajeni v model Beetle. Izberete lahko svojo med 12 barvami, ki jih ponuja in panoramsko stekleno streho. K celotnemu izgledu pa pripomorejo še aluminijasta platišča v velikosti 16, 17, 18 in 19 palcev (Whirl, Spin, Circle white ali black, Disc, Twister in Tornado).
NOTRANJOST
Beetle v notranjosti ponuja dobro ergonomija in kakovostno izdelavo, ki ustvari nov lastnikom prijazen avtomobil. Tako kot pri modelu UP! si tudi tukaj lahko izberemo obarvan, v več barvah, čelni del armaturne plošče (imitacija ogljikovih vlaken, v rumeni, rdeči, modri, klavirsko črni barvi). Trije okrogli merilniki instrumentne plošče (merilnika vrtljajev, merilnika hitrosti, merilnik goriva) zagotavljajo vse ključne informacije. K izgledu pripomorejo razni dodatki oz. detajli,kot so krom obrobe zračnikov, kljukice za odpiranje vrat, vratne kljuke itd. Ob doplačilu, kot dodatna oprema, so na voljo tudi trije merilniki za temperaturo olja, tlak turbo polnilnika in večfunkcijska štoparica. Ob doplačilu lahko navadni trikraki volan zamenjamo za multifunkcijski trikraki usnjen volan, ki še bolj poudari notranjost. Seveda lahko poleg klasičnega oblazinjenja sedežev, ki so prav tako na voljo v več barvah, izberemo tudi usnjene sedeže Vienna ali Nappa (R-Line). Poleg klasičnega radia RCD 310 sta na izbiro še RNS 315 in RNS 510. Tudi pri Beetlu najdemo sistem »Keyless Access«, kjer s pritiskom na gumb zaženemo motor in odklenemo avto. Za tiste, ki bi radi uživali v odličnem zvoku glasbe, pa je na voljo avdio sistem Fender z osmimi zvočniki in deset kanalnim ojačevalnikom z 400W izhodne moči. Omenimo še prostornino prtljažnika, ki znaša 310 litrov, ob zloženi zadnji klopi pa 905 litrov.
VARNOST
Vsestranska varnost. Volkswagen na tem področju vlaga veliko truda. Beetle je tako kot drugi Volkswagnovi avtomobili najvarnejši na področju aktivne in pasivne varnosti. Poleg standardnih sistemov ABS in elektronskega stabilizacijskega programa ESP so tu še ASR, EDS, MSR, XDS (na voljo pri močnejših različicah), asistenca za speljevanje na klancu in učinkovita mreža šestih zračnih blazin, ki varujejo potnike. Tako kot vsi modeli ima tudi Beetle sistem oz. pritrdišča Isofix. Največja lastnost varnosti je tudi v karoseriji, ki je lasersko varjena in pocinkana, kar pripomore k najboljši torzijski togosti. Seveda, ker je varnost ključnega pomena pri Volkswagnu.
TEHNIČNE LASTNOSTI
Motorno paleto sestavlja pet motorjev. In sicer trije bencinski ter dva dizelska motorja.
Bencinski motorji so:
1.2 TSI z 77kW/105KM in serijskim šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu z avtomatskim DSG menjalnikom(7)*
1.4 TSI z 118kW/160KM in serijskim šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu z avtomatskim DSG menjalnikom(7)*
2.0 TSI z 155kW/210KM in serijskim šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu z avtomatskem DSG menjalnikom(6)
*(6) – šeststopenjski avtomatski DSG menjalnik
*(7) – sedem stopenjski avtomatski DSG menjalnik
*Motorja sta na voljo tudi v različici BlueMotion
Dizelski motorji so:
1.6 TDI z 77kW/105KM in petstopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu z avtomatskim DSG menjalnikom(7)*
2.0 TDI z 103kW/140KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu z avtomatskim DSG menjalnikom(6).
*(6) – šeststopenjski avtomatski DSG menjalnik
*(7) – sedemstopenjski avtomatski DSG menjalnik
* Motor je na voljo tudi v različici BlueMotion