Volkswagen modeli
Volkswagen modeli
Jetta
Jetta prve generacije je bila predstavljena leta 1979 na avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Na voljo je bila v izvedbi 2 vratne in 4 vratne limuzine. Izdelovali so jo do leta 1984. Avto se je proizvajal v več Volkswagnovih tovarnah po svetu – v Mehiki, Južni Afriki, Nemčiji in takratni Jugoslaviji (Sarajevo). Proizvedenih je bilo 571,030 Jett prve generacije.
Druga generacija Jette je bila velika uspešnica. Avto je bil zgrajen na platformi Golfa 2. Tako je bila poleg običajnega Golfa 2 na izbiro še limuzinska izvedba. Izdelovali so jo od leta 1984 in do leta 1992, na Kitajskem pa vse do leta 2013. Proizvajali so jo v Volkswagnovih tovarnah in državah po vsem svetu – Kitajska, Nigerija, Mehika, Bosna in Hercegovina, Južna Afrika, ZDA in Nemčija. Skupno je bilo narejenih 1,708,390 Jett druge generacije.
Tretja generacija je sledila leta 1992, izdelovali pa so jo vse do leta 1999. Vendar se avto ni več imenoval Jetta, ampak Vento. Zgrajen je bil na platformi Golfa 3, z njim si je tudi delil tehniko in delno tudi obliko. Proizvajali so ga v dveh tovarnah v Nemčiji, ter v Mehiki in Južni Afriki.
Sledila je četrta generacija. Nova, četrta generacija, je ponovno dobila novo ime, imenovala se je Bora. Avto je bil narejen na platformi golfa 4, z katerim si je delila tehniko in tudi obliko, drugačen je bil le sprednji in zadnji del avtomobila. V Evropi se je izdelovala od leta 1999 pa vse do leta 2005, medtem ko se je proizvodnja na Kitajskem začela leta 2002 in končala leta 2010, v Mehiki in Argentini pa avto še vedno izdelujejo za njihov trg. Proizvajali so jo v Volkswagnovih tovarnah na Slovaškem, Kitajskem, Južni Afriki in v Nemčiji.
Naslednja, peta generacija, pa je dobila nazaj svoje staro ime. Jetta. Zgrajena je bila na platformi Golfa 5 z katerim si je delila tudi tehniko in delno tudi obliko. Avto so izdelovali od leta 2005 pa do 2010, proizvajali pa so jo v številnih državah, kjer ima Volkswagen svoje tovarne – Mehika, Kitajska, Južna Afrika, Indija, Rusija in Alžirija.
V letu 2010 pa so pri Volkswagnu napovedali novo, že šesto generacijo Jette. Zgrajena je na platformi Golfa 6 z katerim si tudi deli tehniko. Več pa v nadeljevanju.
V začetku leta 2010 Volkswagen napove in na avtomobilski salon v Detroitu pripelje Jetto, takrat še kot koncept.
Istega leta, le nekaj mesecev pozneje , v New Yorku uradno predstavijo novo Jetto. V ZDA se tako tudi prične prodaja, medtem ko je bila za Evropski trg naprodaj v začetku leta 2011.
V letu 2011 Volkswagen na enem izmed avtomobilističnih salonov predstavi kot konceptno vozilo Jetto CC (Compact Coupe). Zaenkrat je ta koncept »na čakanju«, je sporočil Volkswagen.
Leta 2012 pri Volkswagnu napovejo Jetto Hybrid. Poganja jo 1.4 TSI turbo motor z 150KM v kombinaciji z elektromotorjem (36KM). Energijo zagotavljajo litij-ionske baterije.
ZUNANJOST
Mere nove Jette so: dolžina 4,64 m, širina 1,77 m, višina 1,48 m in medosna razdalja 2,65 metra. Jetta je tako za 8cm daljša od predhodnice. Povsem nova, močna podoba, privede do jasnih, natančnih linij, ki dajejo avtu podobo brezčasne elegance in dinamičen slog, hkrati pa tudi športen videz. Sprednji del deluje kupejevsko zaradi naklona vetrobranskega stekla in tudi zaradi dosledne uporabe horizontalnih linij, ki določajo obliko. Sijaj črna mreža hladilnika se odlično sklada skupaj z žarometi, ki so lahko navadni halogenski ali pa xenonski z LED tehnologijo. Tik pod masko in žarometi je v celoto lepo oblikovan odbijač, na sredini je reža za hlajenje, na koncu je celoten odbijač zaključen z sprednjim spojlerjem, ki daje avtomobilu športen videz. Zgornji del sprednjega odbijača pa nakazuje močan prehod iz oblike V pokrova motorja. Tudi s strani Jetta deluje samozavestno in elegantno. Poudarjeni boki okoli koles to še bolj poudarijo. Na zadnjem delu pa najbolj izstopajo zadnje luči. Te so razdeljene na dva dela, ki se razteza od krilnih položajev v pokrovu prtljažnika in kaže nezamenljiv videz podnevi in ponoči. Zadnje okno je široko in tako ponuja odlično vidljivost nazaj in hkrati poudarja dinamične linije. Sam pokrov prtljažnika ima aerodinamično optimiziran zadnji rob, ki zmanjšuje vrtinčenje zraka in povečuje podtlak avtomobila na cesti. Navpična površina pokrova prtljažnika z integriranim VW logotipom in zadnje luči še dodatno poudarjajo športnost. Na koncu zadnjega odbijača na vsaki strani sta nameščeni še mačji očesi, piko na i pa doda dvojna izpušna cev. Pokrov prtljažnika se odpre z daljinskim upravljalnikom, za osvetlitev registrske tablice pa poskrbi LED tehnologija. Končni izgled dodajajo še velika izbira aluminijastih platišč v velikosti 16, 17 in 18 palcev (Sedona, Navarra, Salamanca, Porto, Queensland in Charleston).
NOTRANJOST
Notranjost je obarvana v klasični črni barvi, na izbiro pa imamo tudi bež barvo. Armaturna plošča je ergonomsko oblikovana in vse je na dosegu roke. Instrumentna plošča je zelo pregledna: na levi strani se nahaja merilnik za prikaz vrtljajev, na desni strani pa merilnik hitrosti. Na sredini med njima je potovalni računalnik. Da ni notranjost preveč monotona, poskrbijo dodatki in detajli v krom ali aluminij slogu. Usnjen trikraki volan navdušuje tako vizualno in na otip, ob doplačilu pa to lahko še bolje izkusite z večfunkcijskim, prav tako trikrakim usnjenim volanom, ki pa ima ob izbiri DSG menjalnika prestavni tipki na volanu. Poleg osnovnega radia RCD 310 so tu še radio RCD 510 z osmimi zvočniki, radio-navigacijski sistem RNS 310 in RNS 510. Poleg klasičnega oblazinjenja »Sienna, Gloss, Cardeol« v temnejši in svetlejši barvi, je ob doplačilu na voljo še usnjeno oblazinjenje »Vienna« v bež ali črnem odtenku. Tudi Jetta ima lahko Keyless Access, sistem za zaklepanje in zagon brez ključa. Jetta je na voljo opremljenosti v treh izvedbah – Trendline,Comfortline, Highline. Poleg standardne opreme je na voljo še velika izbira dodatne opreme.
VARNOST
Velik poudarek Volkswagen namenja varnosti, tako pasivni, kot aktivni. Zato tudi, ker gre za varnost, je Jetta opremljena s šestimi zračnimi blazinami (lahko tudi z osmimi). Za dodatno varnost skrbijo še sistemi ABS, ESP, BAS, ASD, ASR, ESC, EDS, MSR, asistenco za pomoč speljevanja na klancu, sistemom Isofix. K varnosti pa pripomore tudi izjemno varna konstrukcija vozila.
TEHNIČNE LASTNOSTI
Motorno paleto sestavlja pet motorjev od tega trije bencinski in dva dizelska motorja.
Bencinski motorji so:
1.2 TSI z 77kW/105KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom
1.4 TSI z 90kW/122KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu z avtomatskim DSG menjalnikom(7)
1.4 TSI z 118kW/160KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu z avtomatskim DSG menjalnikom(7)
*(7) – sedem stopenjski avtomatski DSG menjalnik
Dizelska motorja sta:
1.6 TDI z 77kW/105KM in petstopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu z avtomatskim DSG menjalnikom(7)
2.0 TDI z 103kW/140KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu z avtomatskim DSG menjalnikom(6)
*(6) – šeststopenjski avtomatski DSG menjalnik
*(7) – sedemstopenjski avtomatski DSG menjalnik