Volkswagen modeli

  • Sharan


    Volkswagen Sharan je petvratni, sedemsedežni enoprostorec.

    Prva generacija Sharana se je izdelovala od leta 1995 in vse do leta 2010. Seveda je bil med tem časom deležen nekaterih sprememb.

    Prve modele so izdelovali od leta 1995 do 2000 v tovarni na Portugalskem.

    Nato je leta 2000 sledil naslednik, ki so ga korenito pomladili. Avto je dobil nov svež videz in tehniko. Izdelovali so ga od leta 2000 do 2004.

    Leta 2004 pa je sledila nova pomladitev modela. Spremembe so bile manjše (nova maska, sprednje in zadnje luči). V letu 2006 je na trg zapeljal Sharan LPG različica (bencinski motor v kombinaciji z plinom). Avto so izdelovali od leta 2004 do 2010.

    Za leto 2011 je Volkswagen napovedal popolnoma novo, drugo generacijo Sharana.

    Leta 2010 Volkswagen uradno predstavi povsem novega Sharana na avtomobilskem salonu v Ženevi.

     

    ZUNANJOST

    Novi Sharan je zgrajen na platformi Passata B7, z katerim si tudi deli tehniko. Zasnova karoserije, ki je privlačna in funkcionalna, povzema jasne linije. Namen modela je ustvariti sorazmerne in minimalistične linije, ki pa na koncu dajejo energični videz. Dolžina Sharana znaša 4,85 m, širina 1,90 m, višina 1,74 m (1,72 brez strešnih letev)in medosno razdaljo 2,91 m.

    Volkswagen Sharan nedvoumno odraža nov dizajn, ki se kaže s tipičnim sprednjim koncem z močnim poudarkom na horizontalnih linijah, ki jasno opredeljujejo obliko. Zelo eleganten videz ustvari sijaj črna maska hladilnika s kromiranimi letvicami in logotipom. Dvojne žaromete, ki so vključeni v V- obris prednjega pokrova, lahko naročite v standardni različici in bi- xenon. Bi-xenonski žarometi z LED dnevnimi lučmi sprednji del avtomobila še poudarijo. Ob doplačilu si lahko izberete še veliko električno panoramsko strešno okno, ki še dodatno začini izgled avta.

    Spodnji del odbijača ima na sredini režo za zajem zraka, ki je obrobljena s krom črto. Sredinski del je v črni barvi in se razteza čez celoten odbijač, na levi in ​​desni pa sta še meglenki. Odbijač se na koncu zaključi z že prepoznavnim spojlerjem.

    Posebnost je njegov gladek stranski profil. Predvsem so tukaj zaslužna zadnja vrata, ki se ne odpirajo več v krilnem položaju,ampak kot drsna vrata. Položaj vratnih kljuk na levi in desni strani B stebrička je zelo praktičnen, saj omogoča vozniku ali potniku, da se sprednja ali zadnja vrata odprejo z enim samim gibom roke, ne da bi spremenili položaj. Vsakdo z majhnimi otroki bo cenil to funkcijo. Dejstvo je, da drsna vrata tako ustvarijo zelo enostaven dostop na zadnjo klop.

    Zadnji konec je prav tako eleganten kot sprednji. Za privlačen vizualni izgled poskrbi spojler zadnjih vrat, ki zmanjšuje vrtinčenje zraka. K izgledu doda precej tudi veliko in zato nazaj pregledno steklo in velike zadnje dvodelne luči, ki se z bočnega dela avtomobila zaključijo na vratih prtljažnika. Zadnji odbijač je skladen s sprednjimi in stranskimi linijami, monotonost pa razbijeta odsevnika in v črno barv lakiran spodnji usmernik zraka ali »difuzor«. K vsemu temu pa dodajo končni izgled še aluminijasta platišča v velikosti 16, 17 in 18 palcev (Brisbane, Avus, Jarama in Toulon).

     

    NOTRANJOST

    Armaturna plošča je zasnovana pregledno in enostavno, kakor smo navajeni že iz prejšnih modelov. Instrumentna plošča omogoča, da so vse informacije dobro vidne, k temu pripomore tudi večfunkcijski prikazovalnik Plus. Za dober položaj poskrbi tudi večfunkcijski usnjen trikraki volan. Sredinska konzola, ki se razteza vse do prestavne ročice, vsebuje avdio, video in navigacijsko napravo – v osnovi je tu RCD 310 z osmimi zvočniki, ob doplačilu pa lahko izberemo RCD 510, radijsko-navigacijski sistem RNS 315 ali RNS 510. Pod njimi se nadaljujejo gumbi za upravljanje klime ali pa »Climatronic«. Najnižja raven v sredinski konzoli pa vsebuje drugo vrsto stikal za redke funkcije kot je začasna izključitev ESP ali Park Assist sistema, Keyless Acces samodejno zaklepanje in zagon sistema in gumba za električno odpiranje drsnih in prtljažnih vrat. Med sedežema je še elektronska ročna zavora in naslon za roko s predalom. Tako kot pri večini modelov so tudi tu razni dodatki v krom in aluminiju.

    Volkswagen je razvil popolnoma novo konfiguracijo notranjosti. Na izbiro so tri različice notranjosti s petimi, šestimi ali sedmimi sedeži. Zahvaljujoč novemu sistemu »EasyFold« posameznih sedežev v drugi in tretji vrsti ni več potrebno jemati ven, temveč se zložijo v dno. Uporabno in enostavno. Ena od velikih prednosti prve generacije Sharana je udobno sedenje za voznika in sovoznika . Razvojni inženirji so še izboljšali udobje. V povezavi z zelo jasno in elegantno oblikovano armaturno ploščo in osrednjo konzolo, naslonjalom za roko in prestavno ročico, je najboljši možni ergonomski način stalno zagotovljen. Električno nastavljiv sedež, s spominsko funkcijo je zdaj na voljo tudi tu. Druga vrsta sedežev predstavlja ergonomsko zasnovo sedežev, ki je bila popolnoma prava odločitev. Posamezne sedeže je mogoče premakniti 160mm naprej in nazaj, ponujajo pa veliko več prostora za noge. Pomembna točka za družine je ta, da je zunanji sedež mogoče naročiti z že vgrajenim otroškim sedežem. Sedeži so primerni za otroke, starih od treh let navzgor. Vstop v tretjo vrsto sedežev v prtljažnem prostoru omogočajo drsna vrata, ki se odprejo zelo široko. EasyFold sistem se preprosto dopolnjuje s enako intuitivno funkcijo Easy Entry, kar ustvarja dovolj prostora za dosego dveh dodatnih sedežev. Zadnja dva sedeža pa nista namenjena le otrokom, ampak zadaj lahko sedita brez težav tudi dva odrasla. Notranjost je obarvana lahko v klasični črni ali bež kombinaciji. Velika izbira je tudi pri oblazinjenju sedežev v tkaninah »Titanium Black, Bridge, Palladium Grey« ali v usnju z kombinacijo alkantare »Vienna, Corn Silk, Titanium Black, Palladium Grey).

    Prostornina prtljažnika pri petsedežniku znaša 885 litrov ob zloženi drugi vrsti pa kar 2430 litrov. Pri sedemsedežniku znaša prostornina 300 litrov ob zloženi drugi in tretji vrsti pa 2297 litrov.

    Sharan je na voljo v treh izvedbah. In sicer Trendline, Comfortline in Highline.

     

    VARNOST

    Ker gre za za enoprostorca in posledično se za nakup ponavadi odločajo družine, je tu varnost še bolj izpopolnjena. Za varnost skrbi sedem zračnih blazin in veliko število sistemov kot so ABS, ESP, BAS, ASR, EDS, MSR, električna otroška blokada za zadnja drsna vrata – upravljanje z voznikovega mesta, asistenca za ohranjanje smeri Lane Assist (sistem za zaznavanje utrujenosti voznika), avtomatski vklop opozorilnih utripalk v primeru nenadnega sunkovitega zaviranja, avtomatski vklop in izklop dolgih luči Light Assist, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, integrirana otroška sedeža in sistem Isofix.

     

    TEHNIČNE LASTNOSTI

    Motorno paleto sestavljajo dva bencinska in trije dizelski motorji. Vsi motorji (razen 2.0 TSI-200KM) so na voljo tudi z BlueMotion tehnologijo. Ob doplačilu je na voljo še parkirni sistem s krmilno avtomatiko Park Assist in sistem za dinamično uravnavanje podvozja DCC.

    Bencinska motorja sta:

    1.4 TSI z 110kW/150KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu z avtomatskim DSG menjalnikom(6)

    2.0 TSI z 147kW/200KM in avtomatskim DSG menjalnikom(6)

    *(6) – šeststopenjski avtomatski DSG menjalnik

     

    Dizelski motorji so:

    2.0 TDI z 103kW/140KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu z avtomatskim DSG menjalnikom(6)

    2.0 TDI z 103kW/140KM, 4MOTION in šeststopenjskim ročnim menjalnikom

    2.0 TDI z 130kW/177KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu z avtomatskim DSG menjalnikom(6)

    *(6) – šeststopenjski avtomatski DSG menjalnik


Fotografije