Volkswagen modeli
Volkswagen modeli
Touareg
Prva generacija modela Touareg se je izdelovala od leta 2003 do 2010, ko je sledila druga generacija. Prva generacija je med leti doživela pomladitve oz. »facelifte«, tehničnih novosti in materiale. Avto se izdeluje v tovarni na Slovaškem.
Leta 2003 na trg zapelje Volkswagnov SUV z imenom Touareg.
Leta 2002 Touareg dobi dizelski motor V10 TDI.
V letu 2005 Touareg dobi še 6.0 litrski W12 motor.
Leta 2007 sledi pomladitev modela, ki ga predstavijo na avtomobilskem salonu v Parizu. Nove so sprednje in zadnje luči, maska in izpopolnjena tehnologija.
V tem istem letu dobi nov dizelski motor V6 TDI z 239KM. Predstavijo pa tudi novo različico modela Touareg R50 z 5.0 litrskim V10 motorjem in 349KM.
Leta 2009 V6 TDI motor nadgradijo, da je bolj prijazen okolju. Imenoval se je BlueMotion TDI.
Leta 2010 na mednarodnem avtomobilskem salonu v Pekingu predstavijo povsem novo drugo generacijo. Touareg dobi novo tehnologijo, nove materiale in tudi nove motorje.
Istega leta na avtomobilskem salonu v Ženevi in New Yorku predstavijo Touareg Hybrid. Nekaj mesecev pozneje na trg zapelje bogato opremljen Touareg z imenom Exclusive.
ZUNANJOST
Volkswagen je predstavil svojo novo zasnovo in hkrati nov koncept “obraza ” Volkswagnovih modelov. Skupno vsem je kot neke vrste dedni kodeks, ki je jasna horizontalna struktura in usmeritev. Mere znašajo: dolžina 4,79 m, širina 1,94 m, višina 1,70 m in medosna razdalja 2,89 m. Ključni elementi Touarega je sijaj črna mreža hladilnika z dvema debelima krom letvama in logotipom. Prepoznavni žarometi, ki so lahko halogenski ali pa bi-xenonski z LED dnevnimi lučmi, sprednji del še bolj poudari. V odbijaču so na sredini ter levi in desni strani mrežaste odprtine, ki poskrbijo za hlajenje. Sredinska odprtina je poudarjena še s krom obrobo. V spodnjem delu odbijača so še meglenke.
S pokrovom, blatniki in obliko žarometov ustvarijo popolnoma edinstvene in elegantne linije, po drugi strani pa se pokažejo tudi robusten in močan videz. Gladek stranski profil, velika stekla in poudarjeno izbočena stanska blatnika naredijo elegantno obliko. K izgledu pripomorejo še krom obrobe stekel in okrasne letvice na spodnjem delu sprednjih in zadnjih vrat.
Na zadnjem delu pa je na vrhu prtljažnih vrat spojler, ki je aerodinamično oblikovano, veliko je tudi zadnje steklo, ki poskrbi za boljšo vidljivost zadaj in prtljažna vrata, ki se lahko samodejno odprejo. Dvodelne zadnje LED luči, ki se začnejo na bočnem delu in končajo na prtljažnih vratih so že prepoznavni znak, prav tako tudi oblika. Na sredini se nahaja velik VW logotip, v zadnjem odbijaču pa sta še odsevnika in (kot možnost) lahko dve veliki izpušni cevi, ki sta lahko okrogli ali pa pravokotne oblike. Prostornina prtljažnega prostora znaša 580 litrov, ob podrti zadnji klopi pa 1642 litrov. Pri Hybridu znaša 493 litrov ob podrti klopi pa 1555 litrov.
H končnemu zunanjemu videzu ogromno pridodajo tovarniški dodatki (odvisno od opreme), panoramsko strešno okno, ali pa stilska paketa Terrain-Style/Chrome & Style in pa lahka aluminijasta platišča v velikosti 17, 18, 19 in 20 palcev (Sonora, Atacama, Tacora, Yukon, Karakum, Everest, Girona, Salamnca, Pikes Peak, Metropolitan in Tarragona).
Velik korak so naredili tudi pri zmanjšanju teže, saj je od predhodnika novi Touareg lažji za 203 – 222 kilogramov.
Na voljo je v dveh izvedbah. V6 TDI in Hybrid ali z boljšo opremo in dodatnim imenom Sky.
Na voljo pa sta še dve izvedbi in sicer Touareg R-Line in Exclusive.
NOTRANJOST
Nova notranjost je še bolj funkcionalna, sedeži so udobnejši in prostora za noge zadaj je več. Armaturna plošča je oblikovana taka, da je vozniku čim bolj pregledna med samo vožnjo. Kljub temu, da je v notranjosti veliko število gumbov so le ti dobro in funkcionalno razporejeni. Tudi instrumentna plošča je z velikimi merilniki pregledna, še posebno dober pregled pa da velik potovalni računalnik , da ste vedno na tekočem z dogajanjem. Tu je še usnjen večfunkcijski trikraki volan. Notranjost krasijo številni dekorativni elementi v srebrno kovinski izvedbi, črni sijaj barvi in orehovem lesu in je lahko v večih barvah (črna, rjava, bež, siva). Standardni radijski sistem RCD 550 s funkcijo predvajanja MP3- in MP4-datotek, integriranim CD-izmenjevalnikom za 6 CD-plošč, vmesnikom AUX-IN in 8 zvočniki poskrbi za odlično počutje in prav tako dvopodročna klimatska naprava Climatronic (lahko tudi štiripodročna samodejna). Poleg že obilice serijske opreme si ob doplačilu lahko izberete veliko druge opreme, kot je večfunkcijski usnjeni volan z lesenim obročem, športni paket Interieur, veliko vrst oblazinjenja v tekstilu in usnju (Network, Cricket, Vienna, Nappa, Alkantare/napa), 230-voltna električna vtičnica, senčni rolo, ogrevano vetrobransko steklo, sistem za odpiranje garažnih vrat, zimski paket, sistem Keyless Access, električno nastavljanje volanskega droga, električno zložljiva zadnja klop, radijsko-navigacijski sistem RNS 850, avdiosistem DYNAUDIO Confidence ter še in še.
VARNOST
Tudi pri novem Touaregu Volkswagen pri varnosti ni skoparil. Glede na to, da gre za zajeten avtomobil, ki pa ni namenjen samo cestni vožnji, ampak kdaj pa kdaj rad zapelje tudi izven urejenih cest je varnost še bolj ključna. Zato ima poleg osnovne varnosti zajeten sistem pomagal in naprav. K vsemu temu pa pripomore tudi izboljšana karoserija.
7 zračnih blazin, sistemi ABS, BAS, ASD, ESP, EDC, ASR, ETS, asistenca za speljevanje na klancu in asistenca za nadzorovani spust, avtomatski vklop opozorilnih utripalk pri sunkovitem zaviranju, krmilni sistem Servotronic s hitrostno prilagodljivim uravnavanjem, parkirni sistem ParkPilot, sistem ISOFIX, senzorji za zaznavanje prevračanja, sistem start – stop z regeneracijo zavorne energije, asistenco za ohranjanje smeri Lane Assist, sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC) s funkcijo Stop & Go in sistemom za nadzor prometa Front Assist, sistem za dinamično uravnavanje dolgih luči Dynamic Light Assist, sistem Area View (4 kamere, celoten pregled okoli vozila), kamera za vzvratno vožnjo Rear Assist, sistem Side Assist (zaznavanje objektov v mrtvem kotu).
TEHNIČNE LASTNOSTI
Motorno paleto sestavlja en bencinski motor in trije dizelski motorji. Bencinski motor je tudi Hybrid, dva dizelska motorja pa imata oznako BlueMotion tehnologijo. Vsi motorji so povezani z avtomatskim, osemstopenjskim menjalnikom in serijskim 4MOTION pogonom.
Bencinski motor je:
3.0 TSI z 245kW/333KM in avtomatskim osem stopenjskim menjalnikom
+ Hibridni pogon: 34,3kW/46KM, največja moč sistema 279kW/380KM, vrsta baterije je Nikelj–metal–hidridna, kapaciteta baterije 1,73kWh.
Dizelski motorji so:
3.0 V6 TDI z 150kW/204KM in avtomatskim osem stopenjskim menjalnikom*
3.0 V6 TDI z 180kW/245KM in avtomatskim osem stopenjskim menjalnikom*
4.2 V8 TDI z 250kW/340KM in avtomatskim osem stopenjskim menjalnikom
*Motorja V6 TDI sta opremljena z BlueMotion Technology –jo.
– Poleg stalnega štirikolesnega pogona 4MOTION je za ekstremne terenske vožnje na voljo pogon 4XMOTION z paketom Terrain Tech. Z vrtljivim, petstopenjskim stikalom, lahko izberemo način vožnje glede na teren.
– Brez težav lahko pelje po pobočju, pri prečnem nagibu 35°.
– Zračno vzmetenje z možnostjo izbiranja med tremi voznimi programi (COMFORT, NORMAL in SPORT), sistem, ki avtomatsko uravnava višino podvozja. Odmik od tal je možno povečati do 300mm, zadek pa se da spustiti za 60mm v primeru natovarjanja/raztovarjanja.
– Prevozi lahko brežine z naklonom do 30°, brez da bi pri tem z sprednjim ali zadnjim delom zadel ob vzpetino.
– Globina vode, ki jo lahko prevozimo,motor in notranjost pa ostaneta suha,je 580mm.
– Previsni kot, ki ga lahko prevozi, brez, da bi pri tem nasedel, je do 27°.
– Brez težav se lahko povzpne v strma pobočja z naklonom do 45°.
– Zračno vzmetenje Plus, ki zmanjšuje nagibanje karoserije in izboljša odziv Touarega v ovinkih. Sistem tudi samodejno uravnava odmik karoserije od tal med samo vožnjo.