Volkswagen modeli

  • Golf


    Le kdo med nami ne pozna modela po imenu – Golf! Prvi Golf je na trg zapeljal davnega leta 1974, Golf pa je še vedno najbolje prodajan Volkswagnov model. Do leta 2012 je bilo skupno izdelanih že več kot 29 milijonov tega volkswagnovega modela. Zdaj je na trgu že sedma generacija.
    Prva generacija Golfa je na trg zapeljala v maju leta 1974, izdelovali pa so jo vse do leta 1983, kot tri in petvratno izvedbo. Nato je Junija leta 1976 sledil še GTI, nekaj mesecev pozneje – septembra – pa še izvedba z dizelskim motorjem. Januarja leta 1980 je sledila še izvedba Golf Cabriolet s platneno streho.
    Golf prve generacije z imenom »Citi Golf« so vse do leta 2009 izdelovali v Južni Afriki.
    Druga generacija je na trg zapeljala septembra 1983, izdelovali pa so jo do leta 1992. V letu 1983 sta sledili še dve izvedbi in sicer GTI in GTI z oznako Pirelli. Leta 1985 na trg zapelje prvi Golf v terenski izvedbi, Golf Syncro, s pogonom na vsa štiri kolesa. V letu 1989 sledi še Golf G60 z 160 konjskimi močmi.
    Tretja generacija sledi Avgusta leta 1992, izdelovali pa so jo do leta 1997. V tretji generaciji je bil na voljo tudi povsem nov dizelski motor z oznako TDI. 1994 na trg zapelje izvedba Variant, ki je sploh prvi Golf v tej izvedbi.
    Leta 1975 na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavijo Golfa GTI, leto pozneje pa ob 20. obletnici izdelajo omejeno serijo 1000 GTI –jev. Sledil je še Golf VR6 z motorjem 2.8 V6, pozneje leta 1997 pa še Golf Cabriolet s platneno streho. Leta 1992 je Golf postal Evropski avto leta.
    Četrto generacijo Golfa so proizvajali od leta 1998 pa do 2004. S to generacijo so prišli tudi novi motorji, materiali in tehnika. Leto pozneje je na trg zapeljal še v Variant izvedbi, nato tudi GTI. V letu 2001 je sledila posebna izdaja Golfa GTI, ob 25- letnici Golfa. V tem istem letu na trg zapelje Golf s posebno opremo, imenovano »Generation«. Leta 2002 sledi še najbolj športni Golf R32 z motorjem 3.2 V6 in 241KM in pogonom 4MOTION.
    Golf četrte generacije je bil na voljo v številnih izvedbah in velikem številu paketov opremljenosti, pa tudi številnimi motorji. Pri tej generaciji ni bilo na voljo izvedbe Cabriolet, čeprav je obstajala, a je to bil Golf tretje generacije, ki je imela sprednji del od te, IV. generacije, ter nekaj tehnike in materialov v notranjosti.
    Peta generacija sledi leta 2004, ki pa so jo izdelovali do leta 2008. Poleg nekaj poznanih motorjev, so prišli tudi novi in tudi nekaj tehnike. Poleg standardne izvedbe z tremi in petimi vrati ter karavanske, Variant izvedbe, tokrat predstavijo še izvedbo Plus. Gre za praktično le malo višjo in prostornejšo obliko Golfa, ki je na trg zapeljal leta 2005. Tudi peta generacija je imela svojega športnega predstavnika z imenom GTI, z 2.0 TFSI motorjem in 200KM. Leto ali dve pozneje pa na trg zapelje še močnejša športna izvedba GTI –ja z imenom R32. Gre za 3.2 V6 motor z 250KM in 4MOTION pogonom. Nato sledi še izvedba GT, ki je na voljo z bencinskim 1.4 TSI in dizelskim 2.0 TDI motorjem. Maja 2006 pa Volkswagen razkrije model z imenom Golf V GTI Edition 30. Gre za posebno izdajo ob 30. obletnici Golfa. Leta 2007 na avtomobilskem salonu v Parizu predstavijo izvedbo Cross Golf. Gre za izvedbo Plus, ki je dodatno opremljena z obrobami in je oddaljen nekaj centimetrov višje od tal. Leta 2007 na trg zapelje še ena posebna izvedba – Golf GTI Pirelli. Poseben je predvsem zaradi rumene barve, v notranjosti so šivi sedežev, volana in prestavne ročice v rumeni barvi, posebna so 18 palčna platišča in motor z 230KM.
    Šesta generacija pa je bila predstavljena leta 2008 na avtomobilskem salonu v Parizu. Izdelava je stekla leta 2008 in se končala leta 2012. Avto je bil tokrat zgrajen povsem na novi platformi. Poleg tega je dobil nove in prenovljene motorje, novejšo tehniko in posledično tudi nove materiale. Poleg tri- in petvratne ter Variant izvedbe je tudi pri novi generaciji ostal model Plus. V naslednjih nekaj letih so na trg zapeljale še izvedbe GTD (dizelski motor s 170KM), GTI (pridobil na moči – 211KM), najbolj zmogljiv Golf R z 2,0 TSI motorjem in 270KM. Potem je sledil še Golf z več prostora – Variant – in v letu 2010 še Cross Golf. Leta 2011 na Wörthersee dogodku predstavijo VI GTI Cabriolet, nekaj mesecev pozneje posebno izvedbo GTI Edition 35 v počastitev obletnice in nato še Golfa R Cabriolet. Na trg pa je po dveh generacijah premora spet zapeljal Golf Cabriolet s platneno, električno zložljivo streho.
    In tu je zdaj že aktualna, sedma generacija Golfa. Gre za povsem nov avto, ki je zgrajen na novi, MQB platformi. Nova je tudi oblika, nova je tehnologija in notranjost. Več pa v nadaljevanju.
    Leta 2010 napovejo in pripeljejo koncept na avtomobilski salon v Pariz.
    Leto pozneje na testiranjih ujeta zamaskirana še nastajujoča, sedma generacija Golfa.
    4 September 2012 je dan, ko je Volkswagen v Berlinu prvič uradno predstavil novo, sedmo generacijo Golfa.
    V letu 2013 na trg zapeljeta še Golfa v izvedbi GTI in GTD.
    Septembra 2013 Volkswagen na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavi Golfa Sportsvan, ki ima zdaj novo ime, staro ime je bilo Plus. Na trg naj bi zapeljal sredi leta 2014.
    V istem letu predstavijo Golfa R z 2.0 TSI motorjem in 300KM. Pogon je stalni štirikolesni 4MOTION , z DSG menjalnikom
    Na avtomobilskem salonu v Ženevi uradno predstavijo še izvedbo Variant. Na ogled postavijo tudi GTI –ja, GTID–ja in Golfa z R-Line opremo.
    Leto 2013 je za novo, sedmo generacijo, uspešno, saj poleg dobrih ocen in nazivov glede varnosti osvoji še naslova za Evropski avto leta in Slovenski avto leta, pozneje pa je izbran še za avto leta na Japonskem. Osvojil je tudi prestižni naslov Svetovni avto leta 2013.
    Za leto 2014 je napovedan Golf Twin Drive. Gre za 1.4 TSI motor z samodejnim šeststopenjskim menjalnikom DSG in vgrajenim elektromotorjem ter baterijo.
    Leta 2013 je bil na enem izmed salonov predstavljen konceptni »e-Golf«. Tega lahko pričakujemo na trgu leta 2015.

     

    ZUNANJOST

    Novi Golf je zgrajen na povsem novi MQB platformi, kar vpliva tudi na samo težo avtomobila. Tako je novi Golf v povprečju lažji za kar 100kg od predhodnika. Pridobil je tudi pri merah, saj je daljši in širši in to se občuti v potniški kabini. Je pa tudi nižji od predhodnika.
    Mere običajnega Golfa so: dolžina 4,25 metra, širina 1,79 metra, višina 1,45 metra in medosna razdalja 2,63 metra.
    Mere pri Golfu GTI in GTD so: dolžina 4,26 metra, širina 1,79 metra, višina 1,44 metra in medosna razdalja 2,63 metra.
    Mere Golfa R so: dolžina 4,27 metra, širina 1,79 metra, višina 1,43 metra in medosna razdalja 2,63 metra.
    In še mere za Golfa Variant: dolžina 4,56 metra, širina 1,79 metra, višina 1,48 metra in medosna razdalja 2,63 metra.

    Sprednji del je že dodobra poznan s prejšnjih modelov in je tipičen za vse Volkswagne. Gladek, eleganten pokrov motorja, ki se na straneh prelomi in se ujame z linijo žarometov, daje odličen videz. Pod motornim pokrovom so prepoznavni, vendar oblikovno novi žarometi in razmeroma ozka mreža hladilnika s krom letvico, ki sovpada z žarometi ter na sredini velik, prepoznaven VW logotip. V spodnjem delu odbijača je velika maska hladilnika, na levi in desni strani na robu odbijača pa sta umeščeni meglenki. Odbijač se zaključi rahlo navzven, kar doda pri samem izgledu na koncu še zaključek odbijača oz. tako imenovani spojler.
    Tudi pogled s strani vas bo navdušil. Vsaka poteza je dobro premišljena in na koncu vse skupaj prispeva k elegantnemu videzu. Izstopajo zunanja ogledala, ki so po novem nameščena na vrata. Poleg gladke stranske linije pa k dobremu videzu pripomore tudi ravna vbočena črta, ki je takoj pod kljukami vrat.

    Še nekaj besed o zadnjem delu. Veliko, ravno in pravokotne oblike zadnje steklo pripomore k dobremu pregledu nazaj. Nad steklom je še spojler zadnjih prtljažnih vrat z vgrajeno zavorno lučjo, ki zmanjšuje vrtinčenje zraka in se elegantno zaključi s streho, ki se rahlo spušča proti zadku. Posebnost so tudi zadnje nove dvodelne luči, ki se z bočnega dela zaključijo na pokrovu prtljažnega prostora. Pokrov prtljažnika je skoraj povsem raven, na sredini je VW logotip in kar je opazno zadaj, je črta, ki povezuje zadnje luči. Velik in lepo oblikovan odbijač poudari stranski in zadnji izgled, ob koncih odbijača na levi in desni strani se na robovih nahajata odsevnika, spodaj na koncu odbijača na sredini pa plastika oziroma tako imenovani »difuzor«, h kateremu se pridružuje dvojna izpušna cev. Poleg standardne opreme je na voljo tudi zajeten seznam dodatne opreme, kot na primer: panoramsko strešno okno, LED bi-xenonski žarometi, aluminijasta platišča, multimedijske naprave in še bi lahko naštevali.
    Pri nas so trenutno na voljo naslednje izvedbe: Trendline, Comfortline, Highline, GTI, GTD, R-Line in R.
    Če na kratko povzamemo – novi Golf sedme generacije ostaja zvest samemu sebi. Značilna silhueta z markantnim C-stebričkom je in bo ostala takšna, kot je. Daljša medosna razdalja, kratki previsi in še preciznejše linije dajejo vozilu novo, brezčasno elegantno obliko. Novi Golf je širši in nižji, zaradi česar ne cesti deluje še bolj suvereno.

     

    NOTRANJOST

    Tudi notranjost je povsem spremenjena, a vendar še vedno značilna za Volkswagen. Povsem nova je armaturna plošča in sredinska konzola, ki je zdaj nekoliko bolj nagnjena k vozniku za lažje upravljanje in tudi boljšo preglednost. Del armaturne plošče okoli instrumentne plošče in sredinska konzola so obarvani v klavirsko črno barvo (tudi v imitaciji brušenega aluminija). Instrumentna plošča je tako kot pri vseh Volkswagnih pregledna in razumljiva. Za še boljši občutek poskrbi na novo oblikovan ,trikraki usnjen volan z možnostjo večopravlinosti. Tudi tukaj so notranji kraki na volanu obarvani v klavirsko črno barvo, ki notranjost še bolj poudari. Na vrhu sredinske konzole se nahaja radio z velikim zaslonom na dotik (velikost od 5 do 8 palcev), na voljo pa je seveda tudi radio-navigacijski sistem. Tik pod multimedijskem sistemom se nahajajo kontrole klimatske naprave (Climatronik). Tam je še predalnik in prestavna ročica, zatem pa še en predalnik v katerem so AUX in USB vhodi, ob njem pa električna ročna zavora, ki je zamenjala klasično, ročno zavoro. Zaključi se z sredinskim naslonom za roko. Novi Golf pa v notranjosti ponuja še več udobja in prostora, kar pomeni, da je širši in daljši kot predhodnik. K temu prispevajo sedeži in njihova oblazinjenost, ki je na voljo v več odtenkih in materialih (tekstil, usnje, alcantara,..). Da je v notranjosti prijetno, pa poskrbi zdaj že nekaj časa dobro preverjena nežna bela osvetlitev in ob boljši opremljenosti tudi ambientalna osvetlitev. Tudi na zadnji klopi visokorasli ne bodo imeli težav. Tu je še prtljažni prostor, ki je pridobil na prostornini. Ta znaša 380 litrov, ob zadnji podrti klopi pa se poveča na 1270 litrov. Pri Golfu Variant prostornina znaša 605 litrov, ob podrti zadnji klopi pa kar 1620 litrov.
    Naprej premaknjena prednja prema omogoča še več prostora za potnike, na primer bistveno več prostora za noge pred zadnjimi sedeži. Novo zasnovana sredinska konzola je zdaj usmerjena nekoliko proti vozniku, da zagotavlja optimalno upravljanje. Kakovostni materiali in belo osvetljena stikala ustvarjajo v prostorni notranjosti prav posebne optične poudarke. Številne premišljene rešitve, kot so na primer ergonomsko oblikovani sedeži ali večji prtljažnik, pa postavljajo nova merila na področju udobja.

     

    VARNOST

    Pri Volkswagnu so pri novem Golfu veliko dali na pasivno in aktivno varnost. Gre za do zdaj najbolj opremljenega Golfa, kar zadeva tudi varnost. Poleg veliko osnovne opreme je tu še veliko dodatnih sistemov za pomoč in preventivno.
    7 zračnih blazin, ABS, ESP, XDS, ESC, ASR, EDS, MSR, BAS, sistem DCC, funkcija večnaletnega zaviranja, sistem za zaznavanje utrujenosti voznika, prilagodljivi tempomat ACC, Dynamic Light Assist, Lane Assist, Park Assist , proaktivna zaščita potnika (PreCrash ), progresivni volan, sedeži ErgoActive in sistem Isofix.

     

    TEHNIČNE LASTNOSTI

    Motorno paleto v novem Golfu sedme generacije sestavlja kar enajst motorjev. Na izbiro je šest bencinskih motorjev in pet dizelskih. Vseh enajst motorjev nosi oznako BlueMotoin Technology.
    Prvič je Golf na voljo tudi z izbiro načina vožnje, ki omogoča vozniku, da izbira med kar petimimi načini – Normal, Comfort, Sport, ECO in Individual.
    V motorni paleti je zdaj na voljo tudi učinkovit sistem »Stop&Start«.
    Bencinski motorji so:
    1.2 TSI s 77kW/105KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu samodejni DSG menjalnik (7)
    1.4 TSI z 90kW/122KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu samodejni DSG menjalnik (7)
    1.4 TSI ACT s 103kW/140KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu samodejni DSG menjalnik (7)
    2.0 TSI s 162kW/220KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu s samodejnim DSG menjalnikom (6)*
    2.0 TSI s 169kW/230KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu s samodejnim DSG menjalnikom (6)
    2.0 TSI z 221kW/300KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu s samodejnim DSG menjalnikom (6)
    (6) – šeststopenjski samodejni DSG menjalnik
    (7) – sedem stopenjski samodejni DSG menjalnik

    Dizelski motorji so:
    1.6 TDI s 77kW/105KM in petstopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu s samodejnim DSG menjalnikom (7)
    1.6 TDI s 77kW/105KM – 4MOTION in šeststopenjskim ročnim menjalnikom
    2.0 TDI s 110kW/150KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu s samodejnim DSG menjalnikom (6)
    2.0 TDI s 110kW/150KM – 4MOTION in šeststopenjskim ročnim menjalnikom
    2.0 TDI s 135kW/184KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu s samodejnim DSG menjalnikom (6)
    (6) – šeststopenjski avtomatski DSG menjalnik
    (7) – sedem stopenjski avtomatski DSG menjalnik


Fotografije