Volkswagen modeli
Volkswagen modeli
Polo
Do leta 2009 so izdelali pet različnih generacij Volkswagnovega modela Polo.
Prva generacija Pola je na trg zapeljala v letu 1975 in so jo izdelovali do leta 1979. Avto je bil po obliki podoben Golfu 1, še bolj pa takratnemu Audiju 50. Do leta 1979 so proizvedli 500.000 Polov po celem svetu. Na voljo je bil z tremi bencinskimi motorji z 895, 1093 in 1271 ccm.Leta 1979 pa je Polo doživel prenovo , dobil je nov sprednji del in armaturno ploščo. Hkrati je na trg zapeljala limuzinska izvedba Derby, ki je bila daljša od Pola, spredaj pa je namesto okroglih imela luči oglate oblike. Ta model so Izdelovali do leta 1981.
Oktobra leta 198 je bila predstavljena druga generacija Pola. Prepoznaven je bil zaradi svoje oblike, saj je bil zadek avtomobila skoraj povsem raven. Posebnost je bila tudi ta, da je bil Polo na voljo le v tri vratni izvedbi. Sprednji del avtomobila je bil še vedno značilen Golfovski, zaradi okroglih luči. Polo je pridobil tudi nekaj novih motorjev. Na voljo so bili štirje bencinski (1093,1272,1043,1272 ccm) in prvič dva dizelska motorja (1.3 in 1.4). Avto so izdelovali do leta 1990, do letu 1986 pa so izdelali že 2.000.000 Polov.V letu 1990 je sledila pomladitev Pola. Kljub spremembam je oblika ostala podobna, nove so bile sprednje kvadratne luči, drugačne in večje zadnje luči, novi, večji odbijači in nova notranjost. Na voljo je bil v treh karoserijskih oblikah. Izdelovali so ga do leta 1994.
Leta 1994 na trg zapelje nova generacija Pola, poznan pod oznako 6N. Zgrajen je bil na povsem novi platformi (Golf 3), nova je bila notranjost, novi motorji in tehnologija. Na voljo je bil v tri, štiri in petvratni različici in tudi kot karavan po imenu Polo Variant, ki je na trg zapeljal leta 1996. Zanimivo je, da si je Polo delil notranjost in motorje ter mehanske komponente z Seat Ibizo, medtem ko si podvozja in karoserije ne delita. Leta 1999 je prvič tudi Polo nosil oznako GTI (1.6 16V 120KM). Polo je bil na voljo z devetimi bencinskimi motorji (1.4, 1.6, 999, 1043, 1272) z močjo od 45 – 120 konjskih moči in z enim dizelskim motorjem 1.9 TDI z 63 konjskimi močmi. Polo je od leta 1995 do leta 1999 osvojil kar sedem prestižnih naslovov.
Leta 2000, ko je na trg zapeljal prenovljeni Polo. Poznan je bil pod oznako 6N2. Ta je dobil nov sprednji del z novimi žarometi, nove zadnje luči, na novo oblikovana sprednji in zadnji odbijač in popolnoma novo notranjost, ki jo je prevzel od Lupa. Je pa s prenovo pridobil nove motorje in napredek v varnosti. Avto so izdelovali še do leta 2002.
Septembra leta 2001 Volkswagen predstavi novo, četrto generacijo Pola, ki je na trg zapeljal v letu 2002. Poznan je bil pod oznako 9N. Platformo si deli s Seat Ibizo in Škodo Fabio. Polo je dobil povsem novo obliko . Poleg povsem nove oblike so tu še prepoznavna nova oblika okroglih žarometov, nove mere avtomobila, novi motorji in tehnologija ter izboljšana varnost. Nova je tudi notranjost, je pa poleg tri in petvratne izvedbe na trg zapeljal Polo Fun. Gre za običajnega Pola, ki pa ima zunanjost odeto v plastične zaščitne obrobe, strešne letve, večja platišča in višjo oddaljenost od tal. Še nekaj malega o motorjih, na voljo je bilo pet bencinskih (1.2, 1.2 12V in 1.4 16V) z močjo od 55 do 100 konjski moči ter štirje dizelski motorji (1.4 TDI, 1.9 SDI in dva 1.9 TDI PD) z močjo od 75 do 130 konjskih moči. Pola so izdelovali do leta 2005.
Leta 2005 na trg zapelje peta generacija Pola, poznan pod imenom 9N3. Polo je dobil nov sprednji del in sprednje luči v slogu Passata, nov dizajn so dobile tudi zadnje luči. Avto je pridobil nekaj nove tehnike in še boljši napredek v varnosti. Polo je zrastel tudi v dolžino in posledično je v notranjosti malo več prostora. Leto pozneje na trg zapelje Polo Cross, poznan kot Polo Fun iz prejšne generacije. Na zunaj ga krasijo zaščitne obrobe, večja platišča, strešne letve in višja oddaljenost od tal.V letu 2007 je Volkswagen predstavil Pola z BlueMotion tehnologijo. Poudarek je na nižjih emisijah in manjši porabi goriva. V avtu je vgrajen 1.4 TDI motor, zunanjost pa je spremenjena z aerodinamičnimi spremembami in lahkimi platišči. Avto so izdelovali do leta 2009.
Marca, leta 2009, Volkswagen na avtomobilskem salonu v Ženevi predstavi povsem novi Polo.
Leta 2010 Polo osvoji prestižno nagrado Evropski Avto leta, nekaj mesecev pozneje pa osvoji še naslov Svetovni avto leta.
V letu 2010 na trg zapelje še izvedba BlueMotion.
Leta 2011 sledi izvedba Polo Cross in različica GTI.
Oktobra 2011 v Frankfurtu predstavijo Pola z zunanjim in notranjim paketom R-Line.
Marca 2012 na avtomobilskem salonu v Frankfurtu Volkswagen predstavi izvedbo Polo BlueGT.
Leta 2012 Volkswagen predstavi izvedbo Polo R WRC, ki na trg zapelje v letu 2013. Gre za cestno izvedbo z 2.0 TSI motorjem in 220 konjskimi močmi. Narejenih naj bi bilo 2500 avtomobilov.
V letu 2013 Volkswagen napove, da v letu 2014 na trg zapelje prenovljeni Polo.ZUNANJOST
Novi Polo je v primerjavi z predhodnikom zrasel tudi pri merah in je tako daljši ter širši, kar se pozna v notranjosti. Njegove mere so: dolžina 3,97 metra, širina 1,68 metra, višina 1,46 metra in medosna razdalja 2,47 metra.
Sprednji konec je že prepoznavni znak vseh modelov Volkswagen, kjer tudi Polo ni izjema. Elegantno oblikovan, gladek pokrov motorja in sodobna oblika sprednjega dela s črno mrežo hladilnika in kromirano letvico ter prepoznavnimi poševnimi žarometi, daje Polu dinamičen izraz. Poudarjajo ga različni detajli, kot je velika satasta mreža za zajemanje zraka na sredini odbijača ter podolgovati meglenki. Ozke karoserijske reže odražajo visoko kakovost izdelave in jasno sporočajo, da je Polo avtomobil, ki naredi močan že prvi vtis.
Stranski profil deluje med drugim izrazito športno zaradi sprednjega previsa in izjemno kratkim zadnjim previsom, ki daje jasno oblikovano linijo in nizko streho, ki se spušča proti zadnjemu delu. Prav tako k temu prispeva stranska oblika, ki ponuja aerodinamične prednosti. Za izboljšanje aerodinamičnih lastnosti so preoblikovana zunanja ogledala, katerih zračni upor se je zmanjšal za 20 odstotkov v primerjavi s prejšnjim modelom.
Zadnji konec pritegne poglede z posebno oblikovanimi zadnjimi lučmi. Posebne oblike so tudi zadnja prtljažna vrata in spojler zadnjih prtljažnih vrat z vgrajeno zavorno lučjo. Zadnje vzvratno pravokotno steklo ponuja dober pogled nazaj. Zadek zaključuje odbijač in spodnji spojler odbijača ter okrogla enojna izpušna cev.
Celotno vozilo zaznamuje značilna sklenjena linija, ki poudarja oblikovne detajle širše in bolj ploske karoserije. Zadek blesti z zapeljivimi zadnjimi lučmi, ki so ena ključnih komponent zunanje oblikovne zasnove. Da je Polo lahko še bolj opazen, pa ob doplačilu oz. izbiri opremljenosti poskrbijo zatemnjena stekla, Bi-xenonska LED žarometa, električno panoramsko strešno okno in lahka aluminijasta platišča velikosti 15 do 17 palcev (Lakeside, Mistral, Rivazza, Boavista, Denver in Budapest).NOTRANJOST
Armaturna plošča je pregledna in dobro zasnovana. Zgornji del je na otip mehkejši, spodnji del armaturne plošče pa je v klasični plastiki. Pogled na instrumentno ploščo je zelo pregleden, za to poskrbita dva velika števca ter na sredini potovalni računalnik. Odvisno od opremljenosti je tak tudi volan, ki je lahko klasičen usnjen trikraki, lahko pa tudi kot večfunkcijski usnjeni volan. Tako kot pri ves novejših modelih nas tudi v Polu pričaka bela osvetlitev.
Omembe vredna je sredinska konzola, ki so jo obrnili bolj proti vozniku za boljši nadzor. Na samem vrhu sta prezračevalni šobi, ki sta lahko, odvisno od opreme, obdane z aluminijem ali sijaj črni barvi. Spodaj so razvrščena stikala in gumbi za varnostne utripalke, ogrevano zadnje steklo in, kot opcija, tista za ogrevane sedeže. Sledijo multimedijski sistemi – osnovni radii RCD 210,RCD 310 in RCD 510 ter radio-navigacijski sistem RNS 310, z vmesnikom MEDIA-IN. V najnižjem delu konzole so kontrolni gimbi za prezračevanje in klimatsko napravo Climatic oziroma Climatronic. Spodaj se nahaja še predal z odprtinami za pijačo, ter nato prestavna ročica, ročna zavora in sredinski naslon. Na novo sta oblikovana sprednja sedeža in zadnja klop, ki pa so na voljo v tkanini Metric, Fonzie, Livon ali ob doplačilu prevleke iz alkantare. Tkanina Jacky je na voljo le pri izvedbi GTI in Dimension pri Cross izvedbi. Tu je še prtljažni prostor, ki ima možnost dvojnega dna. Prostornina prtljažnega prostora znaša 280 litrov, ob podrti zadnji klopi pa 952 litrov. Pri nas je Polo na voljo v naslednjih izvedbah: Trendline, Comfortline, Highline, R-Line in GTI.
VARNOST
Gre za do zdaj najbolje opremljenega Pola. Tudi tu je poudarek dan na pasivno in aktivno varnost. Od standardne opreme ima 4 zračne blazine, ABS, ESP, ESC, ASR, EDS in MSR, asistenco za speljevanje na klancu, sistem za posredni nadzor tlaka v pnevmatikah, aktivna sprednja vzglavnika in sistem Isofix. Ob doplačilu pa si lahko izberete še sprednji meglenki s funkcijo statičnih smerno prilagodljivih luči, parkirni sistem ParkPilot in alarmno napravo z nadzorom notranjosti.
TEHNIČNE LASTNOSTI
Motorno paleto sestavlja sedem motorjev, od tega štirje bencinski in trije dizelski motorji.
Bencinski motorji so:
1.2 TSI z 51kW/70KM in pet stopenjskim ročnim menjalnikom
1.2 TSI z 66kW/90KM in pet stopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu s samodejnim DSG menjalnikom (7)
1.2 TSI z 77kW/105KM in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu s samodejnim DSG menjalnikom (7)
1.4 TSI z 132kW/180KM in samodejnim sedemstopenjskim DSG menjalnikomDizelski motorji so:
1.2 TDI z 55kW/75KM in pet stopenjskim ročnim menjalnikom
1.6 TDI z 66kW/90KM in pet stopenjskim ročnim menjalnikom ali ob doplačilu s samodejnim DSG menjalnikom (7)
1.6 TDI z 77kW/105KM in pet stopenjskim ročnim menjalnikom