Testi

Testi

  • Golf 7 GTD – korak bližje perfekciji


    Golf 7 GTD predstavlja aktualni primerek najmočnejšega dizelskega agregata pri temu modelu. V splošnem gre za varčnejšo različico Golfa GTI.

     

    Od običajnega Golfa je GTD daljši za 13 milimetrov, nižji za 1 centimeter ter bolj športno izoblikovan. Prednost pred navadnim golfom je tudi v bolj športnem položaju sedenja za volanom in kljub veliki moči nizka poraba.

    NOTRANJOST

    Armaturna plošča je urejena in pregledna, dekorativni elementi v temni barvi z miniaturno narisano imitacijo satovja na armaturni plošči, sredinski konzoli in panelih vrat, poživijo celotno notranjost. Sedeži so zelo udobni ter nudijo dovolj športne bočne ter sedalne opore. Brez težav zadaj sedijo tudi tri odrasle osebe, saj je prostora za noge dovolj.

    Sam položaj za volanom je zelo dober. Golf GTD ima, tako kot bencinski brat GTI,  izredno neposreden volan. Od ene do druge skrajne lege volana zadostujeta samo 2,1 vrtljaja. Volkswagnovi tehniki so se poslužili tehnični rešitvi, imenovani progresivni volan. Posebnost slednjega je spreminjajoče se prestavno razmerje, pri čemer je v bližini izhodiščne sredinske lege volana prestava bolj posredna, s približevanjem levi ali desni skrajni legi pa postaja vse bolj neposredna. Jasno je, da neposrednost volana pri mestni vožnji ugaja, saj je treba zaradi nje volanski obroč pri manevrih le redko preprijeti. Žal bi se ta neposrednost, če ne bi imel vdelane omenjene spremenljivosti razmerja, pri večjih hitrostih odražala v pretirani odzivnosti avta. Progresiven volan je torej posledica odločitve vodilnih mož v Volkswagnu, da Golf GTI in Golf GTD ponudita nekaj, česar tekmeci nimajo.

    Tudi sami merilniki oz. inštrumentalna plošča je zelo pregledna. Testno vozilo je imelo zelo veliko opreme; od kopice asistenčnih sistemov (dynamic light in lane assist, rear assist…), DCC nastavljivega podvozja, radarskega tempomata…, pa vse do (zdaj že standardnih) Bixenon LED žarometov spredaj in prekrasnih LED luči zadaj ter panoramske strehe in parkirne asistence s kamero za lažje parkiranje. Seveda sem omenil je najbolj zanimiv spisek dodatne opreme.

    MOTOR

    Na tokratnem testu se je pod pokrovom motorja nahajal dvolitrski dizelski (TDI) motor s 135kW oz. 184KM ter vrhunskim avtomatskim DSG menjalnikom. O samem motorju kakšnih večjih pripomb nimamo, poraba na testu je znašala 5,7l/100km. Omenimo lahko le, da je ta pogonski agregat kljub 184KM deloval zadržano in smo ga z veseljem zavrteli proti rdečemu polju. Glede na navitost motorja s samo enim turbopuhalom je jasno, da motor 2.0 TDI v spodnjem področju motornih vrtljajev zaznamuje nekaj obotavljanja. Za umirjeno vožnjo je sicer uporaben praktično od motornih vrtljajev prostega teka dalje, na prožnosti pa začne občutneje pridobivati od okoli 1.700 vrt/min naprej. Pri 2.000 vrt/min se zgodi pravi izbruh navora, ki ne poneha vse do 4.500 vrt/min. Učinkovit prenos 380 Nm navora skozi samo prednji kolesni par je seveda izredno velik izziv za podvozje in jasno je, da ga tudi pri naši hišni znamki niso v celoti spravili pod nadzor. Izkaže se namreč, da je krotenje takšne količine “njutnov” v prvi prestavi praktično nemogoče, k čemur pritrjuje tudi nemoč sicer zelo učinkovitega stabilizacijskega sistema ESC. Četudi se poskuša Golf GTD podati kot resen športnik, stabilizacijskega ESC-ja ni možno povsem izklopiti.

    Na voljo je samo izbira režima ESC Sport, ki mejo njegovega vmešavanja nekoliko zakasni ter omeji delovanje sistema za nadzor oprijema pogonskih koles. Neodvisno od tega sicer nadgrajena elektronska zapora diferenciala XDS+ poskuša krotiti morebitno “zblaznelo” notranje kolo, a je, kot sem zapisal že zgoraj, njen uspeh v spodnjih dveh prestavah praktično nezaznaven. Sam sem mnenja, da na tako močnih spredaj gnanih avtih neizklopljivost ESC-ja niti ni tako zelo boleča omejitev, saj zmore pri polnem plinu le slednji kolikor toliko uspešno brzdati poplavo pogonskih “konjev”.

    V drugi prestavi na cestni podlagi z zares dobrim oprijemom je zadeva že dosti drugačna, saj se zmore takrat pogon v celoti prenesti na cestišče, a že če je cestišče samo malo  spolzko, je vpletanje elektronike neizbežno. Od tretje prestave naprej in ne glede na kakovost podlage, če seveda ne govorimo o ledu ali snegu, bojazni pred praznim vrtenjem katerega od koles ni več. Vseeno lahko mirne vesti (po)trdim, da podvozje GTD-ja s tega stališča zelo dobro zasnovano, a jasno je, da fizike ne zmore prelisičiti. Obliž na rano bi lahko ponudila opcijska mehanska zapora diferenciala, kot jo ima GTI s paketom Performance, a je ni moč dobiti pri GTD-ju. Toda, resnici na ljubo, takšno zalogo navora zmore zares uspešno prenesti na cestišče samo štirikolesni pogon 4Motion, ki pa ga na seznamu doplačil Golfa GTD ravno tako na veliko žalost ni možno najti.

    Pod črto lahko mirne vesti napišem, da je Golf GTD vsekakor izredno dober avto in predstavlja tudi izredno dobro alternativo GTI-ju. In še ena stvar je jasna: kdor se bo odločil za kateregakoli od zgoraj navedenih vsakodnevno uporabnih športnikov, ne bo “udaril mimo”. Če nič drugega že samo obilica “konjev” in “njutnov” poskrbita za neštete nasmeške na voznikovem obrazu.

     

    + plusi

    + poskočen turbodizelski agregat,
    + obilica dodatne opreme,
    + veliko sodobnih tehničnih pripomočkov,
    + ergonomija voznikovega okolja,
    + delovanje sistema radarskega tempomata, dynamic in light assista,
    + ambientalna osvetlitev v vratih.
    + udobno požiranje cestnih neravnin kljub nizkopresečnim pnevmatikam,

    – minusi

    – prožnost motorja

     

    NAPAKE PRI TESTNEM VOZILU:

    – brez napak

     

    več o Golfu 7 GTD na uradni strani.

    vozilo nam je na test posodil soforumaš

    tekst in foto: .com


Fotografije