Testi

Testi

  • Volkswagen Xl1 – futuristično vozilo


    TEHNIČNI PODATKI

    Dolžina 3888 mm, širina 1665 mm, višina 1282 mm in teža 795kg.

    Xl1 od 0-100km/h pospeši v 12.6 s, končna hitrost pa znaša cca. 160km/h. Xl1 ima vgrajen 800 ccm TDI dizelski motor z 48KM in električni motor z 27KM. Za prenos moči skrbi sedem stopenjski avtomatski DSG menjalnik. Avtomobil ima sprednji pogon, pnevmatike pa so znamke Dunlop v dimenziji 115/80 R15.

    ZUNANJOST

    Seveda nam takoj pade v oči njegova zelo prepoznavna, če ne že kar futuristična oblika.

    Sama oblika vozila je taka ravno zato, da je zračnega upora čim manj in posledično manjša poraba goriva. Karoserija je v celoti izdelana iz karbonskih vlaken, stanska stekla v vratih pa so izdelana iz materiala polikarbonata. Tudi odpiranje voznikovih in sovoznikovih vrat, ki se odpirajo navzgor so izstopajoča. Posebnost so tudi zunanja stranska ogledala, ki jih ni oz. v tem primeru jih nadomešča ohišje v katerem je vgrajena kamera.

    Zanimive so tudi pnevmatike, ki so široke le 4,5 centimetra, zadnji kolesi pa sta zakriti z pokrovoma.

    NOTRANJOST

    Armaturna plošča je zasnovana pregledno in urejeno. Za prijeten pogled vzdolž armaturne plošče poskrbi prezračevalna reža, ki se razteza na sredini. Inštrumentalna plošča oz. merilniki niso nekaj novega, ampak so vzeti iz mestnega malčka Up! –a, ki so enostavni in pregledni.
    Volan je oblečen v usnje in je na spodnjem delu »prirezan«. Nad sredinsko konzolo je nameščen večfunkcijski prikazovalnik (Garmin), kjer lahko spremljamo vse podatke od porabe goriva/energije, prevožene razdalje, povprečne in trenutne hitrosti itd.. Pod njim se v sredinski konzoli nahajajo gumbi ventilacije in klime.

    Sedeža sta udobna in nudita dovolj opore. Voznikov sedež je nastavljiv po dolžini, medtem ko je sovoznikov sedež fiksen. Sovoznikov sedež je že v osnovi postavljen malenkostno nazaj kot pa voznikov. Zanimiv je tudi način odpiranja vrat. Na samih vratih najdemo le LCD zaslona (kot stranska zunanja ogledala) in pa zvočnika. Za odpiranje vrat pa je na tleh ob voznikovem in sovoznikovem sedežu kljukica, ki jo potegnemo navzgor in krilna vrata se odpro. Med sedežema se nahaja spodnji del sredinske konzole v kateri je predalček, avtomatski sedem stopenjski DSG menjalnik, gumb za varnostne utripalke, gumb električne ročne zavore ter prostor za postavitev pijače.

    Prtljažni prostor v tem avtomobilu ni razkošen in znaša 120L prostornine.

    MOTORJA IN BATERIJA

    Omeniti velja 800 kubični dvovaljni dizelski TDI motor z 48 konjskimi močmi. Motor je sredinsko nameščen in je postavljen za sedežema. Sam motor naj bi bil zelo varčen in naj bi porabil le 0.9l/100km in prevozil do 400 kilometrov. Rezervoar za dizelsko gorivo znaša 10 litrov.

    Tu je tudi elektro motor z 27 konjskimi močmi. V avtomobilu je vgrajena 5.5 kWh litij-ionska baterija. V prtljažnem prostoru se nahaja tudi prenosna hitra polnilna postaja s katero lahko napolnimo baterijo med potjo ali pa preko polnilnih postaj.
    Z popolnoma električno vožnjo naj bi lahko z enim polnjenjem prevozili 50 kilometrov.

    Tudi Xl1 z zaviranjem shranjuje energijo oz. polni baterijo, prav tako je tudi če za vožnjo uporabljamo samo dizelski motor.

    TESTNA VOŽNJA

    Testna vožnja je bila zelo zanimiva izkušnja.
    Že samo vstopanje in izstopanje v avtomobil je lahko za marsikoga težava. Tu predvsem mislim na zelo širok prag in pa potem kasneje sam izstop iz njega, saj so sedeži nameščeni zelo nizko ali kot bi rekli temu v šali »u podn«. Sam položaj za volanom je odličen. Volan je usnjen, spodnji del volana krasi imitacija karbona in se lepo poda v dlan. Ko smo že pri volanu je potrebno omeniti, da avtomobil nima servo volana, saj ga glede na dimenzijo gum niti ne potrebuje, a se med vožnjo tega niti ne opazi. Zelo hitro se privadiš na to, da avtomobil nima zunanjih ogledal, ampak ima zunaj na vratih kamero, na notranji strani vrat pa LCD zaslon, kjer spremljamo dogajanje okoli nas. Tudi sama zaslona sta vgrajena v pravi višini in tako ni potrebno umikati pogleda s ceste.
    Vožnja z Xl1 je udobna, tudi same grbine in neravnine na cesti dobro »požira«. Med samo vožnjo sta bila preizkušena oba pogonska sklopa. Vožnja z električnim motorjem je bila tiha in mirna, edini zvok, ki je bil slišati pa je zvok radia in smernikov. Nato se je zaradi spleta okoliščin preizkusil tudi 800 kubični dizelski motor, saj je bila baterija že skoraj izpraznjena. Zvok je pričakovano dizelski in se ga tudi kar precej sliši, saj je nameščen takoj za sedežema. Loči jih le pregrada, ki pa ni zvočno izolirana (zaradi čim manjše teže avtomobila). A dizelski motor odlično opravlja nalogo, tudi pelje se več kot dobro in med svojim delovanjem pomaga polniti baterijo. Tudi avtomatski sedem stopenjski DSG menjalnik odlično opravlja nalogo, saj prestavlja tekoče.

    Xl1 preseneča z voznimi lastnosti, dokaj hitro pospeši in tudi mestne omejitve doseže hitro, a je vendarle v primerjavi z e-Up! –om malenkostno počasnejši.

    + PLUSI

    + hibridno vozilo

    + varčen dizelski motor

    + električni motor

    + udobna vožnja in lega na cesti

    + prijetna in pregledna notranjost

    + prepoznavna oblika avtomobila

    + prenosna polnilna postaja

    – MINUSI

    – cena

    – nerodno izstopanje iz vozila

    – ni zvočne izolacije med potniško kabino in motorjem

    – majhno število odlagalnih mest

    – majhna prostornina prtljažnega prostora

    Tekst in foto: Bundr


Fotografije