Testi

Testi

  • Volkswagen e-Golf – brez hrupa in brez emisij. Enostavno električno!


    Volkswagen e-Golf – brez hrupa in brez emisij. Enostavno električno!


    TEHNIČNI PODATKI

    Dolžina 4270 mm, širina 1799 mm, višina 1473 mm in teža 1585 kg.

    E-Golf od 0-60km/h pospeši v 4,2 s od 0-100km/h pa v 10,4 s, končna oz. najvišja hitrost pa znaša 140 km/h. E-Golf ima pod pokrovom vgrajen elektro motor z 85 kW/115 KM, za prenos moči pa skrbi avtomatski DSG menjalnik. V avtomobilu je vgrajena litij-ionska baterija kapacitete 24,2 kWh, njena teža pa znaša 318 kg. Avtomobil ima sprednji pogon, pnevmatike pa so znamke Continental v dimenziji 205/55 R16.

    ZUNANJOST

    E-Golf se od samega klasičnega Golfa bistveno ne razlikuje, kar se tiče oblike. Največja sprememba in je zelo opazna je vidna na sprednjem delu avtomobila.
    Zelo izstopa odbijač z dnevnimi LED lučmi v obliki črke C, ki prispevajo k fantastičnemu in prepoznavnemu videzu samega avtomobila. Tu je potem še modra črta na klavirsko črni maski, ki sega tudi v notranjost sprednjih žarometov ter sam znak, ki je obrobljen z modro barvo in pa emblemi e-Golf. K drugačnemu vendar prepoznavnemu videzu prispevajo tudi aluminijasta platišča Astana.

    NOTRANJOST

    Hiter prvi pogled v notranjost deluje kot klasična notranjost običajnega Golfa. Toda takoj, ko sedemo vanj in ob pogledu naokoli ter pogledu na merilnike takoj opazimo, da gre tu za e-Golfa.

    O sami notranjosti, armaturni plošči in sredinskem delu armature nebi izgubljali besed, saj smo pohvalili notranjost že pri testu Golfa sedme generacije.
    Tukaj velja predvsem omeniti merilnike (vrtljajev, baterije), kjer desnega klasičnega merilnika vrtljajev nadomešča merilnik z zelenim in modrim obarvanim poljem. Kazalec se v modri del premakne ob vožnji in kaže “vrtljaje” ter porabo energije, medtem ko se ob zaviranju kazalec pomakne v zeleni del in se s tem tudi delno polni baterijo. Manjša merilnika (temperatura motorja in količina goriva v rezervarju) nadomeščata merilnika o električni moči, ki prikazuje energijo, ki jo voznik trenutno zahteva od baterije, medtem ko merilnik e-Max obvešča, kolikšna je največja razpoložljiva moč pospeševanja.

    Poleg samih merilnikov notranjost poživijo modri šivi na usnjenem večfunkcijskem volanu, manšeti prestavne ročice, sedežih in modra obroba na ročici DSG menjalnika. Sedeži so udobni in nudijo dovolj opore, prav tako na zadnji klopi potniki ne bodo imeli težav. Pohvale vreden je tudi navigacijski sistem Discover Pro! Pohvalimo tudi samo osvetlitev v notranjosti kabine, ki je v celoti osvetljena z LED tehnologijo.

    Prostornina prtljažnega prostora znaša 341 litrov oz. 1231 litrov ob podrti zadnji klopi. Zaradi same baterije pa ima za približno slabih 40 litrov manjšo prostornino prtljažnika kot običajni Golf.

    MOTOR IN BATERIJA

    V sprednjem delu vozila je namesto klasičnega agregata vgrajen elektro motor s 85kW oz. 115 konjskimi močmi. Za prenos moči skrbi enostopenjski avtomatski DSG menjalnik. E-Golf ima dovolj moči, največji navor, ki znaša 207 Nm pa je na voljo praktično veš čas. Avtomobila tako ni potrebno priganjati v obrate. Obvezno je potrebno omeniti rekuperator zavorne sile, ki nam ob vožnji navzdol samodejno drži hitrost, odvisno v kateri stopnji imamo. To storimo tako, da ročico DSG menjalnika potisnemo vstran k sebi in izberemo med prvo, drugo ali tretjo stopnjo. S tem pa se ob enem delno polni baterija. Baterija se polni oz. shranjuje energijo tudi ob vsakokratnem zaviranju.
    Baterija v e-Golfu je litij-ionska, kapacitete 24,2 kWh in je nameščena med premama. Napolnjena baterija ima energije za 190 kilometrov, realno pa lahko z enim polnjenjem prevozimo od 130 – 150 kilometrov odvisno od načina vožnje in relacije. K zmanjševanju porabe energije nam omogoča tudi izbira voznega profila – Normal, ECO in ECO+. Porabo energije, ki jo navaja tovarna znaša 12,7 kWh/100km. Volkswagen za baterijo zagotavlja 8-letno jamstvo.

    1. Trajanje polnjenja z AC omrežnim kablom (2,3 kW) – popolnoma napolnjena baterija 13 ur
    2. Trajanje polnjenja z AC domačo polnilno postajo (3,6 kW) – popolnoma napolnjena baterija 8 ur
    3. Trajanje polnjenja z CCS polnilno postajo (40 kW) – popolnoma napolnjena baterija 30 min

    TESTNA VOŽNJA

    Že sam zagon avtomobila je drugačen saj ni tistega prepoznavnega zvoka, kot pri bencinskem ali dizelskem motorju. Vse kar se tukaj zgodi je napis Ready na inštrumentalni plošči, prestavimo prestavno ročico v način Drive in se skoraj neslišno odpeljemo.
    Prvih nekaj kilometrov je občutek nekoliko čuden, saj ni prisotnega nobena hrupa, a se po nekaj prevoženih kilometrih privadiš tudi na to, le potrebno je še bolj paziti na kolesarje in pešce, saj zlahka preslišijo prihajajoče vozilo.
    Sicer pa je sama vožnja z e-Golf -om prijetna in udobna, tudi na slabši cesti in ponuja zelo dobre vozne lastnosti. Presenečeni smo bili tudi nad samim pospeševanjem e-Golfa. Avtomobil zelo dobro pospeši iz mesta in tako lahko hitro prekoračimo omejitve hitrosti. Se pa rado zgodi, da se sprednji kolesi zavrtita v prazno, če pretiravamo s stopalko za plin. O samem avtomatskem DSG menjalniku ne bomo izgubljali besed, saj deluje odlično, pohvale vredna pa je funkcija rekuperator zavorne sile, ki nas je navdušil. Testni e-Golf je imel kar precejšne število asistenčnih sistemov, ki jih poznamo že iz ostalih Volkswagnovih modelov.
    Spregovorimo še nekaj besed o sami porabi električne energije. E-Golfa smo dobili s polno napolnjeno baterijo (180 kilometrov). Po treh urah vožnje nam je ostalo energije še za 95 kilometrov. Vožnja je bila večinoma izven mestna, nekaj testnih kilometrov pa smo naredili tudi po samem mestu. K manjši porabi veliko pripomore uporaba radarskega tempomata (ACC) in funkcija zavorne sile – rekuperator. Poraba energije na našem testu se je gibala pri vožnji izven mesta od 13 pa do 15 kWh/100km, medtem, ko je poraba v mestu znašala nekaj manj (cca. 10-11 kWh/100km). Preizkusili smo tudi polnjenje preko električne polnilne postaje. Baterija je ob začetku polnjenja imela energije za nadaljnjih 90 kilometrov. Po treh urah polnjenja se je baterija napolnila oz. njen domet je kazal za 135 kilometrov.
    Na testu smo se zapeljali tudi na obvoznico in avtocesto, kjer smo se brez težav peljali z zakonsko predpisano hitrostjo in sama vožnja je bila zelo mirna. Smo pa opazili, da pri vožnji po obvoznici in avtocesti potroši zelo veliko energije.

    + PLUSI
    + popolnoma električno vozilo
    + prepoznavna oblika sprednjega dela
    + dobre vozne lastnosti
    + udobna vožnja in lega na cesti
    + presenetljivo dobri pospeški
    + odlična svetilnost LED žarometov

    MINUSI
    – visoka poraba energije na AC

    NAPAKE PRI TESTNEM VOZILU:
    – brez napak

    Vozilo nam je posodil generalni uvoznik in zastopnik Porsche Slovenija, ki se mu hkrati najlepše zahvaljujemo.

    Tekst in foto: Bundr


Fotografije