Testi

Testi

  • Volkswagen Tiguan Comfortline 2.0 TDI BMT


    TEHNIČNI PODATKI

    Dolžina 4486 mm, širina 1839 mm, višina 1632 mm in teža 1784 kg.

    Novi Tiguan od 0-60km/h pospeši v 7,2 s od 0-100 km/h pa v 10,9 s, končna oz. najvišja hitrost pa znaša 185 km/h. Testni Tiguan je imel pod pokrovom vgrajen dizelski motor 2.0 TDI BMT z 85 kW/115 KM, za prenos moči pa skrbi 6- stopenjski ročni menjalnik. Avtomobil je imel sprednji pogon, pnevmatike pa so znamke Pirelli v dimenziji 215/65 R17.

    ZUNANJOST

    Najprej nam v oči pade njegova oblika in linije. Novi Tiguan z svojo zunanjostjo tokrat daje bolj možati vtis. Tiguana tako definira predvsem bolj robusten in mišičast videz, kar tudi poudarjajo ostre meje med karoserijskimi površinami. A vendar zna biti, kljub temu tudi eleganten.

    Sprednji del je markantnega značaja. K temu prispeva pokrov motorja, ki z svojimi štirimi ostro izbočenimi linijami poskrbi za ta značaj. To nadaljujeta LED žarometa, klavirsko črna mreža hladilnika z dvojno krom črto, ki sovpadata z linijo v žarometih in odbijač z mrežami v obliki satovja.

    Stranski del novega Tiguana pa nadaljuje linije, ki so začete na sprednjem delu. Najbolj izstopa vbočena linija, ki se prične na stranskem blatniku in poteka čez oboja vrata in se konča na koncu zadnjega boka, kjer se skupaj zlije z zadnjo lučjo. Dodaten pečat pustijo tudi krom obrobe okoli stekel, klavirsko črni letvici na vratih in okrasni krom letvici na spodjem delu vrat. Nekoliko bolj robusten stranski izgled pa prispevata oba boka, ki sta ravno prisekana in obdana z črno zaščitno plastiko. K celoti pa na koncu prispevajo še 17 palčna aluminjasta platišča model Tulsa.

    Zadnji del pa daje zadku mogočen izgled. Kar nam na zadnjem delu najprej pade v oko so seveda zadnje luči, skupaj z stransko linijo, ki se zaključi nad lučmi na pokrovu prtljažnika. Pokrov prtljažnika ima od stekla navzdol, mimo luči precej ostrih linij na koncu pokrova pa je rob rahlo prisekan. Obe zadnji luči pa povezuje ravna izbočena linija ter ravno prav velik VW logo. Zadnji odbijač je na koncu izbočen, sledi pa še spodnji črni del, kjer sta mačji očesi in na koncu še estetsko oblikovan »difuzor« z parkirnimi senzorji ter dvojno izpušno cevjo na levi strani. Veliko zadnje steklo pa ponuja odličen pogled nazaj.

    NOTRANJOST

    Tudi v notranjosti se nadaljuje samozavestni značaj. Sestavljajo jo kakovostni materiali, seveda pa pozornost pritegne oblikovna zasnova, ki jo zaznamuje preglednost, kar pa smo pri Volkswagnu že navajeni. Vse gumbi in stikala so na dosegu roke, na pravih mestih oziroma so razporejena zelo pametno in smiselno. O sami armaturni plošči ne bomo izgubljali besed. Zasnovana je dobro in lahko samo pohvalimo.
    Inštrumentalna plošča oz. merilniki so zelo preprosti in pregledni ter ponujajo dovolj informacij, ki si jih voznik želi. Za bolj zahtevne pa je na voljo ob doplačilu ali opremi Highline digitalni merilnik – Active Info Display.
    Volan oblečen v usnje se prav prijetno poda v roke. Je ravno pravšnje debeline in velikosti in lepo »sede v roke«. Sama oblika in dizajn volana poznamo že iz Golfa sedme generacije. V tokratnem testnem Tiguanu je bil vgrajen multifuncijski volan z gumbi za upravljanje telefonije, radia,… na desni strani in na levi strani za vklop in nastavitev tempomata ter asistenčnih sistemov.
    Sredinska konzola je pregledna in preprosta. Na vrhu se nahaja multimedijska enota Radio Composition Media z 20,3 cm velikim barvnim zaslonom, ki deluje odlično. Med samim testom smo bili z njegovo uporabo zadovoljni in je delovala brez težav. Testni Tiguan je imel še dodatno funkcijo, ki jo ima možnost izbrati kupec. To je povezljivostni sistem Car-Net.

    Nekoliko nižje pa se nahaja klimatska enota Air Care Climatronic. Gre za napravo, ki ima poleg funkcije za avtomatski preklop na zaprto kroženje zraka tudi proti alergenski filter in funkcijo za prečiščevanje zraka. Prav tako bodo na zadnjih sedežih veseli potniki, ki imajo na voljo svojo enoto za upravljanje in prilagajanje. Sledi večji odprt predalček v katerem so nameščeni USB in AUX vhoda ter 12V vtičnica. Nato smo že pri usnjeni prestavni ročici šest stopenjskega ročnega menjalnika. Ob levi strani je električna ročna zavora in sistem AutoHold. Na levi strani pa gumb za izklop sistema Stop/Start. Nižje sledi velik in širok predalček z roleto in naslon za roko z predalom.
    Na sovoznikovi strani se v predalu, ki je hlajen nahaja še enota za CD in SD kartici.

    Naj povemo še nekaj o sedežih. Sedeži so odlični, čeprav na prvi pogled niso nič posebnega. Sprednja sedeža sta udobna in ponujata dobro oporo. Dopade se nam tudi vzorec tekstila na sedežih. Edino, kar nas je zmotilo pri sedežih je zadnja klop, kjer pogrešamo malce več opore, saj si potnik pri vožnji po vijugasti cesti želi sedeti malce bolj zanesljivo. Novi Tiguan pa v notranjosti predvsem potnikom na zadnji klopi ponuja še več prostora in udobja. Tako imajo potniki sedaj zadaj več prostora. Na novo sta oblikovani tudi zložljivi mizici, pri katerih se sedaj iz strani potegne ven držalo za pijačo. Še ena dodatna sprememba se je zgodila okoli zadnje klopi. Zadnjo klop lahko sedaj vzdolžno pomikamo za 18 centimetrov (stari Tiguan 14 cm). Pridobil je tudi pri večji prostornini prtljažnega prostora. Ta sedaj v osnovi znaša 615 L (stari Tiguan 470 L), ob podrti zadnji klopi pa kar 1655 L (stari Tiguan 1510 L). V prtljažnem prostoru najdemo večje število raznih »kljukic« za obešanje ali pritrditev tovora. Tu je še 12V vtičnica in vzvoda za samodejno podiranje zadnje klopi. Poskrbeli so tudi za zelo veliko odlagalnih površin in predalov, ki jih najdemo v vratih, pod sprednjima sedežema, na vrhu armaturne plošče in še bi lahko naštevali.

    ASISTENČNI SISTEMI IN VARNOST

    Testni Tiguan je bil opremljen z kar precej asistenčnimi sistemi. Poleg osnovnih standardnih sistemov so tu še naslednje: Radarski tempomat ACC, Front Assist, Lane Assist, Dynamic Light Assist, Park Pilot. Njihovo delovanje smo seveda preverili in z njihovem delovanjem smo bili zelo zadovoljni. Več o samih sistemih in njihovem delovanju pa nebi pisali, saj jih poznamo že iz nekaterih drugih modelov.
    Novi Tiguan tudi pri sami varnosti potnikov ne varčuje. Serijsko so na voljo čelni varnostni blazini za voznika in sovoznika, stranski varnostni blazini, varnostni blazini za glavo in kolenska varnostna blazina za voznika. Ob doplačilu pa sta na voljo tudi stranski varnostni blazini in varnostni blazini za glavo za zadnji del potniške kabine. Tu sta tudi že standardna ISOFIX sistema za pritrditev otroških sedežev.

    TESTNA VOŽNJA

    Testni Tiguan je pod pokrovom motorja imel vgrajen najmanjši (po kilowatih) dizelski agregat v ponudbi. Gre za dizelski motor 2.0 TDI BMT z 85kW /115 KM, ki je spojen z ročnim šest stopenjskim menjalnikom in sprednjim pogonom.
    Prvo vprašanje, ki se nam je porajalo je bilo kako se avto pelje glede na svojo velikost in težo z samo toliko »konji« pod pokrovom. A nas je na koncu prijetno presenetilo.

    Prvi vtisi po malce daljši in razgibani vožnji nam je dalo že nekaj odgovorov. Najprej smo se zapeljali po običajnih, bolj ravninskih cestah. Novi Tiguan se v običajnem prometu in cestah pelje odlično, tudi kljub manj zmogljivemu motorju. Z visokim položajem sedenja za volanom in s preglednostjo navduši. Z vožnjo po cestah, ki so v slabšem stanju zelo dobro »pobira« neravnine in jo naredi udobno, kljub 17 palčnim platiščem. Kasneje pa smo se odločili, da se zapeljemo na eno izmed vzpenjujočih in ovinkastih cest, da preverimo, kako se ta motor in sam avto obnese tudi v tem primeru. Zapeljali smo se po 14 kilometrski cesti in Tiguan z omenjenim motorjem nas je zelo prijetno presenetil. Avto se glede na svojo moč pelje zelo dobro. Brez težav se pelje in vleče v hrib, kljub svoji velikosti in teži. Edina pomankljivost je da ga v bolj zahtevnih ovinkih in speljevanju iz njih otežuje sprednji pogon. Menimo, da v kombinaciji z 4MOTION pogonom, teh težav nebi bilo. (tega nebi toliko bolj občutili). Zmotila pa nas je tudi edina težava pri sedežih na zadnji klopi. Pri takšni vožnji smo pogrešali sedeže z malenkost več sedalne in bočne opore. Sama poraba je na tej razgibani cesti znašala na vrhu znašala 8.0 l/100km. Sicer pa se je povprečna poraba gibala okoli 5.8 litrov. Najmanjša poraba na testu je znašala 4.8 l/100km, končna skupna poraba celotnega testa pa je ob vrnitvi avtomobila znašala 6.2 l/100km.

    Stestirali smo tudi same asistenčne sisteme. Aktivni radarski tempomat poznamo že iz drugih modelov in si tudi tokrat zasluži pohvale. Pohvalimo tudi sistem Front Assist, ki samodejno preprečuje nalet, zaviranje v sili in v mestih pri nižji hitrosti ustavi pred pešci. Lane Assist deluje zelo dobro ob primerni infrastrukturi – robovi in sredina ceste mora biti označeno s črto. Zna samodejno peljati (tudi v ovinke) za nekaj sekund, nato pa nas opozori z piskom iz izpisanim obvestilom, da je potrebno prevzeti volan v roke. Tudi pri namernem poskusu, ko smo zapeljali čez črto smo v trenutku na volanu občutili, da ga sistem usmeri nazaj na svoj vozni pas. Enako vela tudi za sistem Dynamic Light Assist, ki avtomatsko ugasne in nato ponovno prižge dolge luči, ko zazna nasproti vozeče vozilo ali osvetljen del cestišča.
    In ko smo že ravno pri sprednjih žarometih si vsaj z naše strani prislužita veliko pohvalo. Testni Tiguan je imel vgrajena popolnoma LED žarometa. Sama svetilnost čez dan ne pride toliko do izraza, kot kasneje v mraku in ponoči. Sama svetilnost in posledično tudi vidljivost je ponoči tako odlična, da se lahko kosajo z ksenonskimi žarometi.

    + PLUSI
    + oblika in linije vozila
    + dobre vozne lastnosti
    + udobna vožnja in lega na cesti
    + svetilnost LED žarometov
    + delovanje asistenčnih sistemov
    + prostoren prtljažnik
    + vzdolžno pomična zadnja klop
    + ergonomija voznikovega okolja
    + veliko odlagalnih površin

    – MINUSI
    – opora sedežev na zadnji klopi
    – neposrečen dizajn notranjega vzratnega ogledala
    – nekoliko glasen motor

    NAPAKE PRI TESTNEM VOZILU
    – brez napak

    Podatki o vozilu
    Volkswagen Tiguan, 2.0 TDI BMT 85kW/115KM, 6-stopenjski ročni menjalnik, sprednji pogon, barva vozila – kovinsko titanovo bež, oprema Comfortline + dodatna oprema paket Business, aluminijasta platišča Tulsa, storitve Car-Net in eloksirane strešne letve.

    Cena testnega Tiguana: 30.517,57 EUR

    Vozilo so nam na test posodili pri Avto Lovše Volkswagen, ki se jim hkrati najlepše zahvaljujemo.


Fotografije