Testi
- Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 4Motion Highline
- Volkswagen Golf VII R-line 1.5 TSI ACT
- VW Up! 1.0 MPi High up!
- Volkswagen Touran 1.6 TDI R-line
- Volkswagen Golf 7 2.0TDI Bluemotion Technology
- Volkswagen Caddy Alltrack 2.0 TDI
- Volkswagen Tiguan Comfortline 2.0 TDI BMT
- GOLF GTE – estetika in moč?
- Volkswagen e-Golf – brez hrupa in brez emisij. Enostavno električno!
- Volkswagen Xl1 – futuristično vozilo
- Čisto majčken, čisto frišen; NOVI e-up!
- Golf 7 GTD – korak bližje perfekciji
- Beetle Sport 2.0 TSI DSG – mini porsche
- up! 1.0 44 kW – majhen, a tako velik
- Polo Comfortline 1.2 TSI BMT – poskočni malček
- Golf SPORTSVAN Comfortline 1.6 TDI – udobje na kvadrat
Testi
Volkswagen Touran 1.6 TDI R-line
Volkswagen Touran Highline R-line 1.6 TDI DSG
TEHNIČNI PODATKI
Dolžina 4527 mm, širina 1829 mm, višina 1659 mm in teža 1560 kg.
Touran od 0-100 km/h pošpeši v 11 s, končna oz. najvišja hitrost pa znaša 190 km/h. Testni Touran je imel pod pokrovom vgrajen dizelski motor 1.6 TDI z 85 kW/115 KM, za prenos moči pa skrbi 7 – stopenjski avtomatski DSG menjalnik. Avtomobil je imel sprednji pogon, letne pnevmatike pa so znamke Pirelli v dimenziji 225/45 R18 na aluminijastih platiščih model Trondheim. Barva laka testnega Tourana je kovinska karibsko modra.
ZUNANJOST
Da ne gre za klasičnega Tourana se vidi že na prvi pogled. Dodatki v sijaj črni barvi nam takoj povejo, da gre za R-line izvedbo.
Sprednji del avtomobila odraža markantna mreža hladilnika z elegantnimi kromiranimi letvami in emblemom R-line, črnimi odprtinami za zajem zraka in dinamično obliko sprednjih LED žarometov. V spodnjem delu odbijača se na sredini bohoti mreža v obliki satovja ter dve kromirani letvici. Odbijač zaključuje še spodnji spojler v sijaj črni barvi.Na stranskem delu Tourana najbolj izstopa vbočena linija, ki se prične na blatniku z emblemom R-line in nato poteka čez oboja vrata in stranski bok ter se konča pri zadnji luči. Dodaten pečat pustijo tudi krom obrobe okoli stekel, v sijaj črni barni letvici na vratih in dodaten okrasni prag v prav tako sijaj črni barvi. Tu so še eloksirane strešne letve in tonirana stekla. K končnemu celotnemu videzu pa na koncu prispevajo še 18 palčna aluminjasta platišča model Trondheim.
Zadnji del poudarja veliko zadnje steklo in dvodelne LED zadnje luči. Tu je še strešni spojler zadnjih vrat in stranski letvi na zadnjem steklu v črni barvi. Odbijač je z ostrimi linijami stilsko dovršen. Spodnji del odbijača je izbočen in tako daje bolj špotrni izgled. V sijaj črni barvi z kromirano letvico, sredinskim difuzorjem in na vsaki strani odprtini z satovjem zadek še bolj poudari.
NOTRANJOST
Armaturna plošča je zasnovana po meri velikega udobja. Upravljalni elementi so usmerjeni k vozniku, zato je upravljanje enostavno. Na zgorjem delu armaturne plošče je na sredini praktičen predal.
Inštrumentalna plošča oz. merilniki so zelo preprosti in pregledni ter ponujajo dovolj informacij, ki si jih voznik želi.
Volan oblečen v usnje se prijetno poda v roke. Ker gre za R-line paket je le ta malce drugačnega dizajna, je spodaj prisekan in namesto črne okrasne plastike jo zamenjuje aluminij z R-line emblemom.
V testnem Touranu je bil vgrajen multifuncijski volan z gumbi za upravljanje telefonije, radia, upravljanje menija potovalnega računalnika ter vklop in nastavitev tempomata ter asistenčnih sistemov. Touran je bil tokrat opremljen še z obvolanskimi prestavnimi ročicami.
Izredno praktična je večfunkcijska sredinska konzola. Na vrhu se nahaja multimedijska enota radio-navigacijski sistem Discover Media, ki je v času našega testa delovala brezhibno in natančno. Pod multimedijsko enoto sledi klimatska enota Climatronic, poznana že iz ostalih modelov Volkswagen.
Tik pod njo se nahaja vrstica z šestimi gumbi. Prva tipka MODE vam omogoča izbiro način voznega profila (ECO, NORMAL, INVIDUAL in SPORT), druga tipka za vklop/izklop Stop/Start sistema, sledi tipka za pomoč pri parkiranju in zadnja za zapiranje pokrova prtljažnika.
Spodaj sledi še malce večji predal, kjer se nahaja 12V vtičnica ter AUX in USB vhod. Na sredinskem grebenu se nahaja sistem Keyless Access, avtomatski DSG menjalnik z usnjeno prestavno ročico, električna ročna zavora in AutoHold funkcija, držalo za pijači ter naslon za roko z predalom. Na voznikovi strani pa se v sredini armaturna plošče pod pokrovom skriva enota z CD predvajalnikom in SD kartico ter spodaj hlajen predal.Sedenje na sedežih je prijetno. Sprednja sedeža imata spodaj iztegljiva praktična predala. Ponujajo dovolj opore in so udobni. Všeč nam je tudi samo oblazinjenje sedežev z sedežnimi prevlekami Design Race v kombinaciji z mikrovelurjem San Remo, ki z všitimi R-line emblemi in svetlimi šivi popestri notranjost. Svoje doda tudi črna stropna obloga.
Veliko prostora je tudi v zadnji vrsti. Tam se bodo potniki tudi na daljših poteh počutili več kot dobro. Trije ločeni sedeži v zadnji vrsti so pomični naprej in nazaj, nastavljiv pa je tudi naklon hrbtnega dela. Na novo oblikovani zložljivi mizici je dobil tudi Touran, pri katerih se sedaj iz strani potegne ven držalo za pijačo ter hrbtna dela sprednjih sedežev ponujata tri žepe za shranjevanje stvari. Potniki zadaj si lahko sami uravnjavajo temperaturo in jakost ventilacije, tu pa je še 12V vtičnica, USB vhod in podolgovat iztegljiv predal.
Tu pa je še prtljažni prostor, ki je največja odlika tega avtomobila. Prtljažni prostor v osnovi znaša 834 L ob podrtih zadnjih sedežih pa prostornina naraste na kar 1980 L. Dvojno dno poskrbi za ravno površino, najdemo pa še 12V vtičnico in razne manjše odlagalne površine.ASISTENČNI SISTEMI IN VARNOST
Testni Touran je bil opremljen tudi z asistenčnimi sistemi. Poleg osnovnih standardnih sistemov so tu še naslednje: Radarski tempomat ACC, Front Assist, Dynamic Light, Park Pilot, avtomatski vklop opozorilnih utripalk pri sunkovitem zaviranju, sistem za utrujenost voznika. Samo delovanje asistenčnih sistemov je odlično in smo bili nad njihovim delovanjem zadovoljni. Več o samih sistemih in njihovem delovanju pa nebi pisali, saj jih poznamo že iz nekaterih drugih modelov.
Touran tudi pri sami varnosti potnikov ne varčuje. Serijsko so na voljo čelni varnostni blazini za voznika in sovoznika, stranski varnostni blazini, varnostni blazini za glavo in kolenska varnostna blazina za voznika. Ob doplačilu pa sta na voljo varnostni blazini za glavo za zadnji del potniške kabine. Tu sta tudi že standardna ISOFIX sistema za pritrditev otroških sedežev ter ob doplačilu še integrirana otroška sedeža v sedežih in prilagojena vzglavnika.TESTNA VOŽNJA
Testni Touran je imel pod pokrovom vgrajen dizelski motor 1.6 TDI SCR BMT z 85kW / 115KM, za prestavljanje pa skrbi sedem stopenjski avtomatski DSG menjalnik.Prvo kar nam pade v oči je seveda prepoznavna barva avtomobila in R-line paket, ki avto naredi prepoznaven. Prvi vtisi po nekaj odpeljanih kilometrih so pokazali, da gre že v samem štartu za odličen družinski avto. Položaj za volanom je odličen, višji položaj sedenja in velika stekla pa ponujajo odličen pogled na cesto. Pohval vredna je tudi prostornost potniške kabine in veliko število odlagalnih površin ter predalov. V testen Touranu smo našteli kar 30 različnih odlagalnih površin.
Presenetil v pozitivnem smislu pa nas je dizelski motor, saj smo bili na začetku testa malce skeptični kako se pelje avto te velikosti z takšnim motorjem. Tudi v kombinaciji z avtomatskim sedem stopenjskim DSG menjalnikom je odlična izbira. Touran se po običajnih cestah pelje odlično, le nekoliko nas je zmotilo, da se na slabših cestah pozna pri udobju, a to je razlog v velikosti 18 palčnih platišč. Na splošno pa je avto za vožnjo udoben in še posebno na daljših relacijah se izkaže za pravega potovalnika. Z avtom smo se zapeljali po ovinkasti cesti z vzponi in smo bili prav posebno presenečeni nad motorjem v kombinaciji z menjalnikom. Avto lepo vleče, prestavi, ko je potrebno in tudi samega pretiranega nagibanja v ovinkih ni veliko, glede na velikost avta. Končna poraba celotnega testa je znašal 6.2 l/100km.
K sami porabi pa prispeva tudi način vožnje in izbira voznega profila. Voznik ima možnost spremljati porabo goriva v katerem koli načinu vožnje. Na multimedijski enoti nam pri tem pomaga ThinkBlue. Trainer, ki nam meri točke in porabo.
Tudi asistenčne sisteme lahko pohvalimo, saj delujejo brezhibno. Aktivni tempomat ACC v kombinaciji z avtomatskim DSG menjalnikom sam spelje iz mesta in ustavi, tudi sistem prepoznavanje prometnih znakov, ki ga je imel Touran je natančen. Ponovno lahko pohvalimo sprednje LED žaromete z asistenco Dynamic Light Assist, ki svetijo in deluje odlično.+ PLUSI
+ oblika in linije vozila
+ R-line paket
+ dobre vozne lastnosti
+ udobna vožnja in lega na cesti
+ svetilnost LED žarometov
+ delovanje asistenčnih sistemov
+ prostorna notrajost
+ prostoren prtljažnik
+ vzdolžno pomična zadnja klop
+ ergonomija voznikovega okolja
+ veliko odlagalnih površin– MINUSI
– končna cena avtomobila
– delna izguba udobja pri večjih platiščihNAPAKE PRI TESTNEM VOZILU
– brez napakVozilo so nam na test posodili pri Avto Lovše Volkswagen, ki se jim hkrati najlepše zahvaljujemo.