FORUM
Odgovori na: Zimske pnevmatike
Forum › Forum › Splošno › Splošna debata › Zimske pnevmatike › Odgovori na: Zimske pnevmatike
4. 10. 2017 ob 10:27 #11442
Še test zimskih pnevmatik iz nemške strani oz. kluba ADAC
Predstavniki nemškega kluba ADAC so v teh dneh objavili poročilo z zadnjega obsežnega testa zimskih pnevmatik, na katerem so jih Nemci tokrat testirali 32 v dveh velikostih (195/65 R15 in 215/65 R16). Letošnji test je postregel tudi z nekaj presenečenji.
Da tako imenovano marketinško ‘premium-označevanje’ določenih izdelkov ne pomeni vedno samodejne zmage takšnega ‘superiornega’ izdelka na kakšnem primerjalnem testu, vedo že vrabci. Kljub temu so bili Nemci tokrat izredno presenečeni, ker je poceni zimska pnevmatika na tem primerjalnem testu premagala prestižno sorodstvo izpod okrilja skupnega gumarskega koncerna. V tem primeru govorimo o zimski pnevmatiki znamke ESA+ TECAR (model Super Grip 9, nemška prodajna cena ene pnevmatike: 49 evrov) v dimenzijah 195/65 R15. Takšne pnevmatike uporablja veliko današnjih ‘kompaktnih’ (razumni ljudje vedo, da se pojem kompaktno v svetu avtomobilizma zaključi v območju (dolžina) štiristodesetih centimetrov) avtomobilov.
Na tem testu se je pnevmatika znamke ESA+ TECAR uvrstila na odlično drugo mesto, predvsem zaradi splošno dobrih voznih lastnostih v vseh vremenskih pogojih ter odlične uporabnosti ob vožnji po ledenih površinah. Poleg tega pa je tudi varčna, ker ne spodbuja večje porabe pogonskega goriva, ki se ji je v zimskih mesecih težko izogniti. Sorodstvo v obliki premium-pnevmatike z imenom Goodyear UltraGrip 9 jo je tokrat odneslo precej slabše (ocena befriedigend je zadovoljujoče), čeprav govorimo o občutno dražji pnevmatiki (nemška prodajna cena ene pnevmatike: 74 evrov), ki se je tokrat v skupni razvrstitvi uvrstila šele na 5. mesto lestvice testiranih zimskih pnevmatik v dimenzijah 195/65 R15. Drugo mesto na tokratni lestvici je zavzela pnevmatika znamke Kleber (model Krisalp HP3, 63 evrov), zmagovalka v teh dimenzijah pa ponovno prihaja iz koncerna Continental (model WinterContact TS860, 74 evrov).
Na tem testu so testirali tudi dve pnevmatiki znamke Sava. Prva, ki so jo nadeli na Volkswagnov golf, se je tokrat uvrstila na rep razpredelnice, za njo je uvrščena najslabša tokrat testirana pnevmatika znamke, ki je imela v Jugoslaviji mitičen status (podobno kot vsi ostali tedanji gumarski izdelki iz Zahodne Evrope). Govorimo o pnevmatiki znamke Semperit (model Master-Grip 2, 63 evrov), ki je odlična samo ob vožnji po snegu. V tej disciplini blesti tudi pnevmatika znamke Sava (model Eskimo S3+, 60 evrov), ki ne mara suhih zimskih cest, preveč pa ji ne diši niti vožnja po mokrem. Na tem velikem primerjalnem testu so Nemci testirali tudi zimske pnevmatike za bolj ‘športno obilna’ SUV (‘Senioren und Veteranen-Auto’) vozila in oblikovne križance (crossover) v dimenzijah 215/65 R16, ki so jih v tem primeru namestili na ‘kompaktni’ modni tiguan. Na tem testu je zmagala pnevmatika znamke Dunlop (model Winter Sport 5 SUV, 123 evrov), ki je zmagala tudi na podobnem letošnjem testu GTÜ, ACE in ARBÖ. To je tudi edina izmed vseh tokrat ocenjenih SUV-zimskih pnevmatik, ki si je zaslužila najboljšo možno oceno „sehr empfehlenswert“ (zelo priporočljivo).
Savina pnevmatika (model Eskimo HP2, 93 evrov) se je na tem testu odrezala precej bolje kot model Eskimo S3+, ker se je uvrstila na solidno šesto mesto v skupni razvrstitvi. Tudi v tem primeru gre za pnevmatiko, ki si zasluži svoje ime, ker se odlično obnese ob vožnji po ledenih površinah, dobro pa ji gre tudi vožnja po suhih površinah. Uporabnike bo razveselila tudi z majhno obrabo. Všeč ji ni edino mokro cestišče, ker takrat ne bo ravno blestela. Obvezno pa se izognite zimski SUV-pnevmatiki znamke Nankang (model Snow SV-2 XL, 77 evrov), razen če ste ljubitelj ‘adrenalinske vožnje’, ki jo boste ob vožnji s temi pnevmatikami lahko doživljali zelo intenzivno, ker se drži ceste kot kos mila v dežnem nalivu, je pa varčna z gorivom. Nemci so tokrat objavili še dve dodatni, zelo zanimivi razpredelnici, prva se ukvarja s povprečno porabo goriva v kombinaciji z določenimi pnevmatikami, druga prikazuje stopnje obrabe, torej dolgoživost pnevmatike.
Tabela, ki razkriva povprečno porabo goriva, je povezana z meritvami, opravljenimi ob vožnji Volkswagnovega tiguana. Sedaj že vemo, da ima masa avtomobila odločilen vpliv tudi na obrabo pnevmatik (podobno velja tudi za motorni navor, več, ko ga imate na zalogi, hitreje boste ‘skurili’ pnevmatike, po tej lastnosti so znani predvsem ‘traktorji’ – vozila z vgrajenimi dizelskimi motorji), dodatne razlike v zgradbi in sestavi pnevmatik pa na vsakih 100 prevoženih kilometrov lahko prinesejo razlike v količini (približno pol litra goriva). Povsem različna pa je tudi dolgoživost pnevmatik. S pnevmatikami znamke Avon boste v povprečju prevozili približno 28.000 kilometrov, medtem ko boste s podobno pnevmatiko znamke Michelin prevozili še enkrat večjo razdaljo (približno 62.000 km). Zato ob nakupu pretehtajte vse razloge in potrebe, ne nasedajte na premium-provokacije (ni vse zlato, kar se sveti …) in na koncu izberite pnevmatiko, ki najbolje ustreza vašim potrebam.
vir: Volan.si
It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!