FORUM

Odgovori na: Volkswagen zgodovina, obletnice, jubileji…


Forum Forum Splošno Splošna debata Volkswagen zgodovina, obletnice, jubileji… Odgovori na: Volkswagen zgodovina, obletnice, jubileji…

#5643
bundr
bundr


administrator foruma
Vozim: Passat 3BG
Pridružen/a: 19/12/2013
Lokacija: Gorenjska
1709 sporočil

42 milijonov izdelanih avtomobilov

4. julija leta 1936 so se tedanji nemški nacionalsocialisti odločili, da bodo na območju Fallerslebena (današnji Wolfsburg) postavili novo tovarno, namenjeno le izdelavi ‘ljudskih vozil’ (model ‘hrošč’). Do včeraj so Nemci na tem industrijskem območju izdelali približno 42 milijonov novih avtomobilov.

V primeru jubilanta gre za belo obarvanega hibridnega golfa GTE (204 KM), ki so ga ob včerajšnjem jubileju postavili ob bok golfa GTi iz leta 1978. Začetek proizvodnje v Wolfsburgu sega v leto 1938. V drugi polovici tega leta so Nemci predstavili prototipno serijo VW38, ki jo zaznamuje skoraj velikoserijska podoba izdelanih prototipov. Čeprav so Nemci po zaslugi ugodnega kreditiranja do takrat že zbrali približno 340.000 individualnih naročil do kupcev ni prišel niti en sam Volkswagen, ker so se nad Evropo že začeli zbirati temni oblaki bližajoče se vojne, ki so poskrbeli za drugačen razvoj dogodkov. Tako je tovarno do konca druge svetovne vojne zapustilo približno 60.000 tedanjih vojaških ‘športnih terencev’ v različnih oblikah (Kübelwagen, Schwimmwagen in Kommandeurwagen) in z delnim štirikolesnim pogonom. Serijska proizvodnja civilne izvedbe modela ‘Käfer’ se je pričela odvijati šele leta 1945.

Volkswagnova tovarna je potem, ko so jo zasegle zavezniške sile, postala civilizirano avtomobilsko podjetje šele po zaslugi britanske vojaške vlade, ki je avgusta 1945 oddala naročilo za proizvodnjo več kot 20.000 limuzin. Decembra 1945 se je s 55 vozili začela serijska proizvodnja. Poleg tega so Britanci na tem delu celine poskrbeli za široko razvejano servisno-prodajno mrežo, za tipično Volkswagnovo politiko kakovosti in za usmeritev v izvoz, ki je bila odločilnega pomena za gospodarski uspeh. V marcu leta 1946 so izdelali tisoči primerek modela ‘Käfer’, do konca (julij 2003) proizvodnje pa so izdelali približno 21,5 milijona primerkov tega legendarnega avtomobila, ki sodi v družbo najbolje prodajanih avtomobilov vseh časov. Denarna reforma leta 1948 in normalizacija zunanjetrgovinskih odnosov pa sta bila končno tista dejavnika, ki sta simpatično zaobljenemu avtomobilu začrtala pot uspeha. Potem ko so Britanci leta 1949 Volkswagen predali v skrbništvo zvezne republike, upravljanje pa prenesli v roke zvezne dežele, se je tovarna s ‘hroščem’ in transporterjem povzpela v simbol nemškega “gospodarskega čudeža”. V 50-ih letih prejšnjega stoletja so odprli nove tovarne v Hannovru in Kasslu, kasneje pa še v Emdnu in Salzgittru. Podjetje je želo uspehe tudi v tujini: leta 1947 so začeli z izvozom, leta 1952 je Volkswagen v Kanadi že ustanovil prvo tujo distribucijsko družbo, leta 1953 je sledila proizvodna družba “Volkswagen do Brasil Ltda.”. Leta 1955 so v Volkswagnu že proslavljali izdelavo milijontega Volkswagnovega avtomobila po koncu vojne.

Leta 1960 se je Volkswagen preoblikoval v delniško družbo in se delno privatiziral. Potem je leta 1965 prevzel družbo Auto Union GmbH, ki se je leta 1969 z delniško družbo NSU Motorenwerke združila v današnji Audi AG, ter se razvil v nemški avtomobilski koncern. Med letoma 1973 in 1975 so v Volkswagnu prešli z zračno hlajenih motorjev, vgrajenih v zadku (do konca leta 1974 je Wolfsburg zapustilo točno 11.916.519 izdelanih ‘hroščev’), na sodobne avtomobilske koncepte s tekočinsko hlajenimi motorji in pogonom na sprednja kolesa. Passat, golf in polo so tiste tri modelske vrste, ki vse do današnjih dni predstavljajo jedro Volkswagna. Sredi 70-ih let prejšnjega stoletja se je Volkswagen prerodil; podjetje se je s svojimi proizvodi namreč odzvalo na spremenjene gospodarske razmere, ki so sledile šoku zaradi cen nafte leta 1973. Že leta 1976 so Nemci v Wolfsburgu izdelali golfa s serijsko številko 2 milijona. Čeprav je podjetje zraslo na Spodnjem Saškem v Nemčiji, se je njegova zgodnja internacionalizacija, npr. vstop na kitajski trg leta 1982, izkazala kot jamstvo za uspeh. Leta 1988 je Wolfsburg zapustil golf s serijsko številko 10 milijonov, nekoliko kasneje so začeli izdelovati tudi modela polo in lupo. Poleg tega se je Volkswagen tudi s ponudbo svojih finančnih storitev, združenih pod okriljem družbe Volkswagen Financial Services AG, v tem času uspešno prilagodil razmeram, ki jih je prinesla globalizacija.

Leta 2007 so v Wolfsburgu izdelali golfa s serijsko številko 25 milijonov, leta 2013 se je ta številka povzpela na 30 milijonov izdelanih primerkov modela golf. Od leta 1936 do današnjih dni je v Wolfsburgu nastajalo več kot 20 različnih modelov avtomobilov, med njimi tudi passat, audi 50 (alias VW polo), audi 80, audi 100, jetta, bora, golf variant in Seatova arosa. Danes v Wolfsburgu nastajajo predvsem modeli golf (različice sportsvan, variant, e-golf in GTE) ter modela touran in tiguan. Trenutno Nemci vsak proizvodni dan izdelajo približno 3800 novih avtomobilov. Sicer pa je wolfsburška bilanca z več kot 170 milijoni izdelanih novih vozil vseh znamk več kot zgovorna.

Na povezavi si lahko ogledate široko galerijo fotografij: http://www.volan.si/novosti/novice/3961-wolfsburg/

vir: Volan.si

It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!