FORUM

Volkswagen tovarna Bratislava


Forum Srečanja Potopisna potovanja Volkswagen tovarna Bratislava

Neodgovorjene teme | Aktivne teme

Prikaz 1 prispevka (od skupno 1)
  • Avtor
    Prispevki
  • #1346
    bundr
    bundr


    administrator foruma
    Vozim: Passat 3BG
    Pridružen/a: 19/12/2013
    Lokacija: Gorenjska
    1709 sporočil

    En moj zanimiv izlet iz lanskega leta.

    Februarja leta 2013 sem se odpravil proti Bratislavi z namenom, da si ogledam mesto ter glavno točko tega izleta Volkswagen tovarno. Tovarno VW Slovakia sestavljajo 3 tovarne in sicer ena najbolj poznanih in glavnih je v Bratislavi – VW SK Bratislava, sledi ji tovarna v Košicah, kjer se izdelujejo avtomobili za Ruski trg ter tovarna v Martinu, kjer izdelujejo motorje in menjalnike.

    Tovarna v Bratislavi je največja na Slovaškem – 1.708 8092m2 v kateri je zaposlenih 8.400 ljudi. V tovarni proizvajajo manjši družinski avto – VW Up, Škoda Citigo, Seat Mii ter SUV – VW Touareg, Audi Q7 in Porsche Cayenne. V letošnjem letu 2013 bodo začeli s proizvodnjo e-Up modelom.

    Najprej malo zgodovine…
    Leta 1992 so kot VW Bratislava začeli s proizvodnjo VW Passat Variant in imeli 1000 zaposlenih. Leta 1994 je sledil Golf III in v tem času se je število zaposlenih povečalo na 3.000. Leta 1999 se je podjetje združilo in preimenovalo v VW Slovakia. V istem letu so začeli s proizvodnjo VW Polo 6n2 (5.000 zaposlenih). V tem vmesnem času so izdelovali tudi različne dele za VW Boro,.. V letu 2002 so začeli s proizvodnjo SUV – VW Touareg, leta 2005 pa je sledil Audi Q7. Škoda Octavia je kot prvi model znamke Škoda iz tovarne prišla leta 2008. Prvi model znamke Seat pa je bila Ibiza in so jo so začeli proizvajati leta 2010. V istem letu so začeli s proizvodnjo Porsche Cayenne. Leta 2011 so kot mali družinski avto pojavijo VW Up, Škoda Citigo in Seat Mii.

    Za sam ogled tovarne veljajo stroga pravila glede varnosti. Telefoni in ostale elektronske naprave so strogo prepovedane. Pred ogledom se je potrebno legatimirati in oddati elektronske naprave. Sprehajanje po prostoru, ki že zajema tovarno je brez spremstva zaposlenih prepovedano. Tudi zaposleni imajo takšno kontrolo tudi ob izstopu. Sam ogled je trajal slabi 2 uri.

    Nekaj stavkov o samem ogledu…
    Ogled se prične v prostoru Avto Forum s predstavitvijo kratkega predstavitvenega filma. Sledi kratek ogled zgodovine, ter pogled v prihodnost (Think Blue) ter predstavitvijo tovarne (prostorov) na zemljevidu. Predstavijo štiri glavne elemente na katerih slonijo: TRUST (zaupanje) – wv Up, FUN (zabava) – Q7, QUALITY (kvaliteta) – VW Touareg hibrid (en elemetn mi je ušel iz glave). Avtomobili, ki se nahajajo v salonu si je možno pobližje ogledati.
    Med hojo proti hali H3, se gre medtem mimo hale H6a/H6b kjer izdelujejo karoserije ter hale H8, kjer izdelujejo pogonske sklope. V hali H3 si lahko ogledamo sestavljanje avtomobilov. Opazuje se lahko od trenutka, ko prispe pobarvana karoserija na proizvodnjo linijo, združitev šasije z karoserijo, združitev vseh komponent do končne izdelave. Zaposleni delajo v 3 izmenah, ločijo se po oddelkih ter barvah majic. Ko je avto končan ga odpeljejo na valje, kjer testirajo kakovost izdelave. Nato gre še pod luči, kjer preverijo lak ter ostale stvari. Poleg zaposlenih, ki dostavljajo material na oddelke uporabljajo tudi robotska vozila, ki prav tako dostavljajo večje komponente. Vse hale so med seboj povezane z podzemnimi tuneli.
    Ogledali smo si celotno linijo na kateri sestavljajo mestne malčke, za SUV pa je zmanjkalo časa. Za trenutek smo si jih ogledali od daleč.

    Sledi ogled 452 metrov dolge „cableway“ žičnice za prevoz avtomobilov iz proizvodnje do skladišča in testne proge. Testne proge si ni moč ogledati, ogledati pa si je možno Off Road poligon, ki je odprt od april do oktobra, kjer potekajo testiranja za SUV. V času našega ogleda je poligon bil zaprt, zaradi obnove.

    Vsak dan štirje vlaki pripeljejo material iz Martina, ter odpeljejo po 4 vagone avtomobilov. Za prevoz uporabljajo tudi tovornjake, s katerimi iz tovarne odpeljejo 150 avtomobilov dnevno. Imajo tudi svojo gasilsko brigado in pa reševalno postajo. Po koncu ogleda se je moč ustaviti v njihovi trgovini, kjer imajo vse od oblek, modelčkov, obeskov, posod,…itd.

    Še nekaj zanimivosti…

    BODY SHOP – SUV karoserije proizvajajo v 688 različicah, medtem ko za malčke (UP, Citigo, Mii) pa v 78 variantah.

    PAINT SHOP – 39 serijskih barv in neomejeno število veznih barv s pomočjo najsodobnejše tehnologije. 5 nanosov barve je tanjših od človeškega lasu.

    ASSEMBLEY – V največji hali (H3), ki je velika kot 21 nogometnih igrišč, sestavljajo 6 modelov 5 različnih znamk na 3 linijah. SUV linija je dolga 1.3 kilometra, NSF linija pa 800 metrov.

    AGGREGATES – V letu 2011 so izdelali 401.000 menjalnikov in motorjev, skupaj z podvozjem oz. šasijo. Končana šasija potuje v halo H3 skozi 282 metrov dolg tunel.

    QUALITY – Približno 700 zaposlenih vsak dan preverja kvaliteto izdelave. Opravijo več kot 1500 inšpekcijskih pregledov. Ker je kvaliteta obljuba do stranke.

    CABLEWAY – Transportira avtomobile do testne proge. Dolga je 452 metrov in visoka 4.1 metra. Povprečna hitrost žičnice je 8.3 km/h, največja pa 10.4 km/h.

    TEST TRACK – Proga je dolga 2.8 kilometra, kjer testirajo funkcionalnost, zvočnost,… testirajo v vsakem vremenu na 8 različnih podlagah.

    VW Slovakia proizvaja 5 avtomobilskih znamk v tej tovarni. Iz Slovaške izvažajo avtomobile v 148 držav. Večino avtomobilov gre v Nemčijo.

    Pa še nekaj slikovnega materiala…

    Tovarna iz zraka…. slika vzeta iz interneta

    Načrt proizvodnje oz. hale v katerih kaj izdelujejo

    Na cesti do tovarne je moč srečati večje število tovornjakov. Tudi z že končanimi avtomobili.

    Zadaj za ogrado je testna proga, kjer preizkušajo končane avtomobile

    Vhod v tovarno oz. njeno dvorišče

    Auto Forum – v tej stavbi se začne ogled in predstavitev (zanimiva je stena in v njej razstavljeni VW modelčki)

    V daljavi se vidi CABLEWAY

    Za konec lahko povem, da je izlet več kot uspel, zelo zanimivo je videti na kakšen odličen in organiziran način deluje tovarna in celotno osebje. Priporočan ogled :thumbsup:

    • To temo je spremenil/a bundrbundr 10 years, 9 months nazaj.

    It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!

Prikaz 1 prispevka (od skupno 1)

Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.