FORUM

Volkswagen zgodovina, obletnice, jubileji…


Forum Splošno Splošna debata Volkswagen zgodovina, obletnice, jubileji…

Neodgovorjene teme | Aktivne teme

  • Avtor
    Prispevki
  • #4933
    bundr
    bundr


    administrator foruma
    Vozim: Passat 3BG
    Pridružen/a: 19/12/2013
    Lokacija: Gorenjska
    1709 sporočil

    Volkswagen AG

    Tip: Veja koncerna Volkswagen Group, (ISIN: DE0007664005)
    Panoga: Avtomobilska industrija
    Ustanovitev: 1937
    Sedež: Nemčija – Wolfsburg
    Ključni ljudje: Martin Winterkorn, predsednik uprave
    Produkti: 6.258.333 avtomobilov (2012)
    Prihodek: Rast 50.245 milijard € (2005)
    Dobiček neto: Rast 741 milijonov € (2005)
    Št. zaposlenih: 344,900
    Spletna stran: Volkswagen International – http://www.volkswagen.com/de.html

    Volkswagen AG (kratica VW) je nemško avtomobilsko podjetje s sedežem v Wolfsburgu. Predstavlja jedro koncerna Volkswagen Group in je v svetovnem merilu tretji največji izdelovalec avtomobilov, takoj za Toyoto in GM in največji v Evropi. Pripadajo mu blagovne znamke Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat, Škoda in Volkswagen. Slednji pa je tudi, po prodajnih rezultatih, vodilni v koncernu. Ime podjetja v dobesednem prevodu pomeni »ljudski avto«.

    Zgodovina

    Pobudnik ustanovitve je bil Adolf Hitler (11. februar 1933 v Berlinu na avtomobilski razstavi). Želel je avtomobil, ki lahko na avtocesti razvije trajno hitrost 100 km/h, ima 4 za družino primerne sedeže, skromno porabo goriva in stane manj kot 1000 takratnih Mark. Naročilnico za prototip je dobil leta 1934 Ferdinand Porsche. Kmalu je nastal Hrošč (Maikäfer). Ker nemška avtomobilska industrija ni bila zainteresirana, je bila izgradnja tovarne zaupana DAF (nemški delavski fronti).

    Razvoj Volkswagen logotipa skozi leta…

    It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!

    #4934
    bundr
    bundr


    administrator foruma
    Vozim: Passat 3BG
    Pridružen/a: 19/12/2013
    Lokacija: Gorenjska
    1709 sporočil

    V lanskem letu (1.7.2013) je Volkswagen tovarna v Wolfsburgu praznovala 75 let obstoja.

    Wolfsburg praznuje 75 let obstoja

    Za prebivalce nemškega mesta Wolfsburg je poseben dan, ker praznujejo točno 75 let obstoja tega pomembnega industrijskega mesta, ki so ga nekoč (od leta 1938 do leta 1945)poznali samo s polnim imenom ‘Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben’, ker je zraslo na območju nekdanje vasice Fallersleben.

    Ime Wolfsburg, ki ga je posodil bližnji srednjeveški grad, smo dobili šele po posredovanju Britancev, ki so 25. maja 1945 izvršili preimenovanje mesta. Te pomembne obletnice (1. julij leta 1938) so se danes spomnili tudi v koncernu Volkswagen, ker je Wolfsburg že od samega začetka zelo pomemben kamenček v mozaiku koncerna Volkswagen. Vse skupaj se je pričelo odvijati 22. junija leta 1934, ker je tedanja nemška vladna organizacija RDA (Reichsverband der Automobilindustrie) seznanila vodilne v podjetju ‘Dr. Ing. h.c. F. Porsche GmbH, Konstruktionen und Beratung für Motoren – und Fahrzeugbau’ z vladnim naročilom, ki je podjetju prof. Ferdinanda Porscheja prineslo razvoj in izdelavo prototipnega nemškega ljudskega vozila, znanega tudi pod nazivom ‘KdF-Wagen’.

    Prototipni koncept ljudskega vozila, ki ga je prof. Porsche predstavil že 17. januarja leta 1933 je prepričal tudi tedanjo nacistično oblast, ker je v njem videla odlično priložnost za uveljavitev njihove ‘KdF’ (Kraft durch Freude) strategije, ki bi zaradi Volkswagnove nizke (990 Reichsmark) prodajne cene in ugodnega kreditiranja (5 Reichsmark na teden) poskrbela, da bi postal pravi ‘Jedermanns-Auto’ (avtomobil za vsakogar) in tako tudi opravičil ime Volkswagen (ljudsko vozilo). Zato so 7. decembra 1934 namesto enega naročili tri prototipe, ki so vsi nastali v domači garaži prof. Porscheja. 3. julija 1935 je pred RDA komisijo potekala prva predstavitev prototipne limuzine, ki jo je krasila oznaka V1 (V = Versuchswagen), v roku petih mesecev (22. decembra 1935) pa so predstavili tudi V2 v kabrioletski izvedbi. V času (februar 1936), ko se je pred komisijo pojavil V3 so se pojavila tudi prva nesoglasja med člani vladne komisije, ki bi skoraj zaustavila projekt ljudskega vozila, ker je bilo nekaj članov komisije prepričanih, da je projekt preveč tehnološko napreden in bi lahko resno ogrozil tedanje nemške proizvajalce avtomobilov.

    Navzlic vsemu so bili pri RDA tako zadovoljni, da so naročili izdelavo 30 prototipov (VW30) pri tedanjem podjetju Daimler-Benz AG, kjer naj bi tudi izvedli vsa potrebna testiranja. To se je tudi uresničilo, Mercedes-Benzovi testni vozniki pa so z njimi prevozili približno 2,4 milijona testnih kilometrov. Čeprav je bilo prvotno načrtovano, da bo za izvedbo projekta ljudskega vozila poskrbelo več tedanjih nemških proizvajalcev (izdelava posameznih sklopov) so se nemški oblastniki 4. julija leta 1936 odločili, da bodo na območju Fallerslebena (današnji Wolfsburg) postavili obrat, namenjen le izdelavi ‘ljudskih vozil’. 28. maja leta 1937 so Nemci ustanovili tudi družbo Gezuvor (Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH), ki se je ukvarjala s pripravo na proizvodnjo. Ker je bil prof. Ferdinand Porsche izbran kot eden izmed treh ‘Geschäftsführerjev’ mu je družba Gezuvor dodelila tudi nalogo konstruiranja in priprave potrebne proizvodne tehnologije, kjer je prof. Porsche s pridom uporabil pridobljeno znanje in opažanja iz njegovega obiska tedanjih avtomobilskih proizvajalcev v ZDA.

    Naslednji pomemben datum je 26. maj leta 1938, ker je Adolf Hitler pred zbrano javnostjo postavil temeljni kamen nove tovarne. To slovesnost so takrat izkoristili tudi za predstavitev vozila, čeprav so ob tem uporabili samo makete v merilu 1:1, ki so jih izdelali iz lesa. V drugi polovici leta 1938 so predstavili prototipno serijo VW38, ki jo zaznamuje skoraj velikoserijska podoba izdelanih prototipov. Čeprav so Nemci po zaslugi ugodnega kreditiranja do takrat že zbrali približno 340.000 individualnih naročil do kupcev ni prišel niti en sam Volkswagen, ker so se nad Evropo že začeli zbirati temni oblaki bližajoče se vojne, ki so poskrbeli za drugačen razvoj dogodkov. Tako je tovarno do konca druge svetovne vojne zapustilo približno 60.000 tedanjih vojaških terensko prehodnih vozil v različnih oblikah (‘Kübelwagen’, ‘Schwimmwagen’ in ‘Kommandeurwagen’), tudi z delnim štirikolesnim pogonom. Poleg tega lahko omenim tudi paralelni športni projekt z oznako Typ 64 ‘Berlin-Rom-Wagen’, ki naj bi leta 1939 nastopil na vztrajnostni dirki Berlin-Rim. Zaradi njegove, aerodinamično optimirane karoserije iz aluminija in ‘sfriziranega’ hroščevega motorja, ki ga je lahko pognal do 145 km/h ima to vozilo med poznavalci in zgodovinarji status pravega prednika kasnejših Porschejev.

    Po končani drugi svetovni vojni od tovarne po bombandiranju ni ostalo veliko, prvotni načrti zavezniških sil pa so predvidevali popolno uničenje tovarne in njenih izdelkov. Predstavniki britanskih sil so sčasoma spremenili svoje mnenje in naročili majorju kraljevih inžinerskih enot (Royal Electrical and Mechanical Engineers) zagon civilne proizvodnje vozil. Major Ivan Hirst je s svojimi pooblastili zagotovil pričetek proizvodnje v decembru leta 1945. Na začetku je bila kompletna proizvodnja namenjena uporabi v zavezniških enotah in za potrebe policije. V samem mestu Wolfsburg so z uporabo hroščev (tip I) povzročili zanimanje meščanov in tujcev za nakup tega zanesljivega vozila. Novembra leta 1945 so izvedli prve volitve predstavnikov zaposlenih. Na Nizozemsko so leta 1947 izvozili prvi kontingent vozil, sčasoma pa so hrošče izvažali tudi v druge evropske države. Leta 1949 je 10277 zaposlenih proizvedlo 46154 vozil, na tuje trge jih je odšlo 7128. 8. oktobra leta 1949 je britanska vojaška oblast predala nadzor nad tovarno VW in jo izročila vladi nemške zvezne dežele Spodnje Saške, kjer je srce in duša te znamke. Serijska proizvodnja civilne izvedbe modela ‘Käfer’ (hrošč) se je pričela odvijati šele leta 1945, v marcu leta 1946 so izdelali tisoči primerek, do konca (julij 2003) proizvodnje pa so izdelali približno 21,5 milijona primerkov tega legendarnega avtomobila, ki sodi v družbo najbolje prodajanih avtomobilov vseh časov.

    V koncernu Volkswagen so počastitev petinsedemdesete obletnice ustanovitve mesta, ki je čez sedem let dobilo sedanje ime, pospremili z nekaj zanimivimi darili, od katerih bo eno resnično impozantno, ker bo ob obrobju mesta zrasla nova, belo obarvana kiparska skulptura (dolžina: 9,95 metra, širina: 4,25 metra, višina: 3,30 metra) aktualnega golfa (merilo: 2,3:1), ki bo izdelana iz umetnih materialov (neopor). Poleg tega bo koncern Volkswagen mestu Wolfsburg podaril nov in dobro opremljen MAN-ov vlačilec s priklopnikom, ki bo imel funkcijo premičnega laboratorija, kjer bo domačim šolarjem lahko ponudil vpogled v informatiko, matematiko, naravoslovje in tehniko. Današnje praznovanje je popestrila tudi podelitev dveh maket, ki jih je županu (Klaus Mohrs) mesta Wolfsburg izročil prvi človek (Martin Winterkorn, predsednik uprave delniške družbe Volkswagen) domačega avtomobilskega koncerna.

    Nekaj slik, več si jih lahko ogledate na spodnji povezavi…

    vir: Volan – http://www.volan.si/novosti/novice/2576-volkswagen/

    It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!

    #4935
    bundr
    bundr


    administrator foruma
    Vozim: Passat 3BG
    Pridružen/a: 19/12/2013
    Lokacija: Gorenjska
    1709 sporočil

    Šestdeset let nemške kupe legende

    Volkswagen Karmann Ghia (Typ 14)

    V lanski jeseni (2013) je minilo 60 let od prve, takrat še neuradne predstavitve avtomobila, ki je poskrbel za precej višji ugled znamke Volkswagen, ker je to bil njihov prvi serijski model, ki je po zaslugi svoje elegantne podobe privabljal tudi bolj premožne kupce.

    Šestdeset let nemške kupe legende

    Za nastanek tega elegantnega nemško-italijanskega kupeja je zaslužen predvsem Wilhelm Karmann, tedanji lastnik leta 1901 ustanovljene karoserijske delavnice iz nemškega Osnabrücka, ki je na začetku petdesetih let prejšnjega stoletja opazil nenavaden družbeni fenomen. Za njegov nastanek so poskrbeli ameriški vojaki, ker so na starem kontinentu na veliko kupovali majhne in okretne evropske športne avtomobile, ki so po navadi končali v ZDA, skupaj z njihovimi lastniki. Karmann je v tem videl dobro priložnost za posel, zato se je že leta 1951 sestal z enim izmed vodilnih (dr. Karl Feuereisen, bivši vodja športnega oddelka pri znamki Auto Union, tedanji vodja prodaje in glavni svetovalec zelo konzervativno in restriktivno usmerjenega generalnega direktorja (Heinrich Nordhoff)) pri znamki Volkswagen, ki je sicer razumel njegove želje, vendar ga Karmann ni mogel pregovoriti k sodelovanju, ker so bili v Wolfsburgu takrat prepričani, da bi bil športni roadster na ‘hroščevi’ osnovi enostavno predrag za proizvodnjo.

    Za nadaljnji razplet dogodkov je poskrbelo šele srečanje med Karmannom in tedanjim novim lastnikom (Luigi Segre) torinske oblikovalske hiše Carozzeria Ghia, ki se je odvilo spomladi leta 1953 v ozračju tedanjega avtomobilskega salona v Ženevi. Takrat je Karmann Italijanu predstavil idejo o športnem avtomobilu na ‘hroščevi’ osnovi, vendar mu Segre takrat ni dal nobenega zagotovila, da bo idejo o oblikovanju avtomobila tudi dejanski izpeljal. V jeseni leta 1953 se je Karmann odpravljal na pariški avtomobilski salon, vendar ga je pred tem presenetil telefonski klic iz Torina, ki mu je naročil, naj se v Parizu oglasi v predmestju Neuilly, kjer je stal prodajni salon podjetja Ladouches, tedanjega uradnega uvoznika za vozila znamk Volkswagen in Chrysler, ker imajo zanj tam pripravljeno presenečenje.

    Čeprav je Karmann ob prihodu v Pariz domneval, da ga bo Italijan razveselil samo s kakšno skico, ga je tam pričakal nevozni prototip brez vgrajenega motorja v merilu 1:1, ki je Nemca popolnoma osupnil, ker je bil Karmann navdušen nad štirikolesnim izdelkom oblikovalske hiše Ghia. Prototip so takrat vrnili v Torino, kjer so izvedli nekaj manjših oblikovnih popravkov, kmalu zatem so ga odpeljali v Osnabrück, kjer so ga na skrivaj predstavili prej omenjenemu Nemcu (dr. Karl Feuereisen), ki ni mogel skrivati navdušenja. Zato je Feuereisen v novembru leta 1953 poskrbel, da se je z novim prototipom srečal tudi Heinrich Nordhoff, ki je bil nad vozilom zelo navdušen, vendar je zadevo komentiral v znanem stilu: „Wunderschön, aber natürlich viel zu teuer“, čeprav v Wolfsburgu tedaj sploh še niso vedeli kakšna bo prodajna cena novega Volkswagnovega športnika.

    Kmalu zatem je projekt Karmann Ghia dobil zeleno luč, zato so imeli Nemci v oktobru leta 1954 že razvito serijsko različico, ki so jo iz praktičnih razlogov predstavili šele naslednje leto na tedanjem avtomobilskem salonu v Frankfurtu, ko so trgovci že lahko začeli naročati novi kupe. Zanj so takrat odšteli točno 7.500 nemških mark. Za ta denar je kupec prejel avtomobil, ki verno uteleša prvo pravilo kupe igre, ki pravi, da mora kupe vedno dajati vtis hitrega avtomobila, čeprav ni nujno, da je tudi resnično hiter. Drug, zelo pomemben razlog za uvrstitev med prave kupeje leži v njegovi obliki, ker ima Karmann Ghia povsem drugačno zunanjo podobo kot limuzinski donator tehnološke osnove (hrošč), povsem drugače oblikovano armaturno ploščo in drugačno (ne samo dimenzijsko) notranjost potniške kabine.

    Čeprav je bil prvotni Typ 14 za današnje pojme slabotno motoriziran (1192 ccm³ – 30 KM) si je hitro pridobil veliko oboževalcev, tudi po zaslugi še bolj prestižne kabrioletske različice, ki je od leta 1957 navduševala predvsem prebivalce ZDA. Poleg tega je imel Karmann Ghia (dolžina: 4140 mm, širina: 1634 mm, višina: 1330 mm, masa avtomobila: 870 kg) izboljšano prednjo premo ter izboljšano aerodinamiko, zato ga je bilo lažje peljati, poleg tega je bil tudi nekoliko hitrejši od originala, ker je nekoliko lažji od ‘hrošča’. Kasnejše različice Karmannovega kupeja in kabrioleta so premogle 1,6-litrski bokser motor iz ‘hrošča’ 1302 S, ki je lahko mobiliziral 50 ‘bencinskih konj’ pri 4000 vrtljajih v minuti. Tako motoriziran kupe je lahko dosegel največjo hitrost 135 km/h in zaključil pospeševanje od 0-100 km/h v dvaindvajsetih sekundah. Prej omenjeni 1302 S je lahko dosegel največjo hitrost 131 km/h, edino pospeševal je nekoliko bolje (0 do 100 km/h: 19,7 sekunde).

    Od leta 1957 do konca leta 1974 so Nemci v Osnabrücku izdelali točno 362.601 kupejev ter 80.881 kabrioletov z legendarno oznako Karmann Ghia, za katero je nemški kupec leta 1971 odštel najmanj 8.690 nemških mark. Če si je omislil kabrioleta je bila zadeva še nekoliko dražja (9.590 nemških mark). Za podobno vsoto denarja si je Nemec takrat lahko omislil ford capri ali opel manto, za malenkost več denarja pa tudi limuzinski audi 100 (10.320 nemških mark) s samo enim parom bočnih vrat ali pa podobno izveden BMW 1602 (10.250 nemških mark).

    vir: Volan – http://www.volan.si/novosti/novice/2740-volkswagen-karmann-ghia–typ-14-/

    It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!

    #4936
    bundr
    bundr


    administrator foruma
    Vozim: Passat 3BG
    Pridružen/a: 19/12/2013
    Lokacija: Gorenjska
    1709 sporočil

    Še ena obletnica iz začetka letošnjega leta 2014…

    40 let Golfa: prodajna uspešnica, pobudnik trendov in ikona

    Volkswagen praznuje 40. obletnico Golfa – najuspešnejšega evropskega avtomobila vseh časov. Do sedaj je bilo prodanih že več kot 30 milijonov primerkov te prodajne uspešnice. Golf že ves čas sinonim za tehnični napredek.

    Ne glede na to, ali je v Golfa vgrajen turbomotor, direktno vbrizgavanje, ali ima električni ali priključni hibridni pogon; ali ima sistem ABS, sistem ESC, zaporo diferenciala XDS ali štirikolesni pogon 4Motion; ali morda avtomatsko uravnavanje razdalje, mestno funkcijo zaviranja v sili, funkcijo stabiliziranja prikolice ali večnaletnega zaviranja, avtomatsko klimatsko napravo Climatronic, avdiosistem Dynaudio, zaslon na dotik s senzorskim zaznavanjem približevanja ali LED-žaromete; ali gre za izvedbo Trendline, Comfortline ali Highline, GTI, GTD ali GTE – Golf je bil vedno tisti, ki je med ljudi ponesel najpomembnejše avtomobilske tehnologije in trende našega časa.

    Prvi serijski Golf je s tekočega traku v Wolfsburgu zapeljal 29. marca 1974. Tam, kjer je dolga desetletja na sceni prevladoval Hrošč z motorjem zadaj, se je z Golfom začela nova doba – doba prečno vgrajenega motorja spredaj in sprednjega pogona. Kot naslednik Hroščevih neverjetnih več kot 21,5 milijona primerkov naj bi Golf I, ki so ga idejno zasnovali Giorgio Giugaro in ekipa Volkswagen Design, nadaljeval zgodbo o uspehu do takrat najuspešnejšega avtomobila na svetu. In uspelo je: že oktobra 1976 je sledilo slavje ob milijontem Golfu. Sledili so prvi Golf GTI leta 1976, Golf Cabriolet leta 1979 in Golf GTD leta 1982.

    Avgusta 1983 se je pričela prodaja Golfa druge generacije To je bil Golf, pri katerem so se v njegovem razredu pojavili uravnavani katalizator (1984), antiblokirni sistem (ABS, 1986) in servo krmiljenje, ter prvi Golf,ki je bil na voljo s štirikolesnim pogonom (syncro, leta 1986). S tretjo generacijo Golfa je Volkswagen avgusta 1991 vpeljal novo obdobje varnosti. Golf III je bil prvi v seriji, ki je imel od leta 1992 naprej vgrajene čelni varnostni blazini. Velik napredek na področju konstrukcije karoserije je prinesel tudi bistvene izboljšave pri naletnih lastnostih vozila. Kasnejši tehnični mejniki serije so bili še prvi šestvaljni motor (VR6), tempomat, prvi dizelski motor z neposrednim vbrizgavanjem (TDI, leta 1993), novi Cabriolet, novi štirikolesni pogon (syncro II) ter prvi Golf Variant.

    Z Golfom IV je leta 1997 dodatno napredovalo tudi področje varnosti: najboljši primer je uvedba sistema ESC. Leta 1998 je Volkswagen nato predstavil prvega Golfa s štirikolesnim pogonom s sklopko haldex – Golfa 4Motion. V letu 2002 je Volkswagen predstavil Golfa R32, ki je dosegal hitrost 250 km/h – s tem vrhunskim modelom se je v seriji prvič predstavil revolucionarni menjalnik z dvojno sklopko (DSG).

    Golf serije V pa je bil Golf, ki je s svojim udobjem, dinamiko in kakovostjo leta 2003 prekosil marsikaterega tekmeca višjega srednjega razreda. To je veljalo tudi pri varnosti. Prvič je bilo Golfa po želji mogoče naročiti s stranskimi varnostnimi blazinami tudi za zadnjo klop – skupaj s šestimi serijskimi varnostnimi blazinami (čelnimi, sprednjimi stranskimi in blazinami za glavo) je bilo tako v vozilu kar osem varnostnih blazin. Na področju udobja in dinamike je Golf V prepričal s svojo novo štirivodilno zadnjo premo, 7-stopenjskim menjalnikom DSG, biksenonskimi žarometi, panoramskim strešnim oknom in prvo različico motorja Twincharger (TSI) na svetu, ki je leta 2006 prinesla turbopolnilnik s kompresorskim polnjenjem. Poleg tega so se nato predstavili še Golf Plus leta 2006, leto kasneje pa še CrossGolf, novi Variant in zelo varčen Golf BlueMotion (4,5 l/100 km).

    Z Golfom serije VI so od leta 2008 vedno bolj prodirali motorji TSI, sledila pa je tudi sprememba pri turbodizelskih motorjih (TDI): tehniko vbrizgavanja preko šob s tlačilkami je zamenjalo vbrizgavanje preko skupnega voda, ki je prineslo več dinamike pri nižji porabi. Pri tem je bil prvak drugi Golf BlueMotion s povprečno porabo goriva le 3,8 l/100 km oz. z emisijami CO2 v vrednosti le 99 g/km. Z novimi asistenčnimi sistemi (med drugim z asistenco za dolge luči Light Assist, parkirnim sistemom s krmilno avtomatiko Park Assist, ipd.) je bil Golf VI v tistem času najbolj napredni Golf.

    Volkswagen je 4. septembra 2012 praznoval svetovno premiero sedme generacije Golfa. Maso vozila so zmanjšali za do 100 kilogramov. Glede na različico motorja se je poraba v primerjavi s predhodno generacijo znižala za do 23 odstotkov. Novi Golf TDI BlueMotion 1 porabi v standardiziranih pogojih v NEVC samo še 3,2 l/100 km (oz. ima emisije CO2 v g/km: 85). Poleg tega je Volkswagen Golfa opremil s celo armado novih asistenčnih sistemov, od katerih so nekateri del serijske opreme. Letos Volkswagen z elektromotorjem opremlja razred kompaktnih vozil: kupcem je že na voljo e-Golf 2, ki ga poganja izključno elektromotor in ima akcijski radij okrog 190 kilometrov. Od jeseni bo na voljo Golf GTE 3; njegov priključni hibridni pogon je dosegel standardizirano porabo le 1,5 l/100 km, samo s pogonom na elektromotor pa lahko z njim prevozite okoli 50 kilometrov.

    Golf je najbolj pogosto izdelan Volkswagnov model vseh časov. Poleti 2013 je sedma generacija že presegla mejnik 30 milijonov izdelanih vozil. Trenutno serijo izdelujejo v Wolfsburgu in Zwickauu (Nemčija), v Fošanu (Kitajska) in Puebli (Mehika).

    1 Poraba goriva Golf TDI BlueMotion v l/100 km: mestna vožnja 3,8 / izvenmestna vožnja 3,0 /kombinirana vožnja 3,2; emisija CO2 v g/km: 85 (kombinirana), razred učinkovitosti: A+
    2 Poraba električne energije e-Golf, v kWh/100 km: 12,7 (kombinirana vožnja), emisija CO2 v g/km: 0 (kombinirana), razred učinkovitosti: A+
    3 Golf GTE: Poraba goriva v l/100 km: 1,5 (kombinirana), emisija CO2 v g/km: 35; razred učinkovitosti: A+

    vir: Avtomobilizem.com

    V počastitev 40 -te obletnice Golfa, so pri Volkswagnu pripravili poseben model GOLF VII “40th Anniversary Edition”

    Več o njem si lahko preberete na forumu ali pa na spodnji povezavi

    GOLF VII "40th Anniversary Edition" concept

    It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!

    #4960
    bundr
    bundr


    administrator foruma
    Vozim: Passat 3BG
    Pridružen/a: 19/12/2013
    Lokacija: Gorenjska
    1709 sporočil

    40 let Volkswagnovega kombikupeja Volkswagen Scirocco

    Se spominjate leta 1974? Tudi takrat so Nemci postali svetovni prvaki v nogometu, Evropa si je ravno opomogla od prve svetovne naftne krize, FIAT je v tistih časih predstavljal največjega in najbolj uspešnega evropskega proizvajalca osebnih avtomobilov, medtem ko se je koncern Volkswagen takrat nahajal na robu rentabilnosti.

    Za Volkswagnove tedanje poslovne težave je bilo krivo predvsem vztrajanje vodilnih pri zastareli tehnološki zasnovi modelov v stilu legendarnega hrošča, ker so bili to časi, ko so moderni in napredno zasnovani avtomobili imeli prečno postavljene motorje v nosu avtomobila in prednji pogon, zasnova motor in pogon zadaj, ki je v zadnjem času spet aktualna (novi twingo in oba nova smarta) pa je takrat pristala na smetišču zgodovine. Vendar so imeli Nemci leta 1974 v rokavu skrito ‘rešilno bilko’ (prva generacija modela golf), čeprav ob prvi predstavitvi novega kombilimuzinskega modela niso bili povsem prepričani v njegov tržni uspeh.

    Čeprav v Wolfsburgu ob predstavitvi prvega golfa niso iznašli segmenta kombilimuzin, ker je takrat obstajalo že kar nekaj uspešnih serijskih primerkov te karoserijske zasnove, so bili Nemci med prvimi, ki so to praktično 3- in 5-vratno zasnovo vpeljali v tedanji spodnji srednji razred, kjer so do takrat kraljevale predvsem 2- in 4-vratne limuzine ter 3- in 5-vratni karavani. V današnjih časih vemo, da je bila to zgodba s srečnim koncem, saj je golf hitro postal najpomembnejši in najuspešnejši model znamke Volkswagen. Vendar malo ljudi ve, da je za nastanek modela golf zaslužen tudi kupe model scirocco, ki so ga Nemci v prototipni obliki predstavili že marca leta 1973 v Ženevi, medtem ko se je golf predstavil šele v juniju leta 1974.

    Ko se je slavni Giorgetto Giugiaro leta 1973 ukvarjal z obliko prvega golfa ga je prešinila ideja o kompaktnem 2+2 kupeju, zasnovanem na golfovi tehnološki platformi, vendar tedanji vodilni pri znamki Volkswagen niso imeli posluha za športne avtomobile, zato so Giugiarovo idejo hitro zavrgli. Več posluha za to idejo je takrat pokazal Wilhelm Karmann iz Osnabrücka, ker so se v podjetju Karmann takrat ukvarjali z naslednikom legendarnega ‘kupe hrošča’, znanega po modelni oznaki Karmann-Ghia. Ob predstavitvi italijanskega kupe projekta je Wilhelm Karmann pokazal toliko navdušenja, da je razvezal mošnjiček in sam, brez pomoči znamke Volkswagen, podprl izvedbo projekta.

    Zanimiva je tudi anekdota glede imen bodočih modelov, ker so v Wolfsburgu leta 1973 pričeli staviti na vetrove. Prvi model iz te serije je passat, sledil je kombikupejevski 3-vratni scirocco, kasneje naj bi dobili še kombilimuzinski model blizzard, vendar so se kasneje pri tem modelu raje odločili za ime golf. Prvi serijski primerek povsem novega kupeja, ki je s svojo podobo odstopal od tedaj uveljavljenih ‘notchback & fastback’ kupe primerkov, se je pojavil leta 1974 na tedanjem avtomobilskem salonu v Ženevi, kjer je njegova predstavitev odjeknila kot bomba. To oblikovalsko kupe filozofijo, ki namesto klasičnega dolgega motornega pokrova in kratkega zadka favorizira krajši (posledica prečne postavitve pogonskega sklopa) prednji del avtomobila in nekoliko nižjo kombilimuzinsko strešno konstrukcijo in zadek, je Giugiaro kasneje (leta 1976) uporabil tudi pri prvi generaciji kupe različice alfe alfasud, ki je znana po modeli oznaki alfasud sprint.

    Zato boste ob prebiranju tedanjih nemških avto katalogov lahko izvedeli, da je scirocco (dolžina: 3885 mm, širina: 1624 mm , višina: 1309 mm, medosna razdalja: 2400 mm, masa avtomobila: od 750 do 810 kg) pravi ‘kombi-coupé’, ker ima 3-vrata, ki ga povezujejo s klasičnimi kombilimuzinami (križanec med limuzino in karavanom). Podobno velja za vse naslednje generacije tega modela, vključno z aktualno izdajo, ki je zasnovana v podobni kombikupe maniri kot predstavniki obeh, prejšnjih generacij. Leta 1981 so Volkswagnovi hišni oblikovalci poskrbeli za evolucijski nastanek druge generacije tega modela, ki je še vedno temeljila na tehnološki platformi prve generacije modela golf (dolžina: 3815 mm, širina: 1610 mm , višina: 1410 mm, medosna razdalja: 2400 mm, masa avtomobila: od 780 do 800 kg), ker so z njenim načrtovanjem pričeli že leta 1976. Scirocco II (dolžina: 4050 mm, širina: 1645 mm , višina: 1280 mm, medosna razdalja: 2400 mm, masa avtomobila: od 875 do 970 kg) se je leta 1992 umaknil kupe modelu corrado, ki pa ni nikoli privabil toliko kupcev. Do takrat so Nemci prodali točno 795.650 primerkov obeh generacij modela scirocco, ki so ga Nemci ponovno oživili leta 2008. Do sedaj je aktualna tretja generacija pritegnila že več kot 200.000 kupcev.

    Ob tokratnem jubileju tega modela se velja spomniti tudi dveh zanimivih unikatnih prototipov, ki sta že leta 1983 burila domišljijo tedanjih ljubiteljev modela scirocco. Prvi nosi oznako ‘Bi-Motor’ scirocco 360/4WD. V tem primeru so Nemci v avtomobil vgradili dva 1,8-litrska 4-valjna bencinska motorja, ki sta lahko ob pomoči tuninga mobilizirala skupnih 360 KM (vsak po 180KM). Tako smo dobili ‘zverinski scirocco’, ki je lahko zaključil pospeševanje od 0-96 km/h v 4,5 sekunde in na koncu dosegel največjo hitrost 290 km/h. Naslednjega leta so predstavili še šibkejšo različico, ki je nosila oznako ‘Bi-Motor’ scirocco 280/4WD, vendar dlje od voznih prototipov niso nikoli prišli…


    vir: Volan – http://www.volan.si/novosti/novice/3823-volkswagen-scirocco/

    It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!

    #5189
    bundr
    bundr


    administrator foruma
    Vozim: Passat 3BG
    Pridružen/a: 19/12/2013
    Lokacija: Gorenjska
    1709 sporočil


    Že dva milijona karavanskih Golfov

    V avtomobilski tovarni Zwickau družbe Volkswagen Sachsen GmbH je danes s tekočega traku zapeljal že dvomilijonti Golf Variant na svetu.

    Jubilejno vozilo je bel Golf Variant Highline z 1,4-litrskim motorjem TSI z močjo 110 kW (150 KM) in paketom zunanje opreme R-Line. Variant je globalno najbolj priljubljena izpeljanka iz Golfove družine, na trgu pa je že vse od tretje generacije Golfa. Serijska proizvodnja je stekla leta 1993 v Wolfsburgu in Osnabrücku. Izdelovali so ga tudi v Bratislavi (Slovaška) in Puebli (Mehika). Od leta 2007 so Golf Variant proizvajali v sklopu družbe Volkswagen de México v Puebli. Tam je s tekočega traku prišlo okrog 700.000 Golfov Variantov pete in šeste generacije. Od maja 2013 izdelujejo sedmo generacijo Golfa Varianta ekskluzivno v Zwickauu. Od leta 2015 naprej ga bodo vzporedno s Zwickauom proizvajali tudi v mehiški Puebli.

    vir: avtomanija

    It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!

    #5643
    bundr
    bundr


    administrator foruma
    Vozim: Passat 3BG
    Pridružen/a: 19/12/2013
    Lokacija: Gorenjska
    1709 sporočil

    42 milijonov izdelanih avtomobilov

    4. julija leta 1936 so se tedanji nemški nacionalsocialisti odločili, da bodo na območju Fallerslebena (današnji Wolfsburg) postavili novo tovarno, namenjeno le izdelavi ‘ljudskih vozil’ (model ‘hrošč’). Do včeraj so Nemci na tem industrijskem območju izdelali približno 42 milijonov novih avtomobilov.

    V primeru jubilanta gre za belo obarvanega hibridnega golfa GTE (204 KM), ki so ga ob včerajšnjem jubileju postavili ob bok golfa GTi iz leta 1978. Začetek proizvodnje v Wolfsburgu sega v leto 1938. V drugi polovici tega leta so Nemci predstavili prototipno serijo VW38, ki jo zaznamuje skoraj velikoserijska podoba izdelanih prototipov. Čeprav so Nemci po zaslugi ugodnega kreditiranja do takrat že zbrali približno 340.000 individualnih naročil do kupcev ni prišel niti en sam Volkswagen, ker so se nad Evropo že začeli zbirati temni oblaki bližajoče se vojne, ki so poskrbeli za drugačen razvoj dogodkov. Tako je tovarno do konca druge svetovne vojne zapustilo približno 60.000 tedanjih vojaških ‘športnih terencev’ v različnih oblikah (Kübelwagen, Schwimmwagen in Kommandeurwagen) in z delnim štirikolesnim pogonom. Serijska proizvodnja civilne izvedbe modela ‘Käfer’ se je pričela odvijati šele leta 1945.

    Volkswagnova tovarna je potem, ko so jo zasegle zavezniške sile, postala civilizirano avtomobilsko podjetje šele po zaslugi britanske vojaške vlade, ki je avgusta 1945 oddala naročilo za proizvodnjo več kot 20.000 limuzin. Decembra 1945 se je s 55 vozili začela serijska proizvodnja. Poleg tega so Britanci na tem delu celine poskrbeli za široko razvejano servisno-prodajno mrežo, za tipično Volkswagnovo politiko kakovosti in za usmeritev v izvoz, ki je bila odločilnega pomena za gospodarski uspeh. V marcu leta 1946 so izdelali tisoči primerek modela ‘Käfer’, do konca (julij 2003) proizvodnje pa so izdelali približno 21,5 milijona primerkov tega legendarnega avtomobila, ki sodi v družbo najbolje prodajanih avtomobilov vseh časov. Denarna reforma leta 1948 in normalizacija zunanjetrgovinskih odnosov pa sta bila končno tista dejavnika, ki sta simpatično zaobljenemu avtomobilu začrtala pot uspeha. Potem ko so Britanci leta 1949 Volkswagen predali v skrbništvo zvezne republike, upravljanje pa prenesli v roke zvezne dežele, se je tovarna s ‘hroščem’ in transporterjem povzpela v simbol nemškega “gospodarskega čudeža”. V 50-ih letih prejšnjega stoletja so odprli nove tovarne v Hannovru in Kasslu, kasneje pa še v Emdnu in Salzgittru. Podjetje je želo uspehe tudi v tujini: leta 1947 so začeli z izvozom, leta 1952 je Volkswagen v Kanadi že ustanovil prvo tujo distribucijsko družbo, leta 1953 je sledila proizvodna družba “Volkswagen do Brasil Ltda.”. Leta 1955 so v Volkswagnu že proslavljali izdelavo milijontega Volkswagnovega avtomobila po koncu vojne.

    Leta 1960 se je Volkswagen preoblikoval v delniško družbo in se delno privatiziral. Potem je leta 1965 prevzel družbo Auto Union GmbH, ki se je leta 1969 z delniško družbo NSU Motorenwerke združila v današnji Audi AG, ter se razvil v nemški avtomobilski koncern. Med letoma 1973 in 1975 so v Volkswagnu prešli z zračno hlajenih motorjev, vgrajenih v zadku (do konca leta 1974 je Wolfsburg zapustilo točno 11.916.519 izdelanih ‘hroščev’), na sodobne avtomobilske koncepte s tekočinsko hlajenimi motorji in pogonom na sprednja kolesa. Passat, golf in polo so tiste tri modelske vrste, ki vse do današnjih dni predstavljajo jedro Volkswagna. Sredi 70-ih let prejšnjega stoletja se je Volkswagen prerodil; podjetje se je s svojimi proizvodi namreč odzvalo na spremenjene gospodarske razmere, ki so sledile šoku zaradi cen nafte leta 1973. Že leta 1976 so Nemci v Wolfsburgu izdelali golfa s serijsko številko 2 milijona. Čeprav je podjetje zraslo na Spodnjem Saškem v Nemčiji, se je njegova zgodnja internacionalizacija, npr. vstop na kitajski trg leta 1982, izkazala kot jamstvo za uspeh. Leta 1988 je Wolfsburg zapustil golf s serijsko številko 10 milijonov, nekoliko kasneje so začeli izdelovati tudi modela polo in lupo. Poleg tega se je Volkswagen tudi s ponudbo svojih finančnih storitev, združenih pod okriljem družbe Volkswagen Financial Services AG, v tem času uspešno prilagodil razmeram, ki jih je prinesla globalizacija.

    Leta 2007 so v Wolfsburgu izdelali golfa s serijsko številko 25 milijonov, leta 2013 se je ta številka povzpela na 30 milijonov izdelanih primerkov modela golf. Od leta 1936 do današnjih dni je v Wolfsburgu nastajalo več kot 20 različnih modelov avtomobilov, med njimi tudi passat, audi 50 (alias VW polo), audi 80, audi 100, jetta, bora, golf variant in Seatova arosa. Danes v Wolfsburgu nastajajo predvsem modeli golf (različice sportsvan, variant, e-golf in GTE) ter modela touran in tiguan. Trenutno Nemci vsak proizvodni dan izdelajo približno 3800 novih avtomobilov. Sicer pa je wolfsburška bilanca z več kot 170 milijoni izdelanih novih vozil vseh znamk več kot zgovorna.

    Na povezavi si lahko ogledate široko galerijo fotografij: http://www.volan.si/novosti/novice/3961-wolfsburg/

    vir: Volan.si

    It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!

    #6612
    bundr
    bundr


    administrator foruma
    Vozim: Passat 3BG
    Pridružen/a: 19/12/2013
    Lokacija: Gorenjska
    1709 sporočil

    Volkswagen Beetle – zgodba legendarnega hrošča

    Zelo dolgo časa je volkswagen beetle veljal za najbolj prodajan avtomobil na svetu, saj so ga izdelovali v obdobju od leta 1938 do 2003. Po celem svetu so jih prodali več kot 21 milijonov.Najbolj zanimivo pri tem pa je, da se v vseh teh letih ni bistveno spremenil.

    Beetle je eden najpomembnejših vozil nemškega koncerna Volkswagen. Zgodba hrošča se je pričela leta 1934, ko je Adolf Hitler kontaktiral oblikovalca avtomobilov, Ferdinanda Porscheja, ki je takrat s svojo ekipo zarisal avtomobil, ki je prejel oznako Volkswagen type 1. Beetle je bil eden prvih avtomobilov z zadnjim pogonom, imel pa je tudi zračno hlajen sistem in zadaj postavljen motor. Bil je enostaven in ugoden, kar sta bili tudi zahteve nacistične vodje Adolfa Hitlerja.


    Ferdinandu Porscheju so očitali, da je pri oblikovanju volkswagen beetle prekopiral vozilo češkoslovaškega podjetja Tatre.

    Za še več zanimivih podatkov o Bolkswagen Beetlu si poglejte spodnji prispevek.

    vir: avtoarena.si

    It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!

    #7541
    bundr
    bundr


    administrator foruma
    Vozim: Passat 3BG
    Pridružen/a: 19/12/2013
    Lokacija: Gorenjska
    1709 sporočil

    65. obletnica izdelave prvega transporterja – Volkswagen in 8. marec

    Mednarodni praznik žensk ni pomemben samo za milijone žensk in deklet po celem svetu, temveč tudi za zaposlene v Wolfsburgu, ker so Nemci in Nemke 8. marca leta 1950 izdelali prvi Volkswagnov serijski transporter.

    Leta 1956 so proizvodnjo modela transporter preseli na današnjo lokacijo (Hannover-Stöcken). Vse skupaj se je začelo odvijati že leta 1947, ko je tedanji nizozemski uvoznik vozil znamke Volkswagen obiskal tovarno v Wolfsburgu, kjer je med obiskom proizvodnje opazil legendarni ‘Plattenwagen’, ki so ga tam uporabljali kot interno motorizirano transportno sredstvo za prevoz različnega tovora med oddelki v tovarni. Kmalu zatem je Ben Pon tedanjemu vodstvu prvič predstavil idejo o tovorni različici modela ‘hrošč’, ki jo je hitro podprl tudi tedanji prvi človek (Heinrich Nordhoff) znamke Volkswagen. Tako so že leta 1949 ustvarili prve štiri vozne prototipe (dva poltovorna primerka, kombi furgon in minibus, ki so ga dostavili podjetju Mülhens, znanemu proizvajalcu kozmetike, ki ga poznamo predvsem po kolekciji z oznako 4711).

    Večino mehanskih sestavnih delov za novi transporter (interna oznaka: tip 29) je prispeval tedanji ‘Käfer’ (hrošč tip 1), čeprav obstaja med njima velika razlika, ker ima prvi transporter drugačno zasnovo nosilne šasije in posledično nekoliko bolj ‘samonosno’ karoserijo. Tudi vgrajeni pogonski sklop (delovna prostornina motorja: 1131 kubičnih centimetrov, 18 kW/24 KM pri 3300 vrtljajih v minuti) v tem avtomobilu, ki je lahko prevažal tudi po 8 oseb, je prispeval model ‘hrošč’. Enostavna zasnova prvega transporterja je uporabnikom omogočala hitro odstranitev morebitnih odvečnih potniških sedežev in pretvorbo v robustno tovorno vozilo s 750 kilogrami nosilnosti ter 4,6 kubičnega metra uporabne notranjosti v potniški kabini. Do konca leta 1950 (v približno devetih mesecih) so Nemci izdelali že več kot 8.000 primerkov tega uporabnega avtomobila, ki si je zaradi svoje uporabnosti, zanesljivosti in tedaj ter tudi kasneje zelo cenjenega minimalizma kmalu prislužil kultni status.


    Svoj delež pri uspehu prve generacije ima tudi zelo ugodna prodajna cena (5.850 nemških mark), ker si je ta kombi posledično lahko privoščilo veliko nemških obrtnikov, državnih ustanov ter številna podjetja. Zelo pa je postal cenjen tudi v tujini, kjer so ga kupcem predstavljali kot tedanji ‘Wirtschaftswunder Deutschland’ simbol. Že leta 1951 so nastale tudi prve ‘lifestyle’ različice modela transporter (‘Sonderausführung 22’, znana tudi kot ‘Camping-Box’), ki so jo za potrebe Volkswagna izdelovali pri podjetju Westfalia, in to vse do leta 1958. Tej različici so kasneje sledile še številne druge počitniško usmerjene variante (SO -23, SO-34, SO-35, SO-33, SO-42, SO-44 in SO-45) Volkswagnovega kombija, ki so poskrbele za nastanek kultnega statusa tega avtomobila, ker sodi med prve spiritualne predhodnike današnjih avtodomov, takrat imenovanih ‘Heim auf Rädern’ (‘home on wheels’).

    Prvi jubilejni primerek s serijsko številko 100.000 je nastal leta 1954. V tistih časih so Nemci vsak delovni dan naredili po 80 primerkov tega modela, ki so ga kupcem že takrat ponujali v tridesetih različicah. Več jih enostavno niso mogli izdelati, ker je njegovo proizvodnjo omejevala proizvodnja modela ‘hrošč’. Zato so takrat sprejeli odločitev o postavitvi nove tovarne, kjer bi izdelovali samo model transporter. Na razpis glede možne lokacije nove tovarne se je prijavilo približno 200 nemških mest in krajev, vendar je Nordhoff izbral lokacijo Hannover-Stöcken, ki jo poznamo še danes. Proizvodnjo na tej novi lokaciji, ki je obsegala zemljišče v velikosti 1,1 milijona kvadratnih metrov, so Nemci zagnali 8. marca leta 1956. Kot zanimivost velja omeniti ‘Volkswagnov vlak’, ki je vsak delovni dan ob 14:10 pobral večino zaposlenih (približno 3.000) in jih iz Hannovra odpeljal v domači Wolfsburg.

    Tako je do konca leta 1967 v Nemčiji nastalo približno 1,83 milijona primerkov prve generacije modela transporter, ki je znan tudi po ljudskem imenu ‘Bulli’. Še nekaj zanimivosti. Prvi izdelani zaprti (furgon) serijski primerki modela transporter na voznikovi strani niso imeli dodatnih bočnih vrat, medtem ko so sopotnikovo bočno stran zaznamovala dvojna krilna vrata. V juniju leta 1951 so se takšna vrata ob doplačilu lahko pojavila tudi na voznikovi strani, odprtino z oknom na zadku smo dobili šele leta 1955, ko so Nemci preselili rezervno kolo iz zadka v prednji del avtomobila. V šestdesetih letih prejšnjega stoletja je pogonska moč poskočila na 25 kW/34 KM, Američani so poznali edino različice s 31 kW/42 KM (od leta 1963 naprej so to možnost ponujali tudi kupcem v Evropi). Z vgrajenim 1,5-litrskim bencinskim motorjem je transporter lahko prvič dosegel največjo hitrost 100 km/h. Leta 1965 dobi transporter današnjo 12- voltno električno napeljavo. V Nemčiji izdelanim primerkom prve generacije modela transporter se je kasneje pridružil še milijon izdelanih sorodnikov v Braziliji, ki so jih izdelovali do leta 2000.

    Danes je na območju Hannovra v dveh tovarnah (Hannover-Stöcken & Hannover-Limmer ) zaposlenih približno 12.200 ljudi, ki izdelujejo modele Transporter in Amarok, poleg tega pa v tem obratu nastajajo tudi karoserije za Porsche Panamera.

    vir: http://www.volan.si/novosti/novice/4539-volkswagen—8–marec/

    It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!

    #7868
    bundr
    bundr


    administrator foruma
    Vozim: Passat 3BG
    Pridružen/a: 19/12/2013
    Lokacija: Gorenjska
    1709 sporočil

    Bulli je praznoval 65 let

    Pred 65 leti je stekla proizvodnja prvega Volkswagnovega transportnega modela. Prvih nekaj let so ga izdelovali v Wolfsburgu, od leta 1956 naprej pa v Hannovru. To je bil obenem tudi začetek edinstvene avtomobilske ljubezenske zgodbe.

    Ta serija ima danes namreč status pravega kultnega vozila. Hipiji ali obrtniki – vsi prisegajo na modelsko serijo T. Vse se je začelo leta 1947 s svinčnikom in skico: nizozemski uvoznik avtomobilov Ben Pon je v Volkswagnovi tovarni videl enostavno šasijo vozila, ki jo je vzel za osnovo in si v beležko narisal skico transporterja s potezami hrošča.

    Dve leti kasneje je direktor Volkswagnove tovarne Heinrich Nordhoff predstavil štiri prototipe – dva furgona, kombi in minibus. Enega od teh je dobil kölnski izdelovalec parfumov 4711. Nordhoff je obljubil, da bo tudi transporter tako brezkompromisen in robusten kot hrošč: „Teh avto-mobilov se ne bodo dotikali s finimi rokavicami, temveč se bo z njimi ravnalo grobo in brezobzirno.”

    Konstruktorji so uporabili hroščeve preme in motor. Kombi je namesto konstrukcije s cevnim okvirjem dobil samonosno karoserijo, ki je bila pritrjena na letveni okvir. Motor je imel 1131 cm3 gibne prostornine in je razvil moč 18 kW pri 3300 vrt./min. V vozilu je bilo prostora za osem oseb. Z nekaj potezami je bilo mogoče odstraniti zadnji dve sedežni vrsti, tako so dobili tovorni prostor z nosilnostjo do 750 kilogramov.

    Alfred Haesner, ki je bil od leta 1948 do 1952 vodja tehničnega razvoja v Volkswagnovi tovarni, je navdušeno zatrjeval, da je “ta komercialni tip dostavnika uporaben za vse vrste dejavnosti, transporta in špedicijskih namenov – lahko je na primer mali avtobus, vozilo za posebne namene, poštno vozilo, reševalno vozilo ali mobilna ambulanta.” Serijska proizvodnja je stekla 8. marca 1950 v hali 1 matične tovarne v Wolfsburgu. Dnevno so izdelali deset vozil.

    Do konca leta 1950 se je število izdelanih transporterjev povzpelo že na 8001. Povpraševanja je bilo ogromno, ker je bila cena (od 5.850 nemških mark naprej) za obrtnike in trgovce dokaj dostopna. Edinstveno vozilo je hitro postalo pravi izvozni hit. Volkswagnov transporter je lahko prevažal prav vse: odpadni gradbeni material, malto, opeko, loščilni vosek, kruh, cigarete in časopise – preprosto vse, kar je bilo potrebno za “nemški gospodarski čudež”.

    Že leta 1951 je bil na avtomobilskem salonu v Berlinu predstavljen Volkswagnov kombi z vgrajenim zabojem za kampiranje. Dostavnik z motorjem v zadnjem delu je s tem nenadoma omogočal povsem drugač¬no vrsto potovanj. Najprej čez Alpe. In nazaj. Kasneje, ko so kombi odkrili tudi hipiji, pa vse do Indije.

    Štiri leta po zagonu proizvodnje je v Wolfsburgu s tekočega traku zapeljal transporter z zaporedno številko 100.000. Do takrat se je ponudba razširila že na 30 različnih modelov. V Wolfsburgu so dnevno izdelali 80 vozil. Več jih niso mogli, ker so bile tovarniške kapacitete polno zasedene že zaradi proizvodnje hrošča. Čedalje bolj očitno je postajalo, da transporter potrebuje svojo tovarno.

    Z gradnjo so pričeli že v začetku marca 1955 v predelu Hannover-Stöcken, tovarno pa so postavili v samo enem letu. Prvi transporterji so tu s tekočega traku zapeljali marca 1956. To je bil obenem tudi začetek obdobja “gospodarskega čudeža”. Do danes so po vsem svetu skupno izdelali skoraj 11 milijonov vozil serije T, ki je doslej štela pet generacij.

    Dr. Eckhard Scholz, predsednik poslovodstva znamke Volkswagen Gospodarska vozila: “Začetek proizvodnje modela T1 je pomenil začetek več desetletij dolge zgode o uspehu, ki še vedno traja. Trg tako kot v preteklosti tudi danes zahteva izjemno zanesljiva, prilagodljiva in individualna vozila. Prav takšna izdelujemo v vrhunski kakovosti in glede na potrebe naših kupcev – obrtnikov, trgovcev, ponudnikov različnih storitev, družin in za prosti čas.”

    Novo modelsko generacijo, T6, bodo začeli izdelovati v letošnjem letu. V tovarni Hannover-Stöcken poleg modelske serije T izdelujejo še pickup Amarok in lakirane karoserije za Panamero, v Limmerju pa uspešni avto-dom z imenom California. Znamka Volkswagen Gospodarska vozila v Hannovru zaposluje okrog 12.200 ljudi.

    V tovarni v poljskem Poznanju (5.700 zaposlenih) izdelujejo modela Transporter in Caddy, za proizvodnjo novega Crafter pa je v izgradnji še ena tovarna v poljskem mestu Wrzesnia. Skupno je pri znamki Volkswagen Gospodarska vozila danes zaposlenih okrog 19.500 ljudi.

    vir: http://www.avtomanija.com/default.asp?rb=4&id=190

    It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!

    #8062
    bundr
    bundr


    administrator foruma
    Vozim: Passat 3BG
    Pridružen/a: 19/12/2013
    Lokacija: Gorenjska
    1709 sporočil

    Volkswagen Classic Celebrates ’40 Years of the Polo’

    + Polo highlights from four decades and an attractive supporting program

    At the world’s largest show for classic automobiles, the Techno Classica, Volkswagen Classic will be focusing on a very special anniversary from 15 till 19 April 2015: the Polo is celebrating its 40th birthday. It goes without saying that the small car will be celebrated in fitting style on the Volkswagen stand: under the motto ‘40 years of the Polo’ a selection of models from the successful series will be showcased in Essen. The appearance at the show will be accompanied by an extensive supporting programme with guided tours, promotions, brief talks and a competition.

    Volkswagen Classic is showcasing seven prestigious representatives from all five Polo generations on its stand in Essen. It will be a selection of ‘contemporary witnesses’ from each Polo epoch – starting with the original Polo from 1975 which started the success story that has endured for four decades. Further exhibits include the only remaining ‘World Record’ prototype with G-Lader from 1985, its later series production counterpart, the Polo Coupé G40, the fascinating ‘Eco Polo’ concept car with fuel consumption of around two litres of diesel per 100 km, the popular Polo III Open Air special edition with factory-fitted cabrio feeling and the full Polo cabriolet concept car from Karmann, which never actually made it as far as series production.

    Naturally the current Polo generation (6R) is also represented in the retrospective. The selected model is one which, despite its very young age, has already made history: the 300 hp Polo R WRC with which Sébastien Ogier and Volkswagen Motorsport won the World Rally Championship in 2013 and 2014.

    You can find further information on the Polo exhibits in the final section of the press release.

    Expert talks, photo promotion, competition and online special

    In order to ensure that visitors are given a personal and comprehensive insight into the history of the Polo, Volkswagen Classic has teamed up with friends of the VW Polo IG Deutschland e.V. to give brief yet highly knowledgeable guided tours around the stand. Brief talks will also be given in a specially designated area. The subjects range from the model history of the Polo to its motor sport background and technical highlights such as the G-Lader or Formel E version.

    This year Volkswagen Classic is once again running the now traditional photo promotion: those who would like to take away a lasting souvenir of the Techno Classica 2015 can have themselves photographed with a Polo of their choice.

    With a little luck, a visit to the Volkswagen stand at the Techno Classica could be doubly worthwhile: those who can demonstrate their knowledge of the displayed Volkswagen classics in the competition can win exclusive prizes in the daily draw, including VIP tickets for the Classic Days at Schloss Dyck or wonderful examples of various limited edition Volkswagen model cars.

    To coincide with the classic automobile show, Volkswagen Classic is launching a comprehensive online special at volkswagen-classic.com with stories, interviews and reports to mark the 40th anniversary of the Volkswagen Polo.

    The Polo exhibits in detail

    Polo I L, built 1975, 0.9-litre, four-cylinder, petrol, 29 kW (40 hp)

    This early Polo in the colour ‘Oceanic Blue’, which was only available at the beginning, is the more luxuriously equipped L version. On the outside the L version can be identified by the chrome bumpers (they are matt silver on the basic model) and the fine chrome trim on the side. Among other things, different seat covers enhance the interior.

    Polo II hatchback, ‘Eco’ model, built 1988, 0.9-litre, two-cylinder, diesel, 29 kW (40 hp)

    The second Polo generation is represented by a concept car designed for maximum efficiency and featuring real high-tech engineering: a diesel engine with direct fuel injection, exhaust gas recirculation, a system which opened the clutch and allowed the car to freewheel under its own motional energy, a start–stop system, a G-Lader for top performance and a semi-automatic five-speed gearbox.

    Polo II G40 ‘World Record’, built 1985, 1.3-litre, four-cylinder, petrol, 95 kW (129 hp)

    This unique model (a loan by Foundation AutoMuseum Volkswagen) is also from the second generation. In 1985 it was used to present the new G-Lader technology in impressive style during a 24-hour world record attempt on Volkswagen’s own test track in Ehra-Lessin. With an average speed of 208 km/h the then record of 168.6 km/h in the 1,300 cc class was well and truly broken.

    Polo II G40, built 1992, 1.3-litre, four-cylinder, petrol, 83 kW (113 hp)

    Also under the bonnet of this Polo Coupé is the engine with the G-shaped scroll-type supercharger, but it comes from the second series, which was not a limited edition. It can be identified by the rectangular headlights at the front, the larger rear lights and the large, integrated crumple zones.

    Polo III Open Air, built 1998, 1.4-litre, four-cylinder, petrol, 44 kW (60 hp)

    The third generation of the successful model is symbolised by this special edition Polo produced for the European market with electrically operated folding roof, whose dimensions even allowed the rear passengers to enjoy the journey under open skies. Also a friendly loan by Foundation AutoMuseum Volkswagen.

    Polo IV GTI Cabriolet, built 2007, 1.8-litre, four-cylinder, petrol, 110 kW (150 hp)

    Another unique model is representing the fourth generation: Karmann in Osnabrück demonstrated its cabriolet expertise in design, construction and quality at the IAA in Frankfurt in 2007 with this concept car. The sloping line of the closed roof gives the Polo a coupé-like silhouette; with an intricate manoeuvre the open roof disappears completely under the rear shelf. The glass rear window is raised electrically for unrestricted access to the boot.

    Polo V R WRC, built 2013, 1.6-litre, four cylinder, petrol, approx. 220 kW (300 hp)

    The world champion: Volkswagen was able to claim victory in the very first special stage at the Rally Monte Carlo in its debut season in 2013 with Sébastien Ogier and his co-driver Julien Ingrassia in the cockpit of the then brand-new Polo R WRC. It was the perfect start: at the end of the season both the constructor’s and the driver’s and co-driver’s titles had been secured in the World Rally Championship. The Polo R WRC on display in Essen features the technology and design of the first model.

    vir: http://www.vwvortex.com/news/volkswagen-news/techno-classica-2015-volkswagen-classic-celebrates-40-years-of-the-polo/

    It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!

    #8813
    bundr
    bundr


    administrator foruma
    Vozim: Passat 3BG
    Pridružen/a: 19/12/2013
    Lokacija: Gorenjska
    1709 sporočil

    Milijonti Volkswagen pred 60 leti

    Prvi milijon Volkswagnov je bil zabeležen deset let po koncu vojne. Takrat je to predstavljalo spoštovanja vredno rekordno mejo. A že leta 1963 je Volkswagen slavil deset milijonov vozil.

    5. avgusta 1955, ko je bila dosežena rekordna meja enega milijona vozil, je Volkswagen proslavil v velikem stilu. V ponudbi sta bila Hrošč (tedaj kot model Ovali) in Transporter, ki so ga takrat še izdelovali v Wolfsburgu. Dodatno je bil na voljo še Hrošč kabriolet, ki so ga izdelovali pri Karmannu. Zvezda jubilejnega praznovanja na tovarniškem stadionu je bil zlat, z okrasnimi kamenčki na kromiranih delih okrašen Hrošč z močjo 22 kW (30 KM) in značilnim ovalnim zadnjim steklom. Tisoče zaposlenih in njihovih gostov je praznovalo in uživalo v predstavi s točkami iz vseh držav, v katere je potekal izvoz avtomobilov.

    Konec leta 1945, ko je stekla proizvodnja, so le redki verjeli v takšen uspeh. A med tovarniškimi in vodstvenimi delavci je bilo dovolj vizionarjev, ki so dali vse za “svoj” izdelek. Trajalo je deset let, da so dosegli prvi milijon vozil – od tega je večji del obsegal Hrošč (tip 1) in iz njega izpeljana kabrioletna različica, preostanek pa Transporter (tip 2). Konec leta 1955 se je pridružil še model Karmann-Ghia, leta 1961 je sledil “veliki Hrošč” 1500 (tip 3). Izvoz je v tem času potekal s polno paro, dobavni roki za Hrošča so bili dolgi. S tem razlogom je podjetje pospešilo proizvodnjo in deseti milijon doseglo že leta 1963.

    Med letoma 1973 in 1975 so Hrošča in njegove izpeljanke nasledili sodobni avtomobili s pogonom na sprednji kolesi – Polo, Golf, Scirocco in Passat. In zgodba o uspehu se je nadaljevala z vedno širšo paleto modelov. Danes je Volkswagen globalno zasnovano podjetje – število do sedaj izdelanih vozil koncerna Volkswagen znaša več kot 200 milijonov.

    vir: Avtomanija

    It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!

    #9469
    bundr
    bundr


    administrator foruma
    Vozim: Passat 3BG
    Pridružen/a: 19/12/2013
    Lokacija: Gorenjska
    1709 sporočil

    70 let od pričetka hroščeve proizvodnje

    30 Decembra 2015 je minilo točno sedemdeset let, odkar je tekoče trakove tovarne v Wolfsburgu zapustil prvi VW-jev “hrošč”.

    VW Beetle, Käfer ali po naše hrošč vsekakor spada med tiste avtomobile, ki so najbolj zaznamovali minulo stoletje, ena bolj kontroverznih pa je tudi njegova zgodovina. Ideja o ljudskem avtomobilu se je namreč porodila človeku, ki se je v zgodovino vpisal predvsem s svojimi grozodejstvi med drugo svetovno vojno. Pa čeprav se tudi pri Volkswagnu izogibajo omembi Adolfa Hitlerja v zvezi s svojo dejavnostjo, je prav t.i. KdF-Wagen postavil temelje kasnejši priljubljenosti malega Volkswagna. Kljub “Dolfejevim” velikim naporom KdF-Wagen v praksi ni zaživel, saj so jih do konca vojne izdelali vsega 630.

    Po ameriški zasedbi tovarne v Wolfsburgu so jo le-ti aprila 1945 predali Britancem, slednji pa so kljub hudim poškodbam zgradb in opreme uspeli ponovno zagnati proizvodnjo in še pred koncem leta je s tekočih trakov zapeljal prvi primerek. Pri Volkswagnu vedno poudarjajo, da so bili prav Britanci ključen dejavnik za ponovno uspešno vzpostavitev proizvodnje, ki je tudi takrat temeljila na kakovosti in za vzpostavitev mreže pooblaščenih prodajalcev v tujini.

    Volkswagenwerk GmbH je v nemške roke ponovno uradno prešel oktobra 1949, slavni Beetle pa je postal globalni hit, saj so jih izdelali kar 21 milijonov.

    vir: Avtomanija.com

    Na spodnji povezavi še en podoben članek…
    http://www.volan.si/novosti/novice/5547-volkswagen/

    It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!

    #9527
    bundr
    bundr


    administrator foruma
    Vozim: Passat 3BG
    Pridružen/a: 19/12/2013
    Lokacija: Gorenjska
    1709 sporočil

    Pred kratkim je obletnico praznoval še ena posebna izvedba modela Golf…

    25 let prvega cross golfa – Volkswagen Golf Country

    Pisalo se je leto 1989. Na tedanjem ženevskem avtomobilskem salonu so Nemci predstavili novega, terensko usmerjenega prototipnega golfa, ki ga publika ni sprejela s pretiranim navdušenjem.

    Čeprav so Nemci leta 1989 v Ženevi od obiskovalcev tedanjega avtomobilskega salona prejeli jasen signal, da jih takšen ‘višje nasajeni’ golf v bistvu sploh ne zanima, se v Wolfsburgu takrat niso zmenili za opozorilne signale, ki so kazali, da je šlo v primeru serijskega golfa country za avtomobil, ki je bil predstavljen pred svojim časom. Posledično so mu tedanji kupci obrnili hrbet, ker so bili to še časi, ko je bila vožnja s terenskimi avtomobili po mestnih središčih domena vaških posebnežev, danes je iz tega že nastalo globalno ‘SUV gibanje’. Če bi pri znamki Volkswagen v današnjih časih predstavili podobnega ‘high heels’ golfa, bi kupci najbrž stali v vrstah.

    Za uresničevanje ideje o ‘Allzweck’ (vsestranskem) golfu, ki je takrat, ko Nemci še niso poznali kratice SUV (vozilo za delo, šport in prosti čas), sodil v kategorijo terenskih avtomobilov s podkategorijo terensko prehodnih avtomobilov za prosti čas (‘Geländegängige Freizeitauto’), so Nemci takrat uporabili serijski golf II 1.8 syncro (4×4) CL (72 kW/98 KM), ki so ga Nemci poslali na dodelavo (podjetje Steyr Daimler Puch) v avstrijski Grádec (Graz), kjer so ga Avstrijci opremili z dodatnim cevnim pomožnim okvirjem, ki je učvrstil vzvojno trdnost karoserije, poleg tega so zamenjali tudi vzmetenje, ker ima golf country 18-centimetrsko ‘špranjo’ med karoserijo in vozno podlago. Poskrbeli so tudi za dodatno zaščito podvozja in karoserije, ki jo ob vožnji po asfaltu ne potrebujete. Na koncu so lahko dodali tudi znameniti ‘Bull Bar’ ter cevno zaščito zadka, kjer se nahaja tudi peto, rezervno kolo. Vse te izpeljane modifikacije so takšnemu golfu omogočile solidne vozne lastnosti po terenu, vendar so ob tem trpele lastnosti ob vožnji po asfaltu, ker je golf country občutno težji (masa avtomobila: 1245 kg) od običajnega golf II 1.8 syncro CL (masa avtomobila: 1085 kg, 0-100 km/h: 11,1 sekunde, največja hitrost: 180 km/h), posledično pa tudi počasnejši (0-100 km/h: 12,3 sekunde, največja hitrost: 155 km/h) in tudi bolj potraten z gorivom (povprečna poraba (golf II 1.8 syncro CL): 10,6 (9,3) litra na vsakih 100 prevoženih kilometrov).

    Če k temu prištejemo še občutno višjo prodajno ceno kot pri običajnem golfu 1.8 syncro CL (od 27.055 do 30.350 nemških mark), ker je golf country olajšal kupca za 33.225 nemških mark ter tedanjo družbeno klimo, ki ni bila naklonjena vožnji s terenskimi vozili po mestnih središčih, potem nas ne smejo začuditi izredno skromne prodajne številke, ki takšnemu golfu v današnjih časih zagotavljajo vrednost in zanimanje javnosti, ki so jo deležni samo najbolj legendarni serijski golfi (recimo golf GTi G60/ G60 rallye…). V letu in pol proizvodnje (zadnjega terenskega golfa so izdelali v decembru leta 1991) je nastalo samo 7.735 primerkov takšnega golfa. V to kvoto je vštetih tudi 558 dodatno opremljenih in posledično še dražjih primerkov (usnje pri sedežnem in ostalem oblazinjenju, premična platnena streha znamke Webasto ter več sijočih (krom) dodatkov na karoseriji) iz serije ‘Chrom Edition’ ter samo 50 najbolj ekskluzivnih primerkov iz serije ‘Wolfsburg Edition’, ki so jih ponudili samo zaposlenim pri znamki Volkswagen. V tem primeru se pod motornimi pokrovi skrivajo pogonski sklopi iz tedanjega golfa GTi 16v (95 kW/129 KM).

    vir: http://www.volan.si/novosti/novice/5511-volkswagen-golf-country/

    It’s not just a car, it’s the Volkswagen feeling!

    #9532
    HighDSG777
    HighDSG777


    administrator foruma
    Vozim: B8 BiTDI240 4M DSG HL R-Line
    Pridružen/a: 19/12/2013
    Lokacija: Gorenjska
    466 sporočil

    Že ob predstavitvi, takrat še precej mlajšemu VW navdušencu, mi je bil “dedek Cross” zelo nenavaden in zato zelo zanimiv!
    Pač – VW.

    Lp,

    D.

    B8. BiTDI. Highline/R-Line. Das Auto.
    .

Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.